Bekijk volle/desktop versie : sektioui of el zhar



16-12-2008, 20:11
wie denk je dat er beter is/.

16-12-2008, 20:12


zhar rommelaar sektoui de beste...

16-12-2008, 20:12
ongetwijfeld el zhar komop seg overduidelijk

16-12-2008, 20:19
Ik snap nooit dit soort vergelijkingen, Sektioui is een rijpe en volwassene voetballer van 31 dus nog maar paar jaartjes te gaan, en El Zhar is nog aan begin van zn carierre en moet nog een hoop laten zien, je kan hier geen vergelijking trekken.

16-12-2008, 20:48



Citaat door elzhar176:
wie denk je dat er beter is/.


16-12-2008, 22:57
Wejow.. zwaar sektioui.. shit zeg is dat nog niet duidelijk.. ten tweede ze spelen niet eens zelfde positie. Sektioui speelt op rechts en Elzhar op links.

Je moet juist Elzhar vergelijken met Boukhari of Kharja of Aboucherouane..
Dirar mag banken als Alloudi terug is... Dan speelt Sektioui en Alloudi vooraan.

Achter de spits mag dan Zemmama of Boussoufa.

2 overduidelijke spitsen Chamakh en Elhamdaoui

Middenveld Elahmadi en nog iemand..

Achterin Basser en Ouaddou behouden met aan de rechterkant een heeele verandering.

Rabeh Elakchaoui is ook een goede oplossing.

Maar ik blijf erbij achterin hebben we Basser - Ouaddou - Kaboul - Konko(Elakchaoui) nodig... anders redden we het niet.. Onze verdediging is zo lek als een mandje.. Niet normaal meer.

16-12-2008, 23:02
sektioui kan op op links spelen dus ik weet niet wat je allemaal
zegt:S

17-12-2008, 02:44

Citaat door elzhar176:
sektioui kan op op links spelen dus ik weet niet wat je allemaal
zegt:S


kan hij speelt recht OFFFF links.. maar zijn echt positie kijk maar naar FC Porto, AZ, Willem 2 is rechtsvoor en oja op FIFA09 en FIFA08 staat hij ook rechts.

Laatst tegen Zambia speelde hij toch ook rechtsvoor. Die eerste goal van Kharja, die pass kwam van rechts van Sektioui.

Als Alloudi terugkomt, dan verplaatst Sektioui zich en dan speelt hij een vrije rol achter of naast de spits(en). Hij is geen speler die gewisseld wordt met Elzhar.

Tegen Belgie enzo werd hij gewisseld met Elzhar. Ten eerste kwam dit doordat Sektioui geblesseerd raakte. Sektioui speelde van rechts en Alloudi van links, kijk maar naar die eerste goal. Daarna wisselden ze van positie en toen speelde Alloudi rechts en Sektioui links. Ze hebben zelfde posities en allebei supersnel. Daarom zijn het ook vleugelspelers. Elzhar is niet zo snel als hun.

Elzhar is meer een concurrent voor Dirar. Boussoufa en Zemmama zijn meer concurrenten van elkaar. Boussoufa is volwassener geworden in zijn spel. Hij speelt nu zonder fratsen, daardoor gaat de aanval veel sneller. Destijds met Zairi gingen de aanvallen zoo traag. Messi bijvoorbeeld speelt zonder fratsen, hij speelt zo goed. Alle topspelers spelen zonder fratsen als ze het niet moeten en hoeven te gebruiken. Cristiano Ronaldo bijvoorbeeld die gebruikt zijn skills alleen als hij ze echt nodig heeft. Voorheen altijd. Maar dat is hij ook afgeleerd. Zemmama gebruikt ze nog, kijk maar naar de afgelopen wedstrijden. Hij brengt een show, maar hoe hij het bracht was wel heel netjes. De vraag is dus, als hij het niet van zijn trucjes had, zal hij dat evenveel waard zijn?... tegen Kameroen bijvoorbeeld, die de fratsen van mijlenver aanzien komen.... Dat soort dingen gaan een rol spelen. Daarom wordt Zairi ook niet meer geselecteerd snapje... De laatste tijd zie ik Zairi veel minder fratsen uithalen, dan zie je dat hij veel beter is of kan worden gebruikt. Daarom wordt hij nu wel weer wat erkend.

Maar het gaat om Elzhar en Dirar. Omdat Babel een voortreffelijke linkspoot is wordt hij ook op links gebruikt bij Liverpool, terwijl dat eigenlijk de positie is van Elzhar. Daarom wisselt de trainers soms af. Hij laat sommige wedstrijden Elzhar op links en dan iemand anders op rechts. En een andere wedstrijd zet hij Babel op links en Elzhar op rechts. Elzhar is het effectiefst op links. Kijk maar naar een aantal wedstrijden die hij de afgelopen maanden heeft gespeeld.

Dirar speelt op links. Wie van hun 2 zal jij opstellen. Dirar speelt bij Club brugge iedere wedstrijd en is ook een jongeling. Hij staat bekend op zijn dribbels. Maar dribbelen is ook niet alles. Elzhar heeft inzicht en traint met de beste van europa, maar speelt geen volledige wedstrijden, daarnaast heeft hij al een goede prijs gepakt op het wk in 2005. Stel je voor dat Amrabat ook gekozen had voor Marokko, dan zou het pas echt moeilijk worden, want hij speelt ook op de vleugels maar scoort als een ware spits, volgens mij kan hij links zeer goed uit de voeten, maar je dat is verleden tijd.

Mijn vraag is dus... wie van hun 2 is het beste op de linkervleugelpositie.

2e vraag is dus. Wie van de volgende spelers zal achter de spits gaan fungeren. Sektioui, Zemmama, Boussoufa of als lemerre hem selecteert, Taarabt.

Ik heb liever als Taarabt kiest, dat hij centraal op het middenveld komt samen met Elahmadi. Taarabt is breed en groot en kan verdedigend ook veel kwijt. Daarnaast heeft hij een uitstekende aanvalsfisie. Hij is zelf ook veel volwassener geworden in zijn spel. Vroeger wilde hij alles alleen, laatste keren dat ik hem zag spelen was hij veel effectiever. Hij speelde met zijn team en voor zijn team en niet alleen voor zichzelf.

Safri moet er dan voor mij uit, maar tot die tijd speelt Safri. Hij doet verdedigend zijn job goed.

Op het moment dat als Taarabt gaat kiezen, dan heb ik Aissati niet nodig althans niet direct. Hij kan dan weer gaan concurreren met bijvoorbeeld Boussoufa en Zemmama. Op dat moment is Sektioui al uit de roulatie.

Een bijkomende zaak is, Taarabt is niet zeer verdedigend ingesteld. Dat betekend dat er een sterkere centrale verdediger moet komen. De enige waar ik op dit moment over kan denken is Kaboul. Stel dat Boulahrouz voor Marokko had gekozen?haha dan was het echt op slot achterin. Maar Kaboul komt in de buurt. 2 Blakka's achterin (Ouaddou en Kaboul) verandert de hele zaak. We beschikken dan over de beste linksback van Nederland (Elakchaoui) en de beste getalenteerde rechtsback van Frankrijk (Basser). Dan zijn we echt effectief.

Geen fratsen, gewoon voetballen zoals het hoort te zijn. Als je die posities perfect instelt draaien we toppie. Ik geloof dat we dan prijzen gaan pakken.

We hebben een goede toekomst. Veel spelers hebben al contracten bij grote topclubs. Dit is onze toekomst. Later kijken we niet meer naar Willem 2 of iets dergelijks. Later kijken we naar Chelsea, Barcelona en ga zo maar door. Op dit moment is het allemaal stap voor stap. Wie gaat de eerste grote stap wagen. Elhamdaoui? Boussoufa? Chamakh? El Zhar?.. of misschien iemand die we nu niet eens kennen....

Ewa zeg Inshallah.. want serieus het zijn wij die Marokko nog wat kleur geven zonder ons, zie daar het resultaat, verliezen van Libie 3-0.