Bekijk volle/desktop versie : doea reizen



14-12-2008, 23:50
wie heeft een doea voor iemand die op vakantie gaat?

16-12-2008, 17:53



Citaat door lievmeid:
wie heeft een doea voor iemand die op vakantie gaat?




Salam a3laikoem warahmatoe lahie wabarakatoe,,

Reizen, hieronder vind je dou3a's die betrekking hebben tot het reizen

Dit zeg je tegen iemand bij het weggaan

Astawdi 'ullaaha dienaka wa amaanataka wagawaatiema 'amalik wa aqra u 'alaykas salaam.

Aan Allah vertrouw ik jouw dien (islam), datgene wat aan je toevertrouwd is (je familie, eigendommen etc.) en de uitkomst van jouw daden en wena ik je salaam (vreden) toe.

Zawwadakal-laahut taqwa. Waghafara dhanbak wayas-sara lakal gayra hay-thumaa kunt.

Moge allah jou van taqwa voorzien (godsbewustheid), jou je zonden vergeven, en jou het goede geven waar je ook bent.

16-12-2008, 17:56
Dit zeg je bij het afscheid nemen (van de reiziger)

Astaudi 'ukallaaha alladhie laa tadie'u wadaai'uh

Ik beveel je bij Allah aan, Wiens onderpanden nooit verloren gaan.

16-12-2008, 18:09
Dit zegt degene bij het plannen van de reis ('t beste ook bij t vertrek volgens mij) doen we thuis namelijk ook

Allaahumma bika asuul. Wabika adjuul. Wabika asier.
Allaahumma inni as-aluka fie safarie haadhal birra wataqwee. Waminal 'amali maa tardaa. Allahumma hawwin 'alaynaa safaranaa haadhaa watwi 'annaa bu'dah. Al-laahumma inni a'uudhu bika min wa'thaa-is safar, Waka-aabatil mandhar Wasuu-il munqalabi fil ahli wal maali walwalad.

O Allah swt ! Het is met Uw hulp dat ik ploeter, beweeg en loop. O Allah swt! Ik smeek U mij op deze reis, deugd, vroomheid en daden die U kunt accepteren (te geven). O Allah SWT ! Maak deze reis gemakkelijk voor ons en verkort voor ons de afstand. O Allah swt! U bent de Reisgenoot in de reis en de Leider-Beschermer van de huishouding. O Allah swt! Ik zoek mijn toevlucht tot U tegen de moeilijkheden van deze reis en tegen de afwijzende tekenen en tegen een onplezierige thuiskomst bij (mijn) welvaart, huishouden en kinderen

16-12-2008, 18:15


Bij de terugkeer van de reis

Herhaal de vorige du'a en voeg het volgende hieraan toe!!!:

Aayibuun taa'ibuun 'aabiduun lirabbinaa haamiduun.

Wij zijn degenen die terugkeren, berouw hebben, aanbidden en dankbaar aan onze Heer zijn.

16-12-2008, 18:18
Ik hoop dat je hier wat aan hebt Insha'allah

Ik heb de vorge informatie uit het volgende boek gehaald;
Een verzameling van Smeekbeden uit de Qor'aan en de Sunna