Bekijk volle/desktop versie : Kritiek op trouwfeesten?

21-10-2002, 23:04
Hallo allemaal,

Heel graag zou ik van jullie weten wat de meest rampzalige trouwfeesten waren die jullie ervaren hebben (naam en toenaam van bruidspaar mag/moet je achterwege laten). Ook wil ik weten wat je altijd mist op bruiloften, waarvan je denkt:"Jeetje..hadden ze daar niet aan kunnen denken?"
Kortom: wat is absoluut onmisbaar voor de gasten op een bruiloft?

Jullie commentaar en opmerkingen wil ik namelijk verwerken in een draaiboek die ik voor een vriendin ga maken. We zijn met z'n allen aan 't brainstormen geslagen maar hier en daar zullen we vast kleine maar zeker ook hele belangrijke punten vergeten. Het moet een onvergetelijke dag worden...en vooral voor de gasten. Die maken of breken een trouwfeest. Al is de bruid nog beeldschoon als de gasten zich niet vermaken dan hangt er meteen een dooie sfeer die zelfs in Tokio te voelen is. Dus...laat me/ons niet in de steek en gooi je ervaringen (goede en slechte) eruit!

Ik reken op jullie! En voor diegene met de beste tips staat er een heerlijke kip-pastilla klaar!

22-10-2002, 15:35

salam
slecht ervaringen:
mannen en vrouwen zijn niet gescheiden (zoals wat christenen doen)
musiek waar jij hoort alleen maar rotxx dingen, geen respect voor Allah
verspillen van geld
vrouwen zonder hoofddoeken
vrouwen aan het dansen terwijl ander mannen lekker aan het kijken
mannen doen als vrouwen (make up, manier van dance!!).
3000 eur Sada9 zoals dat je een Golf-auto gaat kopen
en wat erg! is dat je nu een vrouw koopt en niet met haar trouwt

en nog meeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrr

groetjes
succes met jullie lijst

23-10-2002, 06:55
Ach...als je vrouw de markt op loopt dan wordt ze door nog meer mannelijke ogen bekeken dan op een bruiloft...tenzij je je vrouw in huis opsluit. De beste sluier ligt in de ogen van de man.

Ok terug naar 't onderwerp: wie o wie heeft er nog meer (nuttige) tips?

23-10-2002, 07:31
Salaam Emotion,

Mijn mening:
Zet de vrouwen en de mannen apart, nodig een Imam en laat hij een uur preken over de Islam en de rechten en plichten van de bruid en de bruidegom.

Wat heb je aan uiterlijke vertoon want na de ceremonie gaat iedereen naar huis en dan begint het echte leven.

Jij zal natuurlijk niet eens zijn met mijn mening.

Take care,

23-10-2002, 12:15

salam
nog wat types:
geen jelaba/geftaan of dergelijk
musiek (van alles) pop rap chaabi riffia rai
negafa: met 10 tot 20 soort kleren (hindoe, boeda, SM, ...)
camera met 3D animatie
en het zou prachtig als je ook de cameraman meebrengt naar slaapkamer, dan heb jij meer souvenier of niet MOMI

groetjes
ik hoop dat ik een bijdrag heb ingeleverd.

23-10-2002, 12:37
Emotion, elk familie is anders en ook de manier van het vieren. Ik denk dat je vriendin zelf al een goed beeld heeft hoe ze het wil. Zorg dat de standaard dingen wel goed georganiseerd zijn ook de bijeenkomstigheden. Hiermee bedoel ik wie bedient er? Wordt de vaat op dezelfde dag gedaan, zo ja wie doet het? Er moet een spreekpunt zijn. Dat is een persoon die precies weet wat er gaat gebeuren en hoe het moet. Die terplekke aanwijzingen kan geven aan de mensen, zodat het allemaal goed verlopen. Zorg dat het loopt, sommige knelpunten kun je van tevoren zien aankomen. Bij sommige families zie je kinderen daar moet ook het een en ander voor geregeld worden, zodat ze ze zich niet vervelen, want dan gaan ze je in de weg lopen. Ik zou zeggen je kunt pas gaan denken als je beeld hebt hoe je vriendin het wil.
Mijn ervaringen:
Vier het niet thuis!! het is er te klein.
Zorg dat de mannen een ander ingang in de zaal hebben dan de vrouwen. (uiteraard gescheiden zitten)
Zorg voor een gebedsruimte.
Zorg voor iemand die de mensen verwelkomt.
Zorg voor goede toepasselijke muziek. Of zorg voor een vrouwelijke DJ. Ze kan de boel erg leuk maken. (er is een vrouwelijke DJ met 2 danseressen die het erg gezellig kunnen maken.)
Houd rekening met de kinderen.
Zorg voor een dansruimte.
Zorg voor genoeg zitplaatsen.
Bij het vertrekken dat de vrouw des huizes aanwezig om afscheid te nemen. Althans dat vind ik wel prettig.
Ik laat het hierbij. Het is echt van de soort familie afhankelijk. Oh ja nog dit: Camera opnames kan bij sommige behoorlijke irritaties veroorzaken, dus regel een ruimte of een deel van de zaal waar de mensen niet opgenomen worden. Laat dit duidelijk zijn als ze binnenkomen kunnen ze gelijk goed gaan zitten.

Wat bij sommige vanzelfsprekend is, is het bij de ander niet vanzelfsprekend. Houd er rekening mee.

Veel succes met je draaiboek. Denk je wel aan de chronologische volgorde..

