Bekijk volle/desktop versie : Begraafplaats Profeet Ibrahim(vzmh)



12-12-2008, 14:32
Salaam wa3likoem Wr Br

IK heb een vraag!

Ik wil graag weten waar Profeet ibrahim (vzmh) Begraven is?

Ma3a slm

12-12-2008, 15:11


heb het ne me pa gevraagd en volgens hem niet zeker wetend in palestine

ga wel effe googlen voor je een goede vraag zeg!

12-12-2008, 15:39
Is niet van belang in de Islam om dat te weten.

12-12-2008, 15:45
Hij is in al Khaliel(Hebron) begraven samen met zijn vrouw Sarah, zijn zoon IShaq en zijn vrouw en Ja'coeb.

12-12-2008, 15:46





12-12-2008, 17:27

Citaat door massin:
Is niet van belang in de Islam om dat te weten.


Waar slaat dat nou weer op

12-12-2008, 18:53

Citaat door Dina-87:
Hij is in al Khaliel(Hebron) begraven samen met zijn vrouw Sarah, zijn zoon IShaq en zijn vrouw en Ja'coeb.



Waar zijn je bewijzen uit de hadith want in de Koran staat niets overgeschreven? Je kan niet zomaar iets zeggen, moslims zijn de omma van de daliel. Geen bewijs? Dan is die gegeven niet acceptabel.

Dat zijn graf in Khaliel (Hebron) ligt is puur een citaat uit de bijbel ( Israeliaat), en ons religie halen we niet vandaan uit de Bijbel. Allah heeft ons ook niet gevraagd om op zoek te gaan naar zijn graf, als we zeker weten dat daar geen bewijs voor is, het is alleen maar verloren tijd en moeite die niet baat.

Onze profeet zei: Op de nacht van de Isra, zag ik Moesa staand in zijn graf aan het bidden, bij een rode heuvel. (AL BOKHARI EN MOSLIM)

Onze profeet vrede zij met hem, heeft niet precies aangegeven waar, daar zit een wijsheidje achter....wa Allaho a3lam.

Ibn Abbas zei als reactie op deze hadith: Als de Joden wisten waar de graf zou zijn van Moesa en Haroen, dan zouden zij ze aabidden in plaats van Allah.