Bekijk volle/desktop versie : sporten en zwanger



18-12-2008, 10:06
wie weet of dit samen kan voor iemand die nog nooit heeft gesport??
en kan je gewoon overal aan meedoen of moet je toch extra voorzichtig zijn. en dan bedoel ik dat je net zwanger bent dus maandje ongv. weet niet precies

ik moet die kiloxs kwijt

18-12-2008, 10:16


ligt eraan, heb je altijd al gesport dan is het geen probleem, maar stel dat je nu pas gaat beginnen met sporten dan kan je dat beter niet doen. je kan gaan zwemmen , en zwangerschapyoga doen.

18-12-2008, 10:20

Citaat door missmis:
ligt eraan, heb je altijd al gesport dan is het geen probleem, maar stel dat je nu pas gaat beginnen met sporten dan kan je dat beter niet doen. je kan gaan zwemmen , en zwangerschapyoga doen.



nee nog nooit gesport

en zwemmen kan ik niet want het altijd gemengd. en zwangerschap yoga raak ik mijn 15kilo niet kwijt

18-12-2008, 10:23
meid je bent zwanger laat u effe gaan;; zie gwn dat je gezond eet en veel wandelt enz;;

begin nu niet aan een streng dieet

18-12-2008, 10:26


Je kan gewoon sporten hoor. Je kan bijvoorbeeld fietsen, loopband en nog van dat soort sport beoefenen. Onze fitness instructrice is alweer 7 maanden zwanger en geeft nog steeds les. Je kan steplessen volgen. Natuurlijk wel aangeven dat je zwanger bent want dan krijg je begeleiding en houden ze rekening mee. Mocht ik ooit weer zwanger zijn dan ga ik inshAllah door met sporten.

18-12-2008, 15:24

Citaat door bigmomma25:
Je kan gewoon sporten hoor. Je kan bijvoorbeeld fietsen, loopband en nog van dat soort sport beoefenen. Onze fitness instructrice is alweer 7 maanden zwanger en geeft nog steeds les. Je kan steplessen volgen. Natuurlijk wel aangeven dat je zwanger bent want dan krijg je begeleiding en houden ze rekening mee. Mocht ik ooit weer zwanger zijn dan ga ik inshAllah door met sporten.



ja maar jij hebt zo te lezen vaker gesport. en ik nog nooit dus dat is weer het verschil, weet niet of het wel kan wil het wel graag

18-12-2008, 15:26

Citaat door insaf18:
meid je bent zwanger laat u effe gaan;; zie gwn dat je gezond eet en veel wandelt enz;;

begin nu niet aan een streng dieet


ik wil niet nog zwaarder worden de kilos van mijn vorige bevalling zitten er nog steeds aan

18-12-2008, 15:32
Wanneer de nodige voorzorgsmaatregelen in acht genomen worden is er geen reden om tijdens de zwangerschap fysiek inactief te worden. Integendeel, lichaamsbeweging draagt bij tot een betere gezondheid en welzijn van de zwangere vrouw!

Sportieve vrouwen die regelmatig trainden voor ze zwanger werden, mogen in principe tijdens de eerste trimester hun trainingsschema blijven volgen.
Voor vrouwen die voor hun zwangerschap niet aan sport deden is het aangeraden om met een evenwichtig fitheidprogramma te starten bij voorkeur pas in de 2de trimester van hun zwangerschap.

Belangrijke richtlijnen zijn:
• luister naar je lichaam
• drink voldoende
• draag comfortabele kledij
• vermijd sporten bij warm weer
• vermijd oefeningen in ruglig, in het bijzonder tijdens het 3de trimester
• vermijd eveneens oefeningen met repetitieve sprongen en schokkende bewegingen
• vermijd sporttakken met een hoog risico op een val of impacttrauma, o.m. skiën, vechtsporten, paardrijden; ook balsporten vormen een matig risico
• wegen risico voor zuurstof tekort zijn ook bergbeklimmen en diepzeeduiken geen aanraders
• pas uw dieet aan: koolhydraten zijn belangrijk om het verbruikte spierglycogeen aan te vullen

Lage impactbewegingen zoals wandelen, zwemmen en fietsen zijn het meest aan te bevelen.

18-12-2008, 15:38

Citaat door Samja001:
Wanneer de nodige voorzorgsmaatregelen in acht genomen worden is er geen reden om tijdens de zwangerschap fysiek inactief te worden. Integendeel, lichaamsbeweging draagt bij tot een betere gezondheid en welzijn van de zwangere vrouw!

Sportieve vrouwen die regelmatig trainden voor ze zwanger werden, mogen in principe tijdens de eerste trimester hun trainingsschema blijven volgen.
Voor vrouwen die voor hun zwangerschap niet aan sport deden is het aangeraden om met een evenwichtig fitheidprogramma te starten bij voorkeur pas in de 2de trimester van hun zwangerschap.

Belangrijke richtlijnen zijn:
• luister naar je lichaam
• drink voldoende
• draag comfortabele kledij
• vermijd sporten bij warm weer
• vermijd oefeningen in ruglig, in het bijzonder tijdens het 3de trimester
• vermijd eveneens oefeningen met repetitieve sprongen en schokkende bewegingen
• vermijd sporttakken met een hoog risico op een val of impacttrauma, o.m. skiën, vechtsporten, paardrijden; ook balsporten vormen een matig risico
• wegen risico voor zuurstof tekort zijn ook bergbeklimmen en diepzeeduiken geen aanraders
• pas uw dieet aan: koolhydraten zijn belangrijk om het verbruikte spierglycogeen aan te vullen

Lage impactbewegingen zoals wandelen, zwemmen en fietsen zijn het meest aan te bevelen.


dus het kan niet nu maar wel in het 2e trimester en dat houd in na 3maanden of pas als je over de helft bent.

en als ik nou gewoon op de fiets ga of op de loopband dat is toch precies het zelfde of niet.
zwemmen is ook erg leuk maar dan alleen voor vrouwen en die heb je nergens en als die er zijn dat zijn die een uurtje in de ochtend ofzo . en dat is me ietsjes te vroeg om te gaan zwemmen