Bekijk volle/desktop versie : Is het toegestaan voor een moslim(a) om L'oréal, Garnier, Estée Lauder...te kopen?

05-03-2004, 20:16

Citaat door Wolverine:
"Each riyal, dirham â¦etc. used to buy their goods eventually becomes bullets to be fired at the hearts of brothers and children in Palestine. For this reason, it is an obligation not to help them (the enemies of Islam) by buying their goods. To buy their goods is to support tyranny, oppression and aggression."[/GLOW]

20 Muharram 1423 AH 4 April 2002

[GLOW=limegreen]Question: Are we allowed to buy items from Israeli sources, even though this money may be used to help the Jewish "war machine"? [/GLOW]

Answer by Sheikh Yusuf Al-Qaradawi:

It is Jihad to liberate the Islamic lands from those who attack or conquer them. These are enemies of Islam. This Jihad is an absolute obligation and a sacred duty; firstly on the people of that land. If the Muslims of that land can't offer sufficientresistance, then Muslims of neighboring countries are obliged to assist. If this is still not sufficient then all the Muslims of the world must assist.

Palestine is the land of the first Qiblah of the Muslims, the land of Isra' and Mi`raj, the land of Al-Aqsa and the blessed territory. The conquerors are those with the greatest enmity to the believers, and they are supported by the strongest state on earth - the USA, and by the world Jewish community.

Jihad is obligatory against those who take land and expel the inhabitants, spill the blood, violate the honor, destroy the houses, burn the fields, and corrupt the land. Jihad is the first obligation of all obligations, and the first duty of the Ummah. Muslims are commanded to do this, first those from the land in question, after that their neighbors, and finally all Muslims. We must all be united against the aggressors. We are united in Islam, including unity of belief in the Shari`ah, unity of belief in the Qiblah, and also united in pain and hope. As Allah Almighty says:As Allah Almighty says: "Verily this Ummah of yours is one Ummah." (Qur'an, 21:92). Allah Almighty also says: "Surely the believers are a single brotherhood." (Qur'an, 49:10). There is a Hadith of the Prophet, peace and blessings be upon him, that states: "The Muslim is the brother to the Muslim, he can't oppress him, he can't give him up, he can't let him down." [Transmitted by Muslim].

Arabs and Muslims[SIZE=4]must boycott all companies that are biased towards Zionism and support Israel, whatever the national origin of that company (e.g. Marks and Spencer), and anyone like this who supports the Zionists and helps the "Israeli" state. The boycott is a very sharp weapon, used in the past and recently. It was used by the pagans in Makkah against the Prophet Muhammad, peace and blessings be upon him, and his companions. It caused great harm to them; they even had to eat leaves. It was also used by companions of the Prophet, peace and blessings be upon him, to fight against the pagans in Madinah. In recent times we saw nations use boycotts in their struggle for the liberation from colonialism. A famous example is Gandhi who asked the vast Indian nation to boycott English goods, which was very effective. A boycott is in the hands of the nation and masses alone. Governments can't force people to buy goods from a particular country. Let us use this weapon to resist our national and religious enemy, and make them know we are still alive, and that this Ummah will not die, God willing. The boycott has many different effects; it renews the education of the Ummah in how to liberate themselves from enslavement to other people's taste. They encourage us to be addicted to these things of no benefit, indeed they cause us harm. The boycott is a demonstration of Muslim brotherhood and unity of the Ummah. It is our duty to say we are not going to betray our brothers, who make sacrifices every day. We will not participate in making profits for our enemy. This boycott is a lesser resistance, which will help the greater resistance carried out by our brothers in the land of Messengers, and the fortified frontier of Jihad. If every Jew in the world thinks himself a soldier, supporting Israel as much as he can, surely every Muslim using his very soul and wealth is a soldier to liberate Al-Aqsa. The least [the Muslim] can do is boycott his [the enemies'] goods. Allah says: "Oh you who believe, you are protectors of each other. If you don't do this there will be great division and corruption.
.

05-03-2004, 20:46

The perfect Mulsim:

Met als ondertiteling: `maak je niet dik, dus in in de mode`.

