Bekijk volle/desktop versie : **Vlekken!!!!! Babykleertjes...**



Pagina's : [1] 2

19-12-2008, 16:13
Vertel me hoe krijg ik die eruit!
Sinds ze fruithapjes eet zitten haar kleertjes vol met vlekjes...
Ik gebruik een slabber, maar een sappige peer druipt de vloeistof zo uit haar mond richting haar nek... probeer wel te voorkomen... maar jah dat lukt niet altijd... en soms lekt het door van slabber naar haar kleertjes...
Het zijn vooral vlekken van fruit, na het wassen krijg ik ze er dus niet uit...
Bij wit kan ik nog effe javiel op spuiten en daarna de machine in, maar bij kleur kun je gewoon niks, en dat is zo doodzonde...

misschien tips om te voorkomen...

19-12-2008, 16:17


Kun je er niet de Dasty van de Wibra op spuiten?

19-12-2008, 16:17
Enkel op witte kleren kan je het wegkrijgen met bleekmiddel.
Wat ik doe is op de fruitvlekken veel citroensap gieten en laten inwerken, pas daarna gooi ik ze in de machine.
En bij veel kleren gaan de fruitvlekken dan weg, op wol enzo krijg ik ze er niet uit

19-12-2008, 16:23
inweken in groene biotex! ik liet het een nachtje erin staan en dan in de wasmachine...of in karnemelk

19-12-2008, 16:53


ik spuit dusty erop en dan ff goed met de hand wrijven en dan in de wasmachine gooien...!!

19-12-2008, 16:53

Citaat door fatt:
Vertel me hoe krijg ik die eruit!
Sinds ze fruithapjes eet zitten haar kleertjes vol met vlekjes...
Ik gebruik een slabber, maar een sappige peer druipt de vloeistof zo uit haar mond richting haar nek... probeer wel te voorkomen... maar jah dat lukt niet altijd... en soms lekt het door van slabber naar haar kleertjes...
Het zijn vooral vlekken van fruit, na het wassen krijg ik ze er dus niet uit...
Bij wit kan ik nog effe javiel op spuiten en daarna de machine in, maar bij kleur kun je gewoon niks, en dat is zo doodzonde...

misschien tips om te voorkomen...


VOOR je het gaat wassen, eerst Dasty erop, laten intrekken en dan in de was gooien. Maar niet eerst wassen dan krijg je het er nooit meer uit.

Ik heb net een prinsessenjurk van een vriendinnetje, helemaal met chocolade erop van afgelopen woensdag, schoon gekregen...

19-12-2008, 17:08

Citaat door fatt:
Vertel me hoe krijg ik die eruit!
Sinds ze fruithapjes eet zitten haar kleertjes vol met vlekjes...
Ik gebruik een slabber, maar een sappige peer druipt de vloeistof zo uit haar mond richting haar nek... probeer wel te voorkomen... maar jah dat lukt niet altijd... en soms lekt het door van slabber naar haar kleertjes...
Het zijn vooral vlekken van fruit, na het wassen krijg ik ze er dus niet uit...
Bij wit kan ik nog effe javiel op spuiten en daarna de machine in, maar bij kleur kun je gewoon niks, en dat is zo doodzonde...

misschien tips om te voorkomen...

Ik gebruik vanish! Ik vul een emmer met heet water en de kleding in
en een schepje vanish en latten intrekken
en dan pas in de wasmaschine!

19-12-2008, 17:45

Citaat door marocloubna:
Kun je er niet de Dasty van de Wibra op spuiten?


Citaat door nadia2007:
inweken in groene biotex! ik liet het een nachtje erin staan en dan in de wasmachine...of in karnemelk


Citaat door Marisah:
VOOR je het gaat wassen, eerst Dasty erop, laten intrekken en dan in de was gooien. Maar niet eerst wassen dan krijg je het er nooit meer uit.

Ik heb net een prinsessenjurk van een vriendinnetje, helemaal met chocolade erop van afgelopen woensdag, schoon gekregen...

Denk je dat het nu nog zin heeft om het in te spuiten dasty of biotex te gebruiken... de kleertjes zijn dus gewassen...

Dus als de kleertjes vies zijn, doen jullie ze meteen met dasty/biotex of pas paar uur voor je ze gaat wassen... wnat duurt bij mij soms echt 3 daagjes voor ik eindelijke een beetje halfvolle wasmachine heb...

19-12-2008, 17:45

Citaat door kenza_xx:
Ik gebruik vanish! Ik vul een emmer met heet water en de kleding in
en een schepje vanish en latten intrekken
en dan pas in de wasmaschine!

thnx,ga het voortaan alles proberen om vooraf de vlekken eruit te krijgen...

19-12-2008, 18:16
Schat

Je moet van die plastice slabbers halen.. Die zijn echt ideaaal
Uitvinding van de eeuw.
Kan je bij de prenatal halen in t roze en ook met turqouise en groen, 2 stuks zijn 5 euro.

Ze sluiten perfect aan bij de hals.. En na t hapje ff afwassen en klaar..
Ik heb ook 1 set voor 5 euro voor die kleine en ik baal echt dat ze die bij mn oudste nog niet hadden..


http://www.prenatal.nl/shop/product.aspx?category=Smikkelenensmullen&subcatego ry=Etenendrinken1&productid=38871



20-12-2008, 10:31

Citaat door fatt:
Denk je dat het nu nog zin heeft om het in te spuiten dasty of biotex te gebruiken... de kleertjes zijn dus gewassen...

Dus als de kleertjes vies zijn, doen jullie ze meteen met dasty/biotex of pas paar uur voor je ze gaat wassen... wnat duurt bij mij soms echt 3 daagjes voor ik eindelijke een beetje halfvolle wasmachine heb...


Mmm.. geen idee, meestal gaat het dan er niet meer uit. Dus je kan het nog proberen na het wassen.

Ik heb elke dag zeker 2 wassen vol, dus ik was meestal dezelfde dag (of de volgende) de kleren. Spuit ze in net voor ze de wasmachine in gaan.

By the way, wel logisch dat je die vlekken er niet uit krijgt als je 3 dagen wacht met wassen, dan trekt het er helemaal in. ps ik gooi alle kleren bij elkaar, was niet apart voor baby tov bv mijzelf.

20-12-2008, 10:40

Citaat door fatt:
Vertel me hoe krijg ik die eruit!
Sinds ze fruithapjes eet zitten haar kleertjes vol met vlekjes...
Ik gebruik een slabber, maar een sappige peer druipt de vloeistof zo uit haar mond richting haar nek... probeer wel te voorkomen... maar jah dat lukt niet altijd... en soms lekt het door van slabber naar haar kleertjes...
Het zijn vooral vlekken van fruit, na het wassen krijg ik ze er dus niet uit...
Bij wit kan ik nog effe javiel op spuiten en daarna de machine in, maar bij kleur kun je gewoon niks, en dat is zo doodzonde...

misschien tips om te voorkomen...



Ik heb voor jou de tip! (zelfs mijn collega bedankte mij hiervoor)

Laat de slabbertjes, rompertjes, kleertjes etc. min. een week
inweken in een sopje van vanish!!! Op de verpakking staat niet langer van 6 uur of zo, maar helpt dus mooi niet. Dus min. een week en dan hupsa de wasmachine in. Gegarandeerd dat je vlekken eruit zijn. Zels oude vlekken!!

Ik heb alleen nog niet de supertip om chocoladevlekken uit kleding te verwijderen , iemand????


Oh ja en nog een tip (het regent tippen hier vandaag )
Wanneer je jus of sausvlek of iets anders op je kleren hebt gemorst dan meteen de vlek natmaken en zout opstrooien en in laten trekken (dus wel meteen). Ook dan verdwijnt je vlek meteen of nadat je het hebt gewassen!!!

20-12-2008, 11:41



Citaat door faatje76:
Ik heb voor jou de tip! (zelfs mijn collega bedankte mij hiervoor)

Laat de slabbertjes, rompertjes, kleertjes etc. min. een week
inweken in een sopje van vanish!!! Op de verpakking staat niet langer van 6 uur of zo, maar helpt dus mooi niet. Dus min. een week en dan hupsa de wasmachine in. Gegarandeerd dat je vlekken eruit zijn. Zels oude vlekken!!

Ik heb alleen nog niet de supertip om chocoladevlekken uit kleding te verwijderen , iemand????


Oh ja en nog een tip (het regent tippen hier vandaag )
Wanneer je jus of sausvlek of iets anders op je kleren hebt gemorst dan meteen de vlek natmaken en zout opstrooien en in laten trekken (dus wel meteen). Ook dan verdwijnt je vlek meteen of nadat je het hebt gewassen!!!


Een week? Gaat dat water dan niet stinken/muf ruiken?

Anyways voor chocolade: vlekkenwonder van de Kruidvat. Die kleine flesjes werken echt goed. Wel die ene kiezen tegen choco-vlekken.

20-12-2008, 12:14

Citaat door fatt:
Vertel me hoe krijg ik die eruit!
Sinds ze fruithapjes eet zitten haar kleertjes vol met vlekjes...
Ik gebruik een slabber, maar een sappige peer druipt de vloeistof zo uit haar mond richting haar nek... probeer wel te voorkomen... maar jah dat lukt niet altijd... en soms lekt het door van slabber naar haar kleertjes...
Het zijn vooral vlekken van fruit, na het wassen krijg ik ze er dus niet uit...
Bij wit kan ik nog effe javiel op spuiten en daarna de machine in, maar bij kleur kun je gewoon niks, en dat is zo doodzonde...

misschien tips om te voorkomen...



even laten weken in vanisch en daarna in de wasmachine

20-12-2008, 14:08

Citaat door Marisah:
Een week? Gaat dat water dan niet stinken/muf ruiken?

Anyways voor chocolade: vlekkenwonder van de Kruidvat. Die kleine flesjes werken echt goed. Wel die ene kiezen tegen choco-vlekken.



nee hoor gaat niet stinken. Doe dit altijd want het is het enige wat helpt bij mij , ook bij oude vlekken. even laten inweken in vanish helpt echt niet, misschien bij vlekken die je ook zonder in te weken eruit krijgt,maar niet bij hardnekkige vlekken.

Die vlekkenwonder heb ik dus ook, maar helpt niet bij oude chocolade vlekken. Hoe gebruik je deze dan??

Pagina's : [1] 2