Bekijk volle/desktop versie : studerende meiden leiden tot argwaan van sommige jongens



Pagina's : [1] 2

04-03-2004, 12:07
waarom kunnen sommige jongens het niet verdragen dat Marokkaanse meiden wel studeren, en wel weten hoe hun toekomstperspectief eruit behoort te zien????

04-03-2004, 20:00


wat ik persoonlijk denk:

bij mij was het zo ik hate om thuis zitten en schoonmaken en wou het liefst werken of studeren had ik tenminste wat bereikt in het leven.

en dat heb ik gelukkig ook gedaan en wil later insallah weer gaan werken


maar helaas de jongens worden toch wat vrijer gelaten en zien niet zo snel de doel om te studeren of te werken [niet allemaal natuurlijk ]
ze hoeven nieks thuis te doen kwa huishouden en zijn toch wat vrijer

maar sommige jongens nemen school of werk helaas niet serieus

wij meiden willen niet onze hele leven alleen de huishouden doen en gaan ons meer consentreren op school of werk.

wij denken toch ik kan als ik later getrouwd ben kan ik nog altijd werken met de diploma die ik heb gehaald.

zo heb ik het ervaren tenminste



05-03-2004, 19:46
Ik studeer omdat ik het een leuke bezigheid vindt....het is een verrijking van de geest. Zolang je de mogelijkheid hebt om te studeren, moet je deze met beide handen aanpakken!!!! Go girlllzzzz

06-03-2004, 14:57

Citaat:
Origineel gepost door 7mamaBaytta
waarom kunnen sommige jongens het niet verdragen dat Marokkaanse meiden wel studeren, en wel weten hoe hun toekomstperspectief eruit behoort te zien????

Hoe kom je daarbij? Ik denk dat de meeste Marokkaanse jongens het juist goed vinden dat ze studeren.

07-03-2004, 20:23


Ik denk dat zowel mannen als vrouwen het belang van een opleiding wel inzien. Het is alleen dat soms jongens geen belang aan hun eigen studie hechten en hun tijd gaan verspillen aan domme dingen, maar later krijgen ze er vaak spijt van.

07-03-2004, 22:55
Ik denk dat veel jongens (niet alle natuurlijk) het bedreigend vinden als een marokkaans meisje studeert.
Kennis is macht, en mannen willen macht uitoefenen over vrouwen. Intelligente vrouwen zijn moeilijk onder de duim te houden (lees: de macht van de mannen brokkelt af). Een studerend meisje is onafhankelijk en machtig. Dat strookt niet met het beeld dat marokkaanse jongens en mannen hebben van een braaf marokkaans meisje.
Daarom dus. Maar dit geldt natuurlijk alleen voor de marokkaanse mannen met een holbewoners-mentaliteit (en daar zijn er nog te veel van...helaas pindasaus)


MvG

08-03-2004, 12:17
kijk met Amian kan ik praten!!! (Y)
thnx iedereen voor julllie reactie

08-03-2004, 22:12

Citaat:
Origineel gepost door 7mamaBaytta
kijk met Amian kan ik praten!!! (Y)
thnx iedereen voor julllie reactie
Ik kan echt geen andere redenen betekenen dan dat die argwaan voortspruit uit hun ouderwetse denkwijze. Wat zou er mis zijn met studeren? Ons geloof spoort ons ook aan voortdurend bezig te zijn met kennis op te doen, dus wat hebben die holbewoners nou te mekkeren? Misschien is er ook wel jaloezie in het spel, omdat de Marokkaanse meiden het veel beter doen dan de jongens.

Ik zou in ieder geval zeggen, verspil je tijd niet met zulke types. Je hebt je hersentjes niet voor niets !

Groetjes

09-03-2004, 13:15

Citaat:
Origineel gepost door 7mamaBaytta
kijk met Amian kan ik praten!!! (Y)
thnx iedereen voor julllie reactie
Je kunt met haar praten omdat ze je jouw vooroordeel bevestigd?

09-03-2004, 20:11

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Je kunt met haar praten omdat ze je jouw vooroordeel bevestigd?

Het zal allemaal best een vooroordeel zijn... je doet er in dat geval ook niks aan om met argumenten te komen om mevrouw een beter inzicht te geven in de wereld van de Marokkaanse man. Je komt niet verder dan, 'Ik denk juist dat marokkaanse jongens dat goed vinden..." Dus houd zulke inhoudloze opmerkingen (lees: vooroordelen dit en dat..) achterwege svp.
Ik dacht dat we hier een inhoudelijke discussie konden houden ...

Groetjes!

10-03-2004, 02:27

Citaat:
Origineel gepost door Amian

Het zal allemaal best een vooroordeel zijn... je doet er in dat geval ook niks aan om met argumenten te komen om mevrouw een beter inzicht te geven in de wereld van de Marokkaanse man. Je komt niet verder dan, 'Ik denk juist dat marokkaanse jongens dat goed vinden..." Dus houd zulke inhoudloze opmerkingen (lees: vooroordelen dit en dat..) achterwege svp.
Ik dacht dat we hier een inhoudelijke discussie konden houden ...

Groetjes!
En jij denkt voor dé Marokkaanse man te denken?

10-03-2004, 22:52
Naijb26,
Waarom denk jij dat ik denk dat ik voor de Marokkaanse man kan denken? Dus jij probeert voor mij te denken?
Als we zo beginnen dan kan dit niet meer worden dan een cirkelredenering. Ik denk (oeps!) dat het onvermijdelijk is dat men vraagtekens zelf invult als er geen concreet antwoord volgt?

Misschien kan jij, als Marokkaanse man (?), ons een handje helpen en een antwoord proberen te geven op de vraag die 7mamaBaytta stelt.
Een vraag beantwoorden met een vraag schijnt alleen bevredigend te zijn in de politiek...

Groetjes!

10-03-2004, 22:56


Trouwens,
ik denk dat Marokkaanse jongens uberhaupt niet nadenken.....






















in ieder geval niet met hun hersens,































als ze die al zouden hebben,















































GEINTJE!!!!
No hard feelings he, just kidding!

Groetjes!

15-03-2004, 16:18
weten jullie waarom ik die vraag stelde???
omdat ik laatst op een chatsite was, en er zei een meid op de main tegen iemand: ik studeer (hbo of universitair.. ik weet t niet meer..) de andere trok hieruit een conclusie en maakte haar uit voor : (en nu citeer ik : "zo, dus jij bent ook een van die s l e t j e s die haar ouders heeft wijsgemaakt dat ze in een andere stad gaat studeren odat de desbetreffende opleiding niet in jouw stad te vinden is"
Een andere jongen mengde zich met t gesprek en bazelde ook mee met de stelling van de eerste jongen...
Dus Najib26, het is geen vooroordeel, tis de keiharde waarheid.
Kijk dat jij niet zo bent, stel ik zeer op prijs, maar ik heb het in mijn topic over: sommige jongens.. dus ik ben niet aan het veralgemaniseren of vooroordelen aan het noemen.

16-03-2004, 00:58

Citaat:
Origineel gepost door Amian
Ik denk dat veel jongens (niet alle natuurlijk) het bedreigend vinden als een marokkaans meisje studeert.
Kennis is macht, en mannen willen macht uitoefenen over vrouwen. Intelligente vrouwen zijn moeilijk onder de duim te houden (lees: de macht van de mannen brokkelt af). Een studerend meisje is onafhankelijk en machtig. Dat strookt niet met het beeld dat marokkaanse jongens en mannen hebben van een braaf marokkaans meisje.
Daarom dus. Maar dit geldt natuurlijk alleen voor de marokkaanse mannen met een holbewoners-mentaliteit (en daar zijn er nog te veel van...helaas pindasaus)


MvG
Dat is inderdaad wat er vaak wordt gedacht ja.....
Wanneer ik voormezelf spreek heb ik niets liever dan een meid die gestudeerd heeft. Je stelt dat mannen macht willen uitoefenen op hun vrouwen, tuurlijk bestaan er zulke mannen. Maar in mijn optiek heb je dan bijvoorbaat al geen goede relatie. EEn goede relatie is er een waarin de liefde de baas is.
En ik zit absoluut niet op een braaf meisje te wachten, ik weet niet maar aan ja knikkers heb je niets. Nee geef mij maar een meid met een sterke eigen mening, een meid die weet wat er speelt. Dan zijn de discussies ook veel leuker! Maar ja......

Pagina's : [1] 2