Bekijk volle/desktop versie : Jou man heeft vrouwlijke vrienden, kan dat?



Pagina's : [1] 2 3

05-03-2004, 14:56
Eerlijk gezegd vind ik, Nee.


En die contacten hebben ze bijvoorbeeld,via msn,werk of op school.

Hoeft niet perse getrouwde vrouwen, maar vb vrouwen die een vriend of wat dan ook hebben.

Ik vind het niet kunnen want, ''vrienden'' of niet het kan gewoon niet..op een dag zullen er heus wel ''gevoelens'' groeien.

En ook ben je niet getrouwd of heb je geen vriend, ''vrienden'' worden met het ander geslacht vind ik niet zo kunnen.

Maar goed mijn mening.

05-03-2004, 15:06



Citaat:
Origineel gepost door Endless
Eerlijk gezegd vind ik, [b]Nee.


En die contacten hebben ze bijvoorbeeld,via msn,werk of op school.

Hoeft niet perse getrouwde vrouwen, maar vb vrouwen die een vriend of wat dan ook hebben.

Ik vind het niet kunnen want, ''vrienden'' of niet het kan gewoon niet..op een dag zullen er heus wel ''gevoelens'' groeien.

En ook ben je niet getrouwd of heb je geen vriend, ''vrienden'' worden met het ander geslacht vind ik niet zo kunnen.

Maar goed mijn mening. [/B]
mee eens die honden lopen toch hun pik achterna!
nee kan niet uitgesloten!

05-03-2004, 15:08
Ik heb ook mannelijke vrienden...
Kijk ik vertrouw mijn man en als het vriendschappelijk is maakt t niet uit!!!

05-03-2004, 15:09
Nu je het zo zegt.

Ik ben wel met je eens. Mensen gaan het mischien ontkennen.
Maar toch... vrienden hebben van een ander geslacht. Daar voel je je toch anders bij. En van het een komt het ander.
Daarom heeft Allah swt het ook verboden om een hand te geven aan een vrouwelijk of een mannelijke geslacht die geen mahram is van jou.

En zeg nou eerlijk. Op school gebeurd dat dagelijks. Op je werk ook. Zelfs in de winkel... bij de kassa. En nog eens honderd van zulke voorbeelden.

Ik zeg eerlijk. Ik ben het met Endless eens.

05-03-2004, 15:10



Citaat:
Origineel gepost door Chyhaan
Ik heb ook mannelijke vrienden...
Kijk ik vertrouw mijn man en als het vriendschappelijk is maakt t niet uit!!!
Tja, ben het daar niet mee eens.

Een vrouw mag geen mannelijke vrienden hebben, als een man geen vrouwlijke vrienden.


Maar goed, dat is mijn mening.

05-03-2004, 15:13
Persoonlijk geloof ik niet in vriendschap tussen een man en een vrouw. Als een (ongetrouwde) man en vrouw samen zijn, is shaitan altijd de derde persoon...

05-03-2004, 15:14

Citaat:
Origineel gepost door Endless
Tja, ben het daar [b]niet mee eens.

Een vrouw mag geen mannelijke vrienden hebben, als een man geen vrouwlijke vrienden.


Maar goed, dat is mijn mening. [/B]
Weet je wat het is...

Ik kan het in het algemeen BETER vinden met mannelijke vrienden dan met vouwelijke vrienden....

Dus vandaar, vrouwelijke vrienden die letten zo op iedereen en roddelen alleen maar... Word ik doodziek van!!!
EN met jongens heb je echt lol

05-03-2004, 15:14

Citaat:
Origineel gepost door Aimana
Nu je het zo zegt.

Ik ben wel met je eens. Mensen gaan het mischien ontkennen.
Maar toch... vrienden hebben van het ander geslacht. Daar voel je je toch anders bij. En van het een komt het ander.
Daarom heeft Allah swt het ook verboden om een hand te geven aan een vrouwelijk of een mannelijke geslacht die geen mahram is van jou.

En zeg nou eerlijk. Op school gebeurd dat dagelijks. Op je werk ook. Zelfs in de winkel... bij de kassa. En nog eens honderd van zulke voorbeelden.

Ik zeg eerlijk. Ik ben het met Endless eens.
Er zijn zelfs mannen en vrouwen, die ook al zijn ze getrouwd nog steeds omgaan met vrienden van het ander geslacht.

Ik zie het al voor me :


Man : Lieverd, ik ga even met Nora uit eten.

Vrouw : Oke schat, veel plezier zou toch al met Youssef naar de bios gaan.



05-03-2004, 15:17

Citaat:
Origineel gepost door Allure_80
Persoonlijk geloof ik niet in vriendschap tussen een man en een vrouw. Als een (ongetrouwde) man en vrouw samen zijn, is shaitan altijd de derde persoon...
We weten allemaal dat een Haram-relatie niet kan/mag.

