Bekijk volle/desktop versie : Arbeidsvoorwaardengesprek



12-12-2008, 12:03
Dag dames,

Ik heb a.s maandag arbeidsvoorwaardengesprek, per 1 januari kom ik in vaste dienst.

Wat kan ik verwachten bij zo'n gesprek? salaris, part- fulltime etc. ? Kan ik me hiervoor voorbereiden of hoeft dat niet?


Liefs

12-12-2008, 12:48


het salaris, de vakanties (mits gepland), hoeveel uur je wilt werken en verdeeld over hoeveel dagen, dat zijn allemaal dingen die aan bod kunnen komen.

12-12-2008, 13:11
bereid je voor als ik jou was!!!

de functie kwa werktijden en salaris hoeveel kan je vragen, ga je onderhandelen of ga je gelijk accoord

de dagen hoeveel vrije dagen, en kun je vakantie opnemen

secundaire voorwaarden zoals pensioen, bepaalde spaarregeleingen, wat betaalt je werkgever allemaal wat voor een contract, ga voorbereid want zij zullen zich echt wel hebben voorbereid waarom zou jij dat niet doen

12-12-2008, 13:31
Bereid je wel voor, staat een beetje stom als ze aan jou vragen wat je in gedachten had voor salaris en werkuren/tijden en je zegt: maakt niet uit.


Probeer te kijken hoeveel salaris ervoor in de vacature stond, als dat er niet bij stond, zoek dan op internet naar vergelijkbare functies en kijk wat de salarissen daar zijn of als je nu dezelfde functie hebt, dan minstens wat je nu krijgt en liefst wat meer.

Meestal staat het aantal uren vast, vraag of die flexibel in te delen zijn of vast staan.

Hoe zit het met het aantal vakantiedagen/verlofuren? En is het mogelijk om langer dan 3 weken achter elkaar vrij te krijgen? (als je naar marokko wilt bijv.).

En dan nog de pensioenregelingen.

12-12-2008, 13:50


BEREID JE VOOR EH MAROKKAAN!!



het is bekend dat vrouwen minder betaald krijgen dan mannen, en dat allochtonen minder betaald krijgen dan autochtonen dus bereid je dubbel zo goed voor.



-google naar hun cao
-schrijf voor jezelf op wat je ondergrens en bovengrens op voor salaris
-schrijf argumenten op die je kan opgeven, want je wilt je eisen natuurlijk onderbouwen
-welke secundaire voorwaarden zijn voor jou van groot belang (kinderopvang regeling, eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding)
-hoeveel uren wil je max werken, en hoeveel uren minimaal


enzovoort enzovoort


je moet niet denken dat je wel gaat onderhandelen als je eenmaal binnen bent, dan wordt het juist moeilijker. het is een zakelijk gesprek, dus ga er zakelijk mee om. luister goed naar wat zij voorstellen, vraag naar hun argumenten, overweeg dit, kom met een tegenbod mét argumenten etc.

Denk terug aan de communicatielessen op school. Of ga googlen als je het niet meer weet.


SUCCES! En laat weten wat je eruit hebt kunnen slepen!


12-12-2008, 14:45


Jeetje ik wist niet dat het zo eraan toeging, maar jah dit is me eerste echte baan en kom net van school.

Krijg ik dan gelijk mijn contract om te ondertekenen ?? of mag je ernog over nadenken want ga per 1 januari in dienst komen.

12-12-2008, 14:49

Citaat door mimi300:


Jeetje ik wist niet dat het zo eraan toeging, maar jah dit is me eerste echte baan en kom net van school.

Krijg ik dan gelijk mijn contract om te ondertekenen ?? of mag je ernog over nadenken want ga per 1 januari in dienst komen.




ik heb het tot nu toe 2x meegemaakt, en het werd later opgestuurd... ter plekke ondertekenen betekent dat jouw eisen totaal achterwege zijn gelaten aangezien het contract daarvoor al was opgesteld..

12-12-2008, 14:50

Citaat door dikra1980:
BEREID JE VOOR EH MAROKKAAN!!

het is bekend dat vrouwen minder betaald krijgen dan mannen, en dat allochtonen minder betaald krijgen dan autochtonen dus bereid je dubbel zo goed voor.



-google naar hun cao
-schrijf voor jezelf op wat je ondergrens en bovengrens op voor salaris
-schrijf argumenten op die je kan opgeven, want je wilt je eisen natuurlijk onderbouwen
-welke secundaire voorwaarden zijn voor jou van groot belang (kinderopvang regeling, eindejaarsuitkering, reiskostenvergoeding)
-hoeveel uren wil je max werken, en hoeveel uren minimaal


enzovoort enzovoort


je moet niet denken dat je wel gaat onderhandelen als je eenmaal binnen bent, dan wordt het juist moeilijker. het is een zakelijk gesprek, dus ga er zakelijk mee om. luister goed naar wat zij voorstellen, vraag naar hun argumenten, overweeg dit, kom met een tegenbod mét argumenten etc.

Denk terug aan de communicatielessen op school. Of ga googlen als je het niet meer weet.


SUCCES! En laat weten wat je eruit hebt kunnen slepen!





moest hier echt om lachen

maar thx goede tips landgenootje van me

12-12-2008, 15:00

Citaat door dikra1980:
ik heb het tot nu toe 2x meegemaakt, en het werd later opgestuurd... ter plekke ondertekenen betekent dat jouw eisen totaal achterwege zijn gelaten aangezien het contract daarvoor al was opgesteld..



thx schat jij bent hier duidelijk ervaren in