Bekijk volle/desktop versie : Je zou denken dat er geen reden is om te vieren



14-12-2008, 15:19
BRON

Tienduizenden vieren 21e verjaardag Hamas


Tienduizenden aanhangers van Hamas hebben vandaag een bijeenkomst bijgewoond ter ere van de 21e verjaardag van de militante beweging. Onderdeel van de viering was het tonen van de kracht van Hamas door zogenaamd een Israëlische soldaat te laten smeken voor zijn vrijheid.

Macht
Hamas werd in december 1987 in Gaza gesticht. De beweging greep eind 2007 de macht in het gebied. Dat die macht nog altijd legitimiteit geniet werd vandaag weer aangetoond door de duizenden politiemensen van Hamas die de straten beveiligden. Zeker 150.000 mensen kwamen bijeen, velen met petjes op hun hoofd en vlaggen in hun hand waarop de kleur groen van Hamas.

Namaak-soldaat
Tijdens een kleurrijke ceremonie, waarbij gezongen werd en toneelstukjes werden opgevoerd, droegen Hamasleden een namaak-soldaat uit Israël rond, die in het Hebreeuws smeekte vrijgelaten te worden. "Ik mis mijn moeder en mijn vader", sprak de aanhanger van Hamas die, uitgedost in het uniform van het Israëlische leger, de soldaat speelde. De opvoering was een duidelijke verwijzing naar de gevangen soldaat Gilad Schalit, die door Palestijnen in 2006 werd ontvoerd.

Toekomst
Leiders van Hamas spraken over de toekomts van een door Egypte bemiddeld bestand met Israël en de banden van Hamas met de rivaliserende Palestijnse beweging Fatah, die de Westelijke Jordaanoever regeert. (novum/ep)


14/12/08 14u28

14-12-2008, 15:23


Ik vermoed dat Koenders de subsidie-slang qweer wijd openzet.

Niet voor niets heeft idi Amin, Mugabe, Arafat jarenlang geprofiteerd van Nederlandse ontwikkelingsgelden.

Vermoord een Joodse baby of een baby die lid is van een andere palestijnse fractie en ontvang een zak met geld, gelabeld from Holland, with love, bert Koenders.

14-12-2008, 15:32
leuk voor ze .



mister pizatie,

14-12-2008, 15:43

Citaat door rijmaran:

Onderdeel van de viering was het tonen van de kracht van Hamas door zogenaamd een Israëlische soldaat te laten smeken voor zijn vrijheid.


De waarheid is toch net ietjes anders