Ya salaam,
Darine

05-03-2004, 21:19

Citaat:
Origineel gepost door Darine_Chamalia
The perfect Mulsim:

Met als ondertiteling: `maak je niet dik, dun is in de mode`.

Ya salaam,
Darine

06-03-2004, 11:53
Helaas is dit makkelijker gezegt dan gedaan

Alle producten zijn van de joden, en als dat niet zo is dan steunen ze de joden!!!

06-03-2004, 12:17

Citaat:
Origineel gepost door Wolverine
Dat is niet waar, er zijn genoeg producten niet zionistisch,maar als iemand een na aper is van Westerse kafiermode dan ben je gedwongen om zionistische producten te kopen.

Zijn die merkkleren en die merkmake up het waard om een palestijnse moeder haar 3 baby op rij te doen verliezen? Denk daar maar eens aan.
Zou je mij en ons allemaal een groot plezier doen om ''halal'' producten die we kunnen gebruiken hier neer te zetten... ( ik zou niet weten hoe en waar vandaan ik het moet halen)

Ik ben gelukkig geen na-aper alhamdoelillah!!

Smily.

06-03-2004, 12:35
Er zijn meer producten dan deze btw. Noch vrouw, man gelinkt

Als je zeker bent van het feit dat deze bedrijven Israël onvoorwaardelijk steunen middels geld e.d.

Dan moet je je geweten laten spreken.

Het is het minst wat we kunnen doen.

En dit geldt helemaal niet alleen voor moslims, maar voor ieder die vind dat daar onrecht speelt en wil helpen met dat kleine beetje aan capaciteit om dat onrecht te verminderen.

Israël bestaat ook bij de gratie van een sterke economie, en geld investeringen.

Anders zou ze zo een geavanceerde superhightech leger niet kunnen hebben!

Dat betekent dat je zoveel als je maar kan ( je hoeft niet het onmogelijke te doen ) probeert je producten erop af te stemmen.

Als je iets kunt vervangen door een ander produkt dan is dat mooi meegenomen en heb je als gewetensvolle wereldburger en bewust moslim of niet-moslim je plicht gedaan.

Dat betekent dat mensen op lange termijn kunnen worden door na hun studie bedrijven op te zetten die principieel zich verzetten tegen dit soort onrechten en produkten gaan verkopen die je met een gerust hard kan kopen zonder dat je zorgen maakt waar je geld terechtkomt.

Het af te doen maar alles is als het ware 'zionistisch' gelinkt. De bedoeling is niet dat je verhongert, de bedoeling is dat als iedereen kleine beetjes levert dat dat samen grote beetjes zijn.

Wij kunnen niet direct dat onrecht laten doen verdwijnen maar met de middelen die we hebben, kunnen we op zn minst ons best doen .

06-03-2004, 12:39
De vraagsteller:

âO nobele Shaych, deze dagen werd er in de kranten geschreven dat er een oproep is tot het boycotten van Amerikaanse producten, en om te stoppen met het kopen en verkopen van deze producten. Tevens word er geclaimd in één van de kranten dat de âUlamaa (Islaamitische geleerden) een oproep gedaan hebben voor het boycotten van deze producten en dat het verplicht is voor elke individuele Moslim, en dat het kopen van ook maar één product (dat geproduceerd is in Amerika), verboden is, verboden (Haraam, Haraam), en dat de persoon die dit doet een grote zonde begaat (Kabierah), en dat hij deze mensen (de Amerikanen) aan het helpen is, en de Joden helpt in het vechten tegen de Moslims. Daarom hoop ik dat Zijne Eminentie enige duidelijkheid over deze zaak kan verschaffen want er is een behoefte naar. En wordt een persoon beloond (door Allaah) voor deze daad (het boycotten van Amerikaanse goederen)?â

Shaych al-Fawzaan:

âTen eerste, ik verzoek een kopie van deze uitspraak, in het specifiek van de krant die hier door de vraagsteller wordt vermeld. Ten tweede, dit is niet correct. De geleerden hebben geen Fatwaa (Religieuze Uitspraak) gegeven die verklaard dat de goederen die in Amerika geproduceerd worden verboden (Haraam) zijn, en de goederen van Amerika worden nog steeds geïmporteerd en verkocht in de marktplaatsen van de Moslims (in het Koninkrijk van Saoedi-ArabiÃ&laquo, en deze producten die je uit Amerika koopt zijn nog steeds verkrijgbaar. Er is geen (enkele) Religieuze Uitspraak hiertegen uitgevaardigd. Afsnijden van betrekkingen en boycotten mag niet gedaan worden behalve als er een bevel door de Moslim autoriteiten wordt uitgevaardigd. Als de autoriteiten een bevel uitvaardigen voor het verbieden (van bepaalde goederen) of het boycotten van een land van onder de vele landen, dan is het verplicht om dat land te boycotten. Hoe het ook zij, wat individuen betreft die dit willen doen of zij geven religieuze uitspraken, dan is dit (wat zij doen) iets dat verboden is, dan is dit een verklaring ter verbieding van hetgeen dat Allaah heeft toegestaan. Het is niet toegestaan om dit te doen.

Shaych Saalih Al-Fawzaan

------------------------------------------------------------------------------------

De weledele Shaych Mohammed Ibn Saalih Al-'Uthaymien werd gevraagd over de regelgeving van het boycotten van Amerikaanse producten.

Hij antwoordde met de volgende woorden:

âKoop wat Allaah voor jou Halaal heeft gemaakt en laat datgene wat Allaah voor jou Verboden heeft gemaakt.â

Shaych Mohammed Ibn Saalih Al-'Othaymien

06-03-2004, 12:59

Citaat:
Klik hier voor uitspraken van 4 alims over de israelische boycott
Imam Syed Ali Khamenei (Islamic Republic of Iran)
Ayatullah Ayatullah as-Sayyid Ali as-Seestani (Iraq)
Sayyid Muhammad Husayn Fadhlullah (Lebanon)

deze 3 geleerdes vallen onder de groepering si iejieten moge allah hen leiden (ameen)

Shaykh Yusuf Al Qaradawi (Egypt/Qatar)

over deze hoef je niet te praten staghfirollah

Zijn oproep om joden en christenen lief te hebben, negeert compleet wat staat geschreven in de teksten aangaande het verbod op dit.

Zijn oproep om alle religies samen te brengen, en zijn aanwezigheid bij veel conferenties om dit te promoten.

Zijn claim dat democratie hetzelfde is als Shuraa (in Islaam), en zijn claim dat zijn deur wijd open staat als het gaat om de Islaamitische Fiqh

Dat hij toestaat dat vrouwen mogen participeren in het parlement en zijn claim dat zij kan kiezen en gekozen mag worden.

Dat hij toestaat dat er een partijgeest kan zijn en verdeeldheid, hij beweert dat dit allemaal een âveiligheids-klepâ voor de ummah is en dat het te vergelijken is met meerdere madhaahib voor Islaamitische Fiqh.

Zijn oproep om Soefisme en Selefie te mixen met als doel de Selefie te âSufiserenâ en de Soefie te âSelefieserenâ.

djazaak allahoe gheiran!

06-03-2004, 13:22

Citaat:
The Prophet Mohammad (P) says:

"Whosoever does not care about Muslims' affairs is not a Muslim"

Jij bent een selefie kan ik uit je reacties zien,
Saalih Al-Fawzaan is een selefi, daarom dat je al die andere uitspraken verwerpt verwerpt. De "geleide " groep selefi's.

Maar bovenstaande selefi shayks zegt zelf: steun de palestijnen financieël, dat wil zeggen dat wij palestijnen geld moeten geven, en niet geld geven aan diegenen die hun onderdrukken. Denk aub eens logisch na
de bovenstaande sheikhs fawzaan heeft duidelijk in een fatwa gezegt dat het niet toegestaan is om hun te boycotten in de tijd van de profeet saws voerden ze ook jihaad tegen de koefar maar tegelijkertijd bedreven ze handel met elkaar?
en wees zelf eens realistisch hoe kan je ze boycotten als 80 procent van alle produkten uit koefar landen komt moeten we ons zelf laten uitsterven, denk aan bijvoorbeeld medicijnen bijna 100% is afkomstig van de koefar je zou wel hypocriet moeten zijn om te boycotten als het gaat om een cola fles maar ondertussen wel gebruik maken van alle andere produkten die door koefar worden ingevoerd
allahoe 3alam

het is toegestaan om hun bijtestaan met je bezittingen dus financieel hulp bieden dus niet te andere te boycotten maar simpel weg palestijnen geld of andere middelen geven waarin ze tekortkomen

Shaych Saalih al-Fauwzaan over de Palestijnen (April 2002)

De Nobele Shaych werd gevraagd over het standpunt van een Moslim betreffende hetgeen dat nu met onze broeders in Palestina gebeurt, met het oog op smeekbeden en het schenken van bezit of het maken van Djihaad met hen.

Hij antwoordde:

"Het is verplicht voor de Moslims om smeekgebeden te maken voor hun Moslim broeders en hen bij te staan met hun bezit. Dus om hen bij te staan met bezit en smeekbeden, dat is hetgeen dat verplicht is, en dat is hetgeen dat hen zal helpen."

Daarop werd de Shaych gevraagd: "Moge Allaah vrijgevig met u zijn." En de vraagsteller (vervolgt en) zegt: "Wat is de regelgeving met betrekking tot demonstraties, en worden zij beschouwd als zijnde van de Jihaad op het Pad van Allaah?"

Waarop hij antwoordde:

"Er zit geen enkel voordeel in demonstraties. Beter gezegd zijn zij (alleen maar) verwarring. Zij zijn van verwarring, en wanorde. En wat voor een schade verricht het bij de vijand wanneer de mensen in een straat vanonder de vele straaten aan het demonstreren zijn en hun stemmen verheffen?! Beter gezegd, dit is van de zaken waarover de vijand juist blij is, want zo kan hij zeggen dat hij schade bij hen heeft berokkend en letsel bij hen veroorzaakt, en daarom is de vijand (daar alleen maar) blij mee.

Islaam is een religie van onschendbaarheid, en een religie van kalmte, een religie gebaseerd op kennis, het is geen religie van verwarring en rumoer. Het is een religie dat streeft naar het tot stand brengen van kalmte en onschendbaarheid, naast het doen van goede werken en prijzenswaardige daden, zoals het ondersteunen van de Moslims en smeekbeden voor hen te verrichten, en hen te voorzien van bezit en wapens. Dit is prijzenswaardig, en zo ook het opkomen voor hun situatie bij de naties, zodat de onderdrukking van hen verwijderd kan worden. Zodat de naties gevraagd kunnen worden, degenen die beweren democratisch te zijn, hen moet gevraagd worden om deze Moslims hun recht te geven, (want) de mensenrechten is hetgeen waar zijzelf altijd zo over opscheppen! Hoe dan ook, in hun ogen is de mens de ongelovige, en de Moslim is de terrorist. Zij noemen de Moslims âterroristenâ. En de ongelovige is degene die de rechten heeft, in hun ogen!

Daarom is het aan de Moslims om zich te richten op de Manhaj van Islaam wat deze zaken betreft en ook anderen als deze. Islaam kwam niet met demonstraties en gekrijs, en het heffen van de stemmen, of het vernietigen van staatseigendommen, of overtredingen. Dit alles is niet van de Islaam, het brengt geen voordeel tot stand, het schaadt de Moslims eerder als dat het de vijand schaadt. Dit schaadt de Moslims en schaadt de vijand niet. Beter gezegd, de vijand verheugd zich hierbij en zegt: "(Kijk) ik heb hen letsel toegebracht, ik heb hen boos gemaakt, ik heb hen aangetast."

06-03-2004, 13:39

Citaat:
Er is een verschil tussen kafiers en zionisten. Er zijn Joden die anti-zionistisch zijn. Handel drijven met koefar is niet hetzelfde als handel drijven met zionisten. Je moet jezelf helemaal niet uithongeren, bv aldi en lidl dat zijn geen zionisten.

De medicijnen mogen mss grotendeels uit kafier landen komen, maar niet van zionistische bedrijven.
Johnsen&Johnsen is zionistisch maar bv bayer is van kafiers, maar niet zionistisch.

Je moet het verschil maken tussen kafiers en zionisten.
je hebt gelijk er is een verschil tussen kaffir en zionisten maar die verschil is wel heel erg klein
het verschil die ik jou kan noemen is dat zionisten openlijk hun haat uiten en de standaart koefar hun haat in hun hart houden!

kijk maar bijvoorbeeld naar west europa dat zijn toch over het algemeen geen zionisten maar ze zijn ondertussen wel bezig om op een sneaky manier de islaam aantevallen kijk bijvoorbeeld naar hidjaabin frankrijk, belgie die wil volgen, nederland met hun anti islamtische basisscholen en integratie, duitsland denkt ook over de hidjaab na, en wat ik als laatst hoorde is dat ze de koran willen afschaffen door middel van een rechtzaak. LA HOWLA WALA KOWATA ILA BILLAH

hoe kunnen wij dan een onderscheid maken tussen zionisten en koefar er is een grootte onderscheid en dat is tussen de moslims en de rest die niet in de islaam gelooft.

en nogmaals de profeet bedreef handel met diegene waartegen hij en zijn metgezellen stonden te strijden, moet je voorstellen dat iraq en amerika handel drijven met elkaar zodat de kinderen en vrouwen niet zullen leiden onder de oorlog, maar wij zijn veels te eigenwijs we willen mensen boycotten terwijl we niet zonder kunnen. ik zou zeggen boycot als ze pas als we zelf de touwtjes in handen hebben en de eenheid hebben gevormd dan is er nog resultaat, maar was we nu doen werkt in onze eigen nadeel

allahoe 3alam!

06-03-2004, 13:57

Citaat:
Jij kan niet in de harten van mensen kijken dus hoef je niet te oordelen of ze ons haten of niet. er zijn kafiers bij die meer moslim zijn dan sommige "moslims". Zionisten steunen onderdrukking actief, Actief. met geld middelen enz. Kafiers die niet zionistisch zijn steunen helemaal niks.
Zionisten hebben invloed op politiek en econmisch landschap. de gewone kafier multinational moeit zich niet met politiek bv aldi.
Er zijn kafier organisaties die bijdragen tot eerlijke handel met arme boeren, is het niet voor een moslim de plicht om eerlijk handel te drijven? Als je bv nike koopt( zionistisch) dan betaalt nike voor dat paar schoenen aan de naaisters een goeie halve euro. ze werken daar in onmenselijke omstandigheden tot 16uur per dag.
En jij betaalt nike voor die paar schoenen 50 euro bv.

Max havelaar of oxfam betalen de arme mensen eerlijk loon, geen uitbuiting enz en deze producten zijn ook "kafier" maar allesbehalve zionistisch
dit is totaal een andere onderwerp dan voorgaande reacties, nu heb je het over het verschil van goedheid tussen moslims en kaffirs, ik ontken zeker niet dat er kaffirs zijn die een goed gedrag tonen en rechtvaardig zijn jegens de overige mensen. en ik ontken ook zeker niet dat er moslims zijn die mensen onderdrukken en niet rechtvaardig zijn jegens hun broeders of kaffirs! waar je echter wel op moet letten is dat je koefar niet moet liefhebben tenkoste van je broeders en zusters in de islaam, hoe fout je broeder/ zusters ook zijn het blijven je godsdienst genoten en vraag allah hen te leiden naar het juistepad.
ik persoonlijk haat niets en niemand alleen verhef ik me broeders en zusters wel boven de koefar en dat omwille van allah!

djazaak allahoe gheiran!

07-03-2004, 00:39

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat ik the perfect muslim ben, integendeel.
Ik doe enkel wat in jouw onderschrift staat. Jij vat de dingen teveel op als competitie ,een spelletje van gelijk hebben. Dit zijn trouwens niet mijn woorden, maar de wooren van één van de grootste alims op dit moment.

Gedraag je in het leven als een reiziger voor even. Maak geen onnodige fouten, die je je leven lang mee zult moeten dragen. Toon berouw aan Allah swt. Hij is de enige die ons kan vergeven. [B] Heb je kennis en ervaring, deel het met de mens die er van kan leren.Dit is een tijd zonder spijt..maar er komt een dag dat men meer zal zien dan zag! Het is nu pakken en hakken. Ik slacht en heb macht...de wereld kijkt toe en is intussen tijd moe. Wat kunnen we doen? Het draait toch alleen om poen? Mensen worden gedood, olie wordt gelood..vele landen, zonder handen. Kijken en ontwijken..maar niemand zal de straf van Allah swt. kunnen ontwijken! [/B]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar niet waar je naartoe wilt!

Dat je je best doet, waardeer ik...echt (gemeend)

Darine.

09-03-2004, 10:50

Zoals ik al zei in een van je andere topics...

De hele wereld is in handen van Amerika (De zionisten).

Zij bezitten zowat alle banken en juwelierszaken. De goudhandel is in hun handen.

Als zelf in bijna alle arbische landen een MAC te vinden is, kan jij met 1 productje weinig doen.

Vergeet niet....Heel veel fabrikanten produceren hun producten onder verschillende merken voor verschillende klasses in de bevolking. Als het imago van 1 merk ten onder gaat, kunnen ze nog altijd winst maken op de andere merken.

Kijk, je kan zeggen van geen KitKat gebruiken.

Maar KitKat wordt geproduceert door de fabrikant Nestlé. En Nestle maakt dus ook Bros, Lion, Nuts en Smarties. Dus ja, alleen geen KitKat kopen heeft geen zin...

09-03-2004, 11:04
Als je met alle oprechtheid probeert producten te mijden die meehelpen aan de economie van Isräel en waarvan dit echt bewezen is, dan zullen al die beetjes wel degelijk invloed hebben. Maar als je je laat leiden door pessisme door te stellen dat de hele wereld in handen zou zijn van de zionisten, dan zouden mensen in het verleden geen revoluties hebben kunnen ontketend noch de mensen in de toekomst!

Veranderingen beginnen altijd op kleine schaal, en groeien zo tot grote veranderingen.

Het is het minst wat je als rijke en welvarende individue kunt doen vanuit je luie stoel in NL.

Citaat:
Origineel gepost door MüeZli
Er zijn meer producten dan deze btw. Noch vrouw, man gelinkt

Als je zeker bent van het feit dat deze bedrijven Israël onvoorwaardelijk steunen middels geld e.d.

Dan moet je je geweten laten spreken.

Het is het minst wat we kunnen doen.

En dit geldt helemaal niet alleen voor moslims, maar voor ieder die vind dat daar onrecht speelt en wil helpen met dat kleine beetje aan capaciteit om dat onrecht te verminderen.

Israël bestaat ook bij de gratie van een sterke economie, en geld investeringen.

Anders zou ze zo een geavanceerde superhightech leger niet kunnen hebben!

Dat betekent dat je zoveel als je maar kan ( je hoeft niet het onmogelijke te doen ) probeert je producten erop af te stemmen.

Als je iets kunt vervangen door een ander produkt dan is dat mooi meegenomen en heb je als gewetensvolle wereldburger en bewust moslim of niet-moslim je plicht gedaan.

Dat betekent dat mensen op lange termijn kunnen worden door na hun studie bedrijven op te zetten die principieel zich verzetten tegen dit soort onrechten en produkten gaan verkopen die je met een gerust hard kan kopen zonder dat je zorgen maakt waar je geld terechtkomt.

Het af te doen maar alles is als het ware 'zionistisch' gelinkt. De bedoeling is niet dat je verhongert, de bedoeling is dat als iedereen kleine beetjes levert dat dat samen grote beetjes zijn.

Wij kunnen niet direct dat onrecht laten doen verdwijnen maar met de middelen die we hebben, kunnen we op zn minst ons best doen .