Bekijk volle/desktop versie : Trillende handen



21-12-2008, 22:17
Hallo mensen
ik heb de afgelopen maanden last van trillende vingers,, heeft iemand hier ook last van?
En wat he b je er tegengedaan?

Kwil er graag van af. Ik zal morge ook de dokter bezoeke.


Maa salama

21-12-2008, 22:23


bloedarmoede ?
bloedsuiker?
trauma?

21-12-2008, 22:27
hey meid k had daar ook last van. Bleek dat ik bloedarmoede had door ijzertekort.

21-12-2008, 22:54
Me too.. Zelfde redenen.. Heel erg lastig af en toe.. Khair inchAllah..

x

21-12-2008, 23:08


Heb er al jaren last van. Niets aan te doen bij mij.

22-12-2008, 12:20
Herkenbaar!! Bloedarmoe.. Je hebt een tekort aan ijzer!

22-12-2008, 18:03

Citaat door samira85:
Herkenbaar!! Bloedarmoe.. Je hebt een tekort aan ijzer!



Hoe voorkom je bloedarmoede?

23-12-2008, 15:42

Citaat door arouitGirlzz:
Hoe voorkom je bloedarmoede?



Door goed en gezond te eten, veel fruit en groente.

24-12-2008, 00:37

Citaat door arouitGirlzz:
Hoe voorkom je bloedarmoede?


Veel producten met vitamine C, groenten en fruit, noten en vlees nuttigen..

Lees t onderstaande..

Bij u bloedarmoede is er een tekort aan ijzer. IJzer komt vooral voor in het bloed. Het zit in een stof in de rode bloedlichaampjes, het hemoglobine. Dit hemoglobine verzorgt het zuurstoftransport in het lichaam. Bij een tekort aan ijzer wordt er onvoldoende zuurstof afgegeven in het lichaam waardoor u vermoeidheidsklachten krijgt. Uw arts kan eenvoudig bepalen of u last heeft van bloedarmoede.

Wie lopen er risico op bloedarmoede?
Bloedarmoede kan veroorzaakt worden door bloedverlies, een verminderde opname van ijzer in de darm of een onvolwaardige voeding. Bloedarmoede komt relatief vaak voor bij zwangere vrouwen, omdat zij extra ijzer nodig hebben voor de groei van hun baby. Ook bij peuters die weinig eten kan een tekort aan ijzer voorkomen. Een andere risicogroep zijn vegetariërs. Zij laten vlees weg uit hun voeding, terwijl vlees rijk is aan ijzer. Bloedarmoede komt soms ook voor bij mensen die intensief sporten.


Bij bloedarmoede kunt u letten op de hoeveelheid ijzer in de voeding. Met de juiste voeding kunt u voorkomen dat er bloedarmoede ontstaat.

Waarop kunt u letten?
Een gezonde voeding die rijk is aan ijzer helpt om een tekort aan ijzer te voorkomen of te verminderen. De volgende voedingsmiddelen bevatten veel ijzer: volkoren graanproducten, peulvruchten, groenten, appelstroop, vlees, ei en noten. Verder zijn er nogal wat voedingsmiddelen te koop die verrijkt zijn met ijzer. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cornflakes, limonadesiropen, en tussendoorbiscuits. Het etiket op de verpakking geeft meer informatie hierover.

Tips:
Niet al het ijzer dat in de voeding zit, wordt ook in het lichaam opgenomen. Daarom enkele tips om de opname te verbeteren:

x Het ijzer uit dierlijke voedingsmiddelen (zoals vlees, vis en ei) wordt beter opgenomen dan het ijzer uit plantaardige voedingsmiddelen (zoals brood, noten en peulvruchten). Als u vegetarisch eet, kunt u het beste kiezen voor ijzerrijke vleesvervangers zoals peulvruchten, eieren, sojaproducten, noten en tahoe. Kaas bevat vrijwel geen ijzer.
xDe opname van ijzer verbetert door het gebruik van vitamine C. Dit zit in groente, fruit, aardappelen en vruchtensap. Probeer bij elke maaltijd een product te gebruiken met veel vitamine C.
xDe opname van ijzer vermindert door het gebruik van thee, koffie en mogelijk ook zuivelproducten.

Bron: http://www.digitale-dietist.nl/archief_vraag_vd_week.htm

Hoop dat je hier wat aan hebt meid..

Succes,

Ma3a salama Samira

24-12-2008, 11:49
Ja klopt, heb hier soms ook last van. Bleek ook inderdaad bloedarmoede te zijn, heb hiervoor dan ook foliumzuur gekregen.

25-12-2008, 18:30
daar heb ik ook last van

26-12-2008, 21:27

Citaat door Somsomaya:
Ja klopt, heb hier soms ook last van. Bleek ook inderdaad bloedarmoede te zijn, heb hiervoor dan ook foliumzuur gekregen.



Werd het minder?

27-12-2008, 23:52


Subhana'Allah ik heb daar heeel soms ook last van.
Dan trillen mijn handen en vingers heel erg.Gelukkig gebeurd het niet vaak!


Salaam a3aleikom