26-10-2002, 15:20
ask me doe niet zo bij de hand......

oja houd het gescheiden (gemengd is nooit leuk je ziet dan vrouwen allemaal wegduiken en meestal danst er niemand)

veder heb ik niets te zeggen want ik sluit me aan bij nadjwa

=emsoem=

28-10-2002, 19:46
Ik heb tot nu toe niet echt een slechte bruiloft meegemaakt, maar er konden wel een aantal dingen beter
- kinderen???? (dat mensen ze meenemen om vervolgens tot 2 uur te blijven, ik snap t niet?)
-te weinig eten
-te laat eten
-te weinig dansruimte (sierpalen van de negaffa die in de weg stonden, zo valt echt niet te dansen!)
-slechte muziek ( en dan niet een keer maar de hele tijd door) afwisseling van soorten muziek is leuk. Leuk is t als t bruidspaar met de muziek-verzorger overlegt wat voor muziek ze gedraaid willen hebben (soort playlist, zoals bv wat er gedraaid gaat worden bij de ringen enz)
-wel of niet mengen is afhankelijk van familie, bij sommige kan t bij andren weer niet (ps sfeer wel leuker bij gemengd oooooooh nu krijg ik veel over me heen i know, maar t IS gewoon zo!! en gemengd: je zit meestal aan 1 tafel met je eigen familie (ouders broer en zus/ oom of kennissen, mensen kiezen er zelf voor om te dansen ----) meestal is t zo druk op de dansvloer dat je echt niet te zien bent!)
Bij gescheiden krijg je een groep vrouwen bijmekaar die de heeele tijd op elkaar letten en roddelen (niet altijd natuurlijk).
-de taart moet lekker zijn (niet te zoet)
-gastenboek niet vergeten
- mooie vloer
-voldoende licht
-geluidsinstallatie!!! muziek mag absoluut niet te hard staan maar ook niet te zacht (goede verdeling)
-in geval van band....zorg ervoor dat deze het 'publiek' ook opjut
- bruid en bruidegom mogen absoluut niet sjagarijnig zijn.
ps over gemengd (de bruid en bruidegom voelen zich meer op hun gemak...man ziet bekenden en zo de vrouw ook) is veel mooier voor de foto's
- cameraman/vrouw mag niet in de weg lopen en overheersen!!! zorg daarom ook voor voldoende ruimte

nou k hoop dat je dr wat aan hebt

xx GGG

31-10-2002, 13:00
Voor iedereen die een bijdrage heeft geleverd: erg bedankt! Ook namens het bruidje.

Een evaluatie zal ná de bruiloft volgen.

08-11-2002, 00:12

Citaat:
Origineel gepost door ask_me
salam
slecht ervaringen:
mannen en vrouwen zijn niet gescheiden (zoals wat christenen doen)
musiek waar jij hoort alleen maar rotxx dingen, geen respect voor Allah
verspillen van geld
vrouwen zonder hoofddoeken
vrouwen aan het dansen terwijl ander mannen lekker aan het kijken
mannen doen als vrouwen (make up, manier van dance!!).
3000 eur Sada9 zoals dat je een Golf-auto gaat kopen
en wat erg! is dat je nu een vrouw koopt en niet met haar trouwt

en nog meeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrr

groetjes
succes met jullie lijst

08-11-2002, 00:24
hoezo niet gescheiden het heeft toch te make hoe je je eigen bruiloft geeft. Ik heb genoeg bruiloften meegemaakt met alleen maar vrouwen.En sorry wat voor rot dingen hoor je. kijk iedereen zijn eigen keus of ie een hoofddoek wilt drage of niet daar heb jij niets mee te maken. Dat vrouwen danse n(tuurlijk) wat had je verwacht dat ze allemaal gaan zitten en naar elkaar kijken. Doe effe normaal zeg we gaan toch om plezier te maken, en vreugde met de bruid en bruidegom te delen. En in mijn ogen hebben mannen niets te zoeken op feesten die alleen maar aan het loeren zijn hoe vrouwen dansen ga dan maar kekker naar de challenge, zie je genoeg wijfen die aan het dansen zijn. En ja dat mannen make-up opdoen dat is jullie schuld , jullie zijn gestoord. En als jij liever aan een golf uitgeeft is toch jouw probleem, de ene wil liever een groot feest en blijkbaar jij kiever een golf, En rot even op wat nou kopen, islam zegt dat je een bruidsschat moet geven. En niemand zegt dat je daar 5000 euro moet geven. Er staat geef wat je kwijt kan. En als jij een goed meisje tegenkomt zegt ze wat je wil kun je me geven. Heb je 5v euro geef je het kun je 2000 euro geven geef je dat . En doe aub niet zo negatief

08-11-2002, 01:45

Citaat:
Origineel gepost door nurdin
Salaam Emotion,

Mijn mening:
Zet de vrouwen en de mannen apart, nodig een Imam en laat hij een uur preken over de Islam en de rechten en plichten van de bruid en de bruidegom.

Wat heb je aan uiterlijke vertoon want na de ceremonie gaat iedereen naar huis en dan begint het echte leven.

Jij zal natuurlijk niet eens zijn met mijn mening.

Take care,
Oke jij bent echt gestoord maar doe dat lekker op je eigen bruiloft. neem dan maar een imam en laat hem preken, en laat hem ook met jou praten misschien dat ie een goede invloed op je hebt.
Wat had je verwacht na de ceremonie gaat iedereen naar huis, tuurlijk gaat iedereen naar huis tenzij we gestoord zijn en meewillen met de bruid en de bruidegom.