Bekijk volle/desktop versie : Arrogantie



Pagina's : [1] 2 3

21-12-2008, 18:06

Citaat door karimmmmmm:
Abdullah Ibn Mas'ud, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft gezegd:


"De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Wie ook maar een druppeltje arrogantie in zijn hart heeft treedt het paradijs niet binnen'."
.

21-12-2008, 18:07


zeg dat maar tegen jezelf

21-12-2008, 18:07
Klinkt misschien zwaar, maar een recht geleide moslim heeft ook helemaal geen arrogantie ten over zijn/haar medemens.

21-12-2008, 18:09
Ik heb het wel maar daar werk ik aan inshaAllaah vooral ten opzichte van domme mensen.

21-12-2008, 18:10



Citaat door Onzichbaar:
Dus ik maak een kans om het paradijs binnen te treden


Iedereen maakt een kans om het paradijs binnen te treden, . Het zijn de daden, de koste van je enkeltje naar hiernamaals.

21-12-2008, 18:17

Citaat door karimmmmmm:
Abdullah Ibn Mas'ud, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft gezegd:


"De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Wie ook maar een druppeltje arrogantie in zijn hart heeft treedt het paradijs niet binnen'."


Djazoek oe Gayran voor het plaatsen!

21-12-2008, 18:19
Het niet groeten van je (onbekende) broeder/ zuster op straat is een vorm van arrogantie. Welnu, veel jongeren maken zich hieraan schuldig.

Als er gegroet wordt dan gaat het als volgt. Vrouwenversie: Hooooii..jongensversie: heyy alles goed..boxxx....


Wie groet hier structureel met de 'sallaam' groet op straat..??

Of groet je alleen degene die je kent??

21-12-2008, 18:20
broeder ben blij dat ge heilig zijt geworden

21-12-2008, 18:21
Iemand met veel zelfvertrouwen kan arrogant overkomen, terwijl dat vast niet zo de bedoeling is. Arrogantie is een ruim woord eigenlijk. Iedereen interpreteert 't op z'n eigen manier.

21-12-2008, 18:22

Citaat door GuccCi:
Ik heb het wel maar daar werk ik aan inshaAllaah vooral ten opzichte van domme mensen.

Ik ben ook arrogant naar de meerderheid van de mensheid, de dommen.

Maar, TS, definieer eerst arrogantie zoals bedoeld in de hadith.

21-12-2008, 18:23

Citaat door Mo_Real:
Het niet groeten van je (onbekende) broeder/ zuster op straat is een vorm van arrogantie. Welnu, veel jongeren maken zich hieraan schuldig.

Als er gegroet wordt dan gaat het als volgt. Vrouwenversie: Hooooii..jongensversie: heyy alles goed..boxxx....


Wie groet hier structureel met de 'sallaam' groet op straat..??

Of groet je alleen degene die je kent??



21-12-2008, 18:25
Ik groet iedereen op straat met salam u aleikoem, al die box kneusjes blijf ik aanstaren tot ze neer kijken

21-12-2008, 18:25



Citaat door Mo_Real:
Het niet groeten van je (onbekende) broeder/ zuster op straat is een vorm van arrogantie. Welnu, veel jongeren maken zich hieraan schuldig.

Als er gegroet wordt dan gaat het als volgt. Vrouwenversie: Hooooii..jongensversie: heyy alles goed..boxxx....


Wie groet hier structureel met de 'sallaam' groet op straat..??

Of groet je alleen degene die je kent??

Wist je dat er geleerden waren die geen salam gaven aan iemand die zijn baard scheert?

21-12-2008, 18:26

Citaat door T.Durden:
Wist je dat er geleerden waren die geen salam gaven aan iemand die zijn baard scheert?


En waarom is dat zo?

21-12-2008, 18:27

Citaat door T.Durden:
Wist je dat er geleerden waren die geen salam gaven aan iemand die zijn baard scheert?

Wat denk je dan van al die "baardvaders/opa's" op straat in jalaba alles.. zeg je salam u aleikoem, krijg je niks terug, niet eens een blik.

Pagina's : [1] 2 3