Bekijk volle/desktop versie : DÉ ruggenprik..



Pagina's : [1] 2 3

18-12-2008, 22:31
Wat zijn jullie ervaringen ermee? En vond je het uiteindelijk ook écht nodig?

Ik ben er nu al over aan het twijfelen, vooral omdat ik zo freakin' bang ben voor prikken.. en die van de ruggenprik zijn hééél groot


Deel je ervaringen.. . .

18-12-2008, 22:33


In 1 woord..IDEAAL

Lekker geslapen tussen de hoge pieken weeen door en niets gevoeld van het hele gebeuren ik zou zo weer willen bevallen van een tweeling!!

18-12-2008, 22:36

Citaat door Yaminake:
ERVARING HEB IK NIET

maar ik hoorde van men nicht dat de prik pijnlijk is en dat je ze het nu nog steeds voeld haar tweede bevalling gaat zonder prik gebeuren

maar ik hoor ook dat als je weeën te ver zijn dat je dan geen prik meer kan zetten


Het ligt aan hoeveel cm ontsluiting je al hebt, boven de 5 cm ofzo kan je geen ruggenprik meer nemen..

Hoe bedoel je dat ze het NU nog voelt?? ...

18-12-2008, 22:36
Om een verhaal kort te maken, ik heb het gedaan, voelde heeeeerlijk hemelssssss aan en heb er geen last van gehad. Die prik doet niet pijn hoor, valt reuzemee. je moet doodstil zitten als je de prik krijgt

Ik raad je toch aan beter te bevallen zonder ruggenprik maar als het niet kan met dan

veel succes

18-12-2008, 22:36



Citaat door rbatia24:
In 1 woord..IDEAAL

Lekker geslapen tussen de hoge pieken weeen door en niets gevoeld van het hele gebeuren ik zou zo weer willen bevallen van een tweeling!!



Oh, dus je gaat wel gedeeltelijk knock-out?
Beleef je zelf wel het hele gebeuren? Of is het allemaal wazig?

18-12-2008, 22:37

Citaat door Sefina:
Om een verhaal kort te maken, ik heb het gedaan, voelde heeeeerlijk hemelssssss aan en heb er geen last van gehad. Die prik doet niet pijn hoor, valt reuzemee. je moet doodstil zitten als je de prik krijgt

Ik raad je toch aan beter te bevallen zonder ruggenprik maar als het niet kan met dan

veel succes


Oke, 1 succesverhaal is alvast binnen

Heb je van tevoren al besloten dat je de prik ging nemen?
Of was dat pas tijdens de weeen?

18-12-2008, 22:39

Citaat door Madame_Louisa:

Oh, dus je gaat wel gedeeltelijk knock-out?
Beleef je zelf wel het hele gebeuren? Of is het allemaal wazig?


Nee je gaat niet out hoor...maar ik was zo moe van weken niet slapen door zo een grote buik dat ik spontaan in slaap viel. Maar je maakt alles geoon mee hoor. Ik ging zelf fotos maken omdat ineens iedereen weg was

Dus ik was gewoon helder hoor niet high hoor gewoon ontspannen en zonder pijn.

18-12-2008, 22:41

Citaat door rbatia24:
Nee je gaat niet out hoor...maar ik was zo moe van weken niet slapen door zo een grote buik dat ik spontaan in slaap viel. Maar je maakt alles geoon mee hoor. Ik ging zelf fotos maken omdat ineens iedereen weg was

Dus ik was gewoon helder hoor niet high hoor gewoon ontspannen en zonder pijn.



Aah oke, succesverhaal nummer 2 is ook binnen

Bedankt wijfiie !

18-12-2008, 22:43

Citaat door Madame_Louisa:
Oke, 1 succesverhaal is alvast binnen

Heb je van tevoren al besloten dat je de prik ging nemen?
Of was dat pas tijdens de weeen?


Ik ben ingeleid geweest en geneycoloog vroeg me of ik epuderale (ruggenprik) wilde. Ik zei nee en hij bekeek me zo van ok je weet niet wat je te wachten staat. Had een moeilijke bevalling , weeën waren intens, mar de ontsluiting verliep heel langzaam. Tot ik op een gegeven moment niet kon. ik SMEEEEEEKTE om die prik. Toen ik de prik kreeg, half uurtje later volledige onsluiting, geloof me het was hemelssss gevoel. GEEEEN pijn, je voelt wel een druk bij een wee maar hamdolilah.
Hier in be mag je op voorhand kiezen of je rugprik wil of niet.

je moet niet bang zijn, dokters grijpen snel in als er wat is. met of zonder ruggeprik, het komt er in ieder geval uit :-)

18-12-2008, 22:46

Citaat door Sefina:
Ik ben ingeleid geweest en geneycoloog vroeg me of ik epuderale (ruggenprik) wilde. Ik zei nee en hij bekeek me zo van ok je weet niet wat je te wachten staat. Had een moeilijke bevalling , weeën waren intens, mar de ontsluiting verliep heel langzaam. Tot ik op een gegeven moment niet kon. ik SMEEEEEEKTE om die prik. Toen ik de prik kreeg, half uurtje later volledige onsluiting, geloof me het was hemelssss gevoel. GEEEEN pijn, je voelt wel een druk bij een wee maar hamdolilah.
Hier in be mag je op voorhand kiezen of je rugprik wil of niet.

je moet niet bang zijn, dokters grijpen snel in als er wat is. met of zonder ruggeprik, het komt er in ieder geval uit :-)



Ah oke, hmdl dat alles is goedgekomen.
Versnelt de prik dan ook de ontsluiting?
Ja hij MOET eruit hé, of het nou wil of niet.

Bedankt voor het delen vj ervaring..

18-12-2008, 22:52

Citaat door Madame_Louisa:
Ah oke, hmdl dat alles is goedgekomen.
Versnelt de prik dan ook de ontsluiting?
Ja hij MOET eruit hé, of het nou wil of niet.

Bedankt voor het delen vj ervaring..


kijk, wanneer je een wee hebt moet je je eigenlijk ontspannen.
Maar hoe in ga je je kunnen ontspannen?? weet je hoe pijnlijk het is?
pieuwwwwww
Bij de ene gaat het wat sneller dan de ander.
Bij mij was het dus heel traag en was dan erg moe.
Als je een rugprik krijgt voel je geen pijn en ben je meer ontspannen vandaar

18-12-2008, 22:56

Citaat door Sefina:
kijk, wanneer je een wee hebt moet je je eigenlijk ontspannen.
Maar hoe in ga je je kunnen ontspannen?? weet je hoe pijnlijk het is?
pieuwwwwww
Bij de ene gaat het wat sneller dan de ander.
Bij mij was het dus heel traag en was dan erg moe.
Als je een rugprik krijgt voel je geen pijn en ben je meer ontspannen vandaar



Oooh oke, ja ontspannen lijkt me ook hééél erg lastig in zo'n situatie.
Hmm.. okee, ik heb wel een beter beeld gekregen van die prik...
Dank je wel, hoe weet je eigenlijk wanneer je naar het ziekenhuis moet?
Dat is toch als je vliezen breken ? Of is dat als je om de zoveel minuten weeen hebt?

18-12-2008, 23:01



Citaat door Yaminake:
volgens mij hebben ze die prik niet goed gezet of lag ze niet stil ze zegt dat als het koud is dat ze dan een soort pijn voelt


maar hmdl dat er zo iets bestaat als een ruggen prik

hoeveel kost het in nederland?


Ah oke, ik snap het

Ik geloof dat het gewoon wordt vergoed en in de basisverzekering zit ? Misschien kunnen de andere dames daar antwoord op geven ?

Hoeveel kost dat in Belgique dan?

18-12-2008, 23:09
Madame_L waarom mag ik jou zo graag?

18-12-2008, 23:13
Mijn twee zussen en schoonzussen zijn allemaal bevallen zonder ruggenprik. Ik hoop als het zover is dat ik ook zo sterk kan zijn om zonder ruggenprik te bevallen

Pagina's : [1] 2 3