Dus proberen we het meestal, ver uit de weg te gaan..al lukt dat niet altijd (helaas).

Maar om nou een vriendschap te beginnen met het ander geslacht, wat je dus makkelijk uit de weg kan gaan..snap ik niet.

Tja..

05-03-2004, 15:19

Citaat:
Origineel gepost door Chyhaan
Weet je wat het is...

Ik kan het in het algemeen BETER vinden met mannelijke vrienden dan met vouwelijke vrienden....

Dus vandaar, vrouwelijke vrienden die letten zo op iedereen en roddelen alleen maar... Word ik doodziek van!!!
EN met jongens heb je echt lol
Je zegt het zelf. Lol hebben met een man terwijl je getrouwd bent. Ik bedoel... dat kan toch niet. Je bent getrouwd.
Vind je het gek. Een huwelijk waar een man of een vrouw die aan zulk soort dingen doen die scheiden in het algemeen veel sneller.

Ik geloof er niet in.... echt niet.... als je met andere mannen lol hebt en dan bij je eigen man toch nog blijft.

Daar geloof ik dus echt niet in!

05-03-2004, 15:20

Citaat:
Origineel gepost door Endless
Er zijn zelfs mannen en vrouwen, die ook al zijn ze getrouwd nog steeds omgaan met vrienden van het ander geslacht.

Ik zie het al voor me :


Man : Lieverd, ik ga even met Nora uit eten.

Vrouw : Oke schat, veel plezier zou toch al met Youssef naar de bios gaan.


Ja toch belachelijk toch??

Ik vind het niet kunnen hoor.

05-03-2004, 15:21
Aandacht nodig van het ander geslacht?Enige oplossing is je man, en niemand verder.

Maar goed, mijn mening.

05-03-2004, 15:23



Citaat:
Origineel gepost door Endless
Eerlijk gezegd vind ik, [b]Nee.


En die contacten hebben ze bijvoorbeeld,via msn,werk of op school.

Hoeft niet perse getrouwde vrouwen, maar vb vrouwen die een vriend of wat dan ook hebben.

Ik vind het niet kunnen want, ''vrienden'' of niet het kan gewoon niet..op een dag zullen er heus wel ''gevoelens'' groeien.

En ook ben je niet getrouwd of heb je geen vriend, ''vrienden'' worden met het ander geslacht vind ik niet zo kunnen.

Maar goed mijn mening. [/B]
Ik vind het niet kunnen, want ik heb toch ook geen mannelijke vrienden (wil ik niet eens). Ik vind als je getrouwd bent, dat je daar rekening mee moet houden en dat je voor je huwelijk moet gaan. Kijk hij mag wel natuurlijk vrienden hebben, maar geen vrouwelijke graag.

In mijn geval is het gelukkig niet zo hamdoulillah, en ik hoop dat het zo blijft in de toekomst insha allah.

05-03-2004, 15:28

Citaat:
Origineel gepost door Atlas_Gebergte
Ik vind het niet kunnen, want ik heb toch ook geen mannelijke vrienden (wil ik niet eens). Ik vind als je getrouwd bent, dat je daar rekening mee moet houden en dat je voor je huwelijk moet gaan. Kijk hij mag wel natuurlijk vrienden hebben, maar geen vrouwelijke graag.

In mijn geval is het gelukkig niet zo hamdoulillah, en ik hoop dat het zo blijft in de toekomst insha allah.
Inshallah

05-03-2004, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door MiSsSiHaM
Salaaam
Als je je man vertrouwt....(ik neem aan van wel, als het je man is) dan vertrouw je hem toch. Dan ga je er toch van uit dat hij niets met een ander zal beginnen. Je kan je man niet gaan verbieden (of wat dan ook) om geen vriendschap met een vrouw te hebben. Ik bedoel...het kunnen soms collega's zijn...of beste vrienden van vroeger. Ik zou het zelf ook erg vinden als mijn man mij verbiedt om niet eens iets te gaan drinken met een collega...zo iets noem je een zakelijke relatie...geloof me, die bestaan ...en als je volle vertrouwen hebt in je man, vind ik dat je nergens zorgen over hoeft te maken.
Liefs.....
..::..Siham..::..
Salaam

Ook al heb ik de volste vertrouwen in hem, en hij in mij..ik vind het nog steeds niet kunnen.

Het gaat er ook niet om, of je diegene vertrouwt..het gaat erom dat het gewoon niet kan

Ik wil niet dat mijn man, later met vrouwlijke ''vrienden'' omgaat net zoals hij niet wilt dat ik met mannelijke ''vrienden'' omga.

Collega's is 1 ding, maar dan alleen maar vergaderingen etc..maar wat drinken en zulke onzin zou ik niet willen hebben.

Pagina's : [1] 2 3