Bekijk volle/desktop versie : Hele computer in de war, help!



22-12-2008, 11:36
Assalamoe alleikoem,

Mijn hele computer is in de war. Gisteren heeft mijn vader alle virussen en fouten in het register etc eruit gehaald en extra geheugen bij geplaatst. Maar ik had al een probleem wat nu nog niet is opgelost.
Overal staan bestanden die ik niet kan verwijderen of verplaatsen, wat enorm veel ruimte in neemt. En minstens net zo vervelend, de toegang wordt mij geweigerd tot bestanden die ik zelf heb gemaakt. Dat wil zeggen, werkstukken van school kunnen niet geopend of gemaild worden.

Wie weet wat er mis is met mijn computer en hoe het eventueel verholpen zou kunnen worden?

22-12-2008, 13:00



Citaat door Mr.Camouflage:
Er zijn waarschijnlijk policies ingesteld op een bepaald mapje, of op je gehele account. Want de account waarop je dit probeert, heeft deze 'administrator' permissies?
Maar het zijn mijn eigen documenten. En als je rechtermuis knop doet, dan eigenschappen, is 'alleen-lezen' niet aangevinkt..

Uhm.. Nee.

22-12-2008, 13:08

Citaat door Mr.Camouflage:



Dit duid erop dat er op een admin account iets staat ingesteld op dat mapje. Dus iemand is op een admin account, naar dat mapje geweest, rechter muisknop gedaan. En heeft jouw account alleen maar 'lezen en schrijven' rechten toegekend op dat mapje.

want als het goed is, kun je dingen dat je opslaat op je bureaublad wel verwijderen.
Nee, dat is niet gebeurd.. Weet ik echt 100% zeker.

Nee, daar heb ik ook bestanden op staan die ik niet kan verwijderen, verplaatsen of openen

22-12-2008, 13:20
Dan zou ik dat zelf gedaan moeten hebben en dat lijkt me niet..

Je bedoeld dat ik bij 'deze computer' moet kijken, dan 'documenten van "dutchSaliha" ' moet aanklikken en dan kijken of er iets ingesteld is?

Uhm, hij staat nu weer op alleen-lezen (ja duh, het is mijn eigen account) maar verder niets.. Wanneer ik wil toepassen dat het niet alleen-lezen is, krijg ik heleboel meldingen dat die rare documenten niet aangepast kunnen worden en ik dus op 'nergeren' moet klikken..

22-12-2008, 13:27


zijn de virussen door een andere gebruikersnaam verwijderd?

22-12-2008, 13:31

Citaat door kacem2:
zijn de virussen door een andere gebruikersnaam verwijderd?
Ja de beheerder heeft de virusscanners etc aangestuurd..

Maar nu komt nog steeds een melding dat er een fout is ontdekt, en dan kan ik die wel removen as powerful user

Maar dit probleem had ik ook al voor die virussen waren verwijderd.. Ik hoopte dat t dus op zou houden nu de hele computer genezen was.

22-12-2008, 13:34

Citaat door dutchSaliha:
Ja de beheerder heeft de virusscanners etc aangestuurd..

Maar nu komt nog steeds een melding dat er een fout is ontdekt, en dan kan ik die wel removen as powerful user

Maar dit probleem had ik ook al voor die virussen waren verwijderd.. Ik hoopte dat t dus op zou houden nu de hele computer genezen was.

dan zijn de folders geeigend door de beheerder. wat je kan doen is jezelf toevoegen aan administrators en behherds groep. Dat kan je doen alleen als je met een admin account inlogt. success.

22-12-2008, 13:50
.. Huh... Ik ben ineens beheerder. Maar niet de opper-beheerder volgens mij.

Maar ik kan nog die mappen niet wijzigen

22-12-2008, 14:50

Citaat door dutchSaliha:
.. Huh... Ik ben ineens beheerder. Maar niet de opper-beheerder volgens mij.

Maar ik kan nog die mappen niet wijzigen

probeer ff de admin account... als het lukt, dan de veiligheid van de mappen veranderen (gebruikers toevoegen met "read/write" access)

22-12-2008, 15:13

Citaat door kacem2:
probeer ff de admin account... als het lukt, dan de veiligheid van de mappen veranderen (gebruikers toevoegen met "read/write" access)
Is er op gewone XP wel een echte admin? Zo te zien zijn alle gebruikers allemaal beheerder, bij niemand staat mer of minder..

En dan kijken of ik met een andere account in mijn mappen kan?

Dat read/write heb ik nog nooit gezien.. Hoe doe je dat?

22-12-2008, 15:26
voor ieder map kan je bepaalde rechten geven of blokkeren, read /write is gewoon lezen / schrijven...
als je met meerdere account inlogt, gewoon allemaal proberen...

22-12-2008, 15:49
Hoe kan je die rechten geven dan

22-12-2008, 16:01



Citaat door dutchSaliha:
Hoe kan je die rechten geven dan

rechtermuis klikken op een folder/map of bestand, dan beveiliging daar kun je gebruikers toevoegen/verwijderen met bepaalde bevoegdheden.

22-12-2008, 16:18
Oeh wat ie nu doet.... Dan geeft een virusscanner een melding dat er iets is. Maar van die virusscanner heb ik geen lincentie gekocht dus die doet t toch niet dus die berichten nergeer ik gewoon.
Maar zonet toen ik dat deed, werd het hele scherm zwart, toen blauw (allerlei rare tekens) toen starte ie opnieuw op en was het scherm ineens een vierde van wat het normaal is.


Thnx kacem2, voor je hulp, ik ga t proberen