Bekijk volle/desktop versie : Malika is nog niet uitgestreden



Pagina's : [1] 2 3

12-12-2008, 08:18
BRUSSEL - Malika El Aroud, de beruchtste moslimextremiste van Europa woont in ons land. En sinds gisteren zit ze voor de zoveelste keer in de cel voor haar betrokkenheid bij het beramen van aanslagen.


Van onze redacteur



Er kan geen onderzoek naar moslimterreur in België gevoerd worden of de naam van Malika El Aroud (49) duikt op. Zij is met grote voorsprong de radicaalste moslima in dit land.

Deze keer verdenken de antiterreurspeurders haar en haar Tunesische echtgenoot, Moez Garsalloui (39), ervan dat ze een 'jihadistische cel' in België wilden creëren die aanslagen wilde plegen. Garsalloui zou Belgische vrijwilligers in Afghanistan getraind hebben en daarbij ook contacten onderhouden hebben met de top van Al Qaeda. Malika zou gezorgd hebben voor de logistiek. Garsalloui staat bij de veiligheidsdiensten in de hele werd bekend als een radicaal. Maar zijn echtgenote doet niet voor hem onder.

Malika El Aroud is een dochter uit een gezin van Marokkaanse gastarbeiders. Ze kwam als vijfjarige naar België, studeerde niet slecht, maar raakte op de dool op haar 17de. Ze werd zwanger, ondernam een zelfmoordpoging en trouwde twee keer met de verkeerde man. 'Tot ik op een dag een stem hoorde in mijn hoofd', vertelde Malika op 13 oktober 2003 in De Standaard. 'De stem zei: 'Alleen de Koran kan je redden.'

In het Centre Islamique Belge (CIB), de moskee van de extremistische sjeik Ayachi Bassam in Molenbeek, leerde El Aroud in 1999 Abdessatar Dahmane kennen, ook een drop-out op zoek naar zingeving. Samen reisden ze in 2001 naar het Afghanistan van de Taliban. Voor hen was dat het islamitisch paradijs waar ze wilden wonen. El Aroud zag zichzelf als een soort Moeder Teresa, die weeshuizen wilde bouwen.

Dahmane realiseerde er een andere droom. Samen met een medeplichtige pleegde hij op 9 september een zelfmoordaanslag op de Afghaanse oppositieleider Ahmed Shah Massoed. Malika is trots op haar man. 'Ik wil niet dat men Abdessatar als extremist afschildert. Hij heeft zijn missie volbracht. Als hij me gevraagd had om mee te gaan, dan had ik dat gedaan', vertelde ze aan De Standaard.

Twee dagen na de moord op Massoed pleegde Al Qaeda de aanslagen in New York. Malika en de Taliban werden in de weken daarna door de Amerikanen verdreven uit het paradijs Afghanistan. Ze kwam terug naar ons land, waar ze in 2003 moest terechtstaan met tien andere extremisten die ervan verdacht werden de moord op Massoed in ons land beraamd te hebben. Maar Malika werd vrijgesproken. 'Uw ideeën zijn zeer extreem, maar daar kan ik u niet voor veroordelen', zei rechter Claire Degryse in haar vonnis.

Haar vrienden werden wel veroordeeld, maar dat stemde Malika niet milder of voorzichtiger. Integendeel, de weduwe El Aroud hertrouwde al snel na het overlijden van haar man met de tien jaar jongere Tunesiër Moez Garsalloui, ook een extremist. Met hem emigreerde Malika naar Fribourg, in Zwitserland. Daar begon het paar met een haatwebsite, die opriep tot de jihad en onder meer filmpjes van onthoofdingen en zelfmoordaanslagen in Irak toonde.

Garsalloui en El Aroud gingen de gevangenis in. Na hun vrijlating kwamen ze terug naar België, waar haar familie woont en waar ze sinds jaar en dag een uitkering krijgt. 'Moet ik me daarvoor generen? Ik heb in dit land jaren in een bejaardentehuis gewerkt. Ik heb recht op een uitkering', zei ze in De Standaard.
Malika El Aroud voert haar oorlog tegen de ongelovigen dezer dagen vooral op internet. Op de radicaal-islamitische websites is Malika alias Oum Obeyda ondertussen een icoon die bewonderd wordt door veel moslims en moslima's. Haar ster ging nog feller fonkelen toen ze vorig jaar met de kerstperiode opgepakt werd toen er sprake was van een complot om de terrorist Nizar Trabelsi uit de cel te halen én om aanslagen op de Brusselse metro te plegen. Toen werd Malika vrijgelaten bij gebrek aan bewijs.

De familie van Malika, die nog altijd in het Brusselse woont, heeft de keuze van Malika voor het extremisme nooit begrepen. Haar familie hoopte dat ze de laatste maanden tot inkeer was gekomen. Maandag vierde de hele familie in Brussel nog het Offerfeest in het gezelschap van Malika. Maar zonder haar echtgenoot Moez: die zit in Afghanistan.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=7723U4K6&ref=front


Ze heeft zo hard gewerkt (49 jaar) dus verdiend ze een uitkering.

12-12-2008, 08:34



Citaat door cremmeke:
Na hun vrijlating kwamen ze terug naar België, waar haar familie woont en waar ze sinds jaar en dag een uitkering krijgt. 'Moet ik me daarvoor generen? Ik heb in dit land jaren in een bejaardentehuis gewerkt. Ik heb recht op een uitkering', zei ze in De Standaard.



Waar is ook al weer dat ene nieuwsbericht "HOOG STERFTECIJFER IN BELGISCHE BEJAARDENTEHUIZEN".....

Opknopen die vieze crimineel zou ik het liefst zeggen, maar ik houd me aan de Europese rechtsspraak. Ik hoop dat deze vrouw geen straf krijgt, maar rechtstreeks aan een land wordt uitgeleverd waar Amnesty International wat minder in de melk heeft te brokkelen.

En ook hier....nog steeds praat men over radicalisme, jihad en vooral haar familie......'ik snap het niet....'

Kom op zeg: een verdorven crimineel en moordenares. Daar moeten we toch raad mee weten.

12-12-2008, 08:42

Citaat door Marrakick:
Waar is ook al weer dat ene nieuwsbericht "HOOG STERFTECIJFER IN BELGISCHE BEJAARDENTEHUIZEN".....

Opknopen die vieze crimineel zou ik het liefst zeggen, maar ik houd me aan de Europese rechtsspraak. Ik hoop dat deze vrouw geen straf krijgt, maar rechtstreeks aan een land wordt uitgeleverd waar Amnesty International wat minder in de melk heeft te brokkelen.

En ook hier....nog steeds praat men over radicalisme, jihad en vooral haar familie......'ik snap het niet....'

Kom op zeg: een verdorven crimineel en moordenares. Daar moeten we toch raad mee weten.


Ik vind het grappig dat ze zegt dat ze jaren in een bejaardentehuis heeft gewerkt en recht heeft op een uitkering.

12-12-2008, 08:48
Ik zou zeggen, steek ,ze in een mannengevangenis met boerka en al.
Laat ze zakjes kleven en dienen tot vermaak van de mannelijke gevangenen.
Heeft ze nog iets nuttigs gedaan voor de maatschappij..

12-12-2008, 08:58


Stemmen in je hoofd, is meestal al geen goed teken ..

12-12-2008, 09:03

Citaat:
Malika El Aroud voert haar oorlog tegen de ongelovigen dezer dagen vooral op internet.

12-12-2008, 09:03

Citaat door pseu:
Stemmen in je hoofd, is meestal al geen goed teken ..


O Jawel hoor, die stem zei: 'Alleen de Koran kan je redden'. De criminele vrouw luisterde niet verder toen de stem oreerde: zie de koe (Al-Baqarah) 54: "O mijn volk, gij hebt uzelf onrecht aangedaan door het kalf te aanvaarden: derhalve keert terug tot Uw Schepper en doodt uw eigen ik, dat is het beste voor u in het oog van uw Schepper".

12-12-2008, 09:06
In het Centre Islamique Belge (CIB), de moskee van de extremistische sjeik Ayachi Bassam in Molenbeek, leerde El Aroud in 1999 Abdessatar Dahmane kennen, ook een drop-out op zoek naar zingeving. Samen reisden ze in 2001 naar het Afghanistan van de Taliban. Voor hen was dat het islamitisch paradijs waar ze wilden wonen. El Aroud zag zichzelf als een soort Moeder Teresa, die weeshuizen wilde bouwen.


Citaat:
Dahmane realiseerde er een andere droom. Samen met een medeplichtige pleegde hij op 9 september een zelfmoordaanslag op de Afghaanse oppositieleider Ahmed Shah Massoed. Malika is trots op haar man. 'Ik wil niet dat men Abdessatar als extremist afschildert. Hij heeft zijn missie volbracht. Als hij me gevraagd had om mee te gaan, dan had ik dat gedaan', vertelde ze aan De Standaard.
aha.
mevrouw kan nog steeds niet begrijpen, waar ze achter staat. Oppositieleider? wat een onzin. Ahmed Massoud was een nationale Afghaanse oorlogsheld!

Ze verdedigt nog steeds de moord door Al Qaida, gepleegd door 2 gekke Tunesiers, in een ver land, op de door iedereen in Afghanistan geeerde islamitiese verzetsstrijder tegen de Russische bezetting.


Je kunt dat rustig vergelijken met de aanslag op onze nationale held Willem van Oranje, door Balthasar Gerards.

Men was in Nederland zo kwaad over deze aanslag dat de dader werd veroordeeld tot;

Citaat:
Balthasar werd op 13 juli berecht. Het gerecht was van mening dat hij ten exempelen van allen anderen seer righoreuselijcken gehestraft [moest] worden. Ze veroordeelden de moordenaar tot een - ook voor zestiende-eeuwse begrippen - uiterst wrede straf. Hij zou de volgende dag naar het schavot worden geleid omme aldaer eerst zijn rechterhant, daer hy het voorsz. verradisch moordadighe feyt mede bedreven heeft, met een gloeyende toesluytende yzer geschroyet ende afghebrant te worden, ende dat daer naer met gloeyende tanghen tot ses reysen ende verscheyden plaetsen so aen aermen, beenen, en t'gheen daer sijn lichaem meest met vleesch becleedt is, het vleesch uutgebrant en afghenepen sal worden, ende dat hij daer nae levendich aen vier quartieren ghehouden sal worden, beghinnende van onderen ende ten laesten hem den buijck opgesneden ende zijn hart levendich uuijtgenomen ende in sijn ansichte geworpen ende daernae zijn hooft affgehouden zal worden ende dat zijn vier quartieren opten bolwercken van der Haechpoorte, Oostpoorte, Ketelpoorte ende Waterslootschepoorte deser stede uuijtgehangen ende zijn hooft opte Schooltoorn achter het logement des voornoemden heeren Prince op een staecke gestelt, sullen worden, verclarende alle syne goeden geconfisqueert ten proffijte van den Heer.

In het hedendaags Nederlands vertaald staat er: "Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit gepleegd heeft zal met een gloeiende tang afgeknepen worden; vervolgens kneep men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees af tot op het bot. Vervolgens vierendeelde men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden werd en hem in het gezicht geworpen. Tenslotte hakte men zijn hoofd af waarna zijn vier uiteengetrokken delen op de Haagse poort, Oosterpoort, Ketelpoort en de Waterslootsepoort tentoongesteld werden. Zijn hoofd werd op een staak gespietst en vervolgens bij het voormalige huis van de prins geplaatst.

De moordenaar had echter toch bewonderaars. Een gedicht uit die tijd luidt: Lof! Baltazar Geerarts, die, door Gods providentie, 's Conincks sententie hebt geëxecuteerd, Over den tiran, Orainge, boos van inventie, Wiens pestilentie in Belgis noch regneert
mmmmm, belgis... en "bewonderaars".

malika is gewoon niet goed bij haar hoofd.
mensen die een moord goedkeuren, nota bene op een islamitiese nationale afghaanse oorlogsheld, hebben totaal geen notie wat er speelt.




Citaat:
Nadat de Taliban de macht in handen krijgt, neemt Ahmed Shah Massoud de leiding in de verzetsbeweging ‘United Islamic Front for the Salvation of Afghanistan’, later bekend als de 'Northern Alliance'

Hij beklaagde zich er toen over dat de Verenigde Staten teveel gericht waren op het vinden van Bin Laden. Ze hadden niet genoeg oog voor de bron van het terrorisme die gevoed zou worden vanuit Pakistan en Saudi-Arabie.

12-12-2008, 09:22
vanuit Pakistan en de S-A ?

worden er niet een paar landen vergeten...waar de meesten kunnen leven als maden in een stuk vlees en dan hun dankbaarheid op die manier tonen dat ze andere mensen na het leven te staan?

12-12-2008, 09:25

Citaat door gaviel:
vanuit Pakistan en de S-A ?

worden er niet een paar landen vergeten...waar de meesten kunnen leven als maden in een stuk vlees en dan hun dankbaarheid op die manier tonen dat ze andere mensen na het leven te staan?

Extremisten zijn altijd geestelijk gestoord.
Of dat nu religieuze extremisten of politieke extremisten zijn.
Alleen is de eerste soort een zeer gevaarllijke soort, en blijft de tweede soort zolang er geen oorlog is enkel verbaal gevaarlijk.

12-12-2008, 09:27

Citaat door rijmaran:
Extremisten zijn altijd geestelijk gestoord.
Of dat nu religieuze extremisten of politieke extremisten zijn.
Alleen is de eerste soort een zeer gevaarllijke soort, en blijft de tweede soort zolang er geen oorlog is enkel verbaal gevaarlijk.


Oorzaak - gevolg..

12-12-2008, 09:34

Citaat door rijmaran:
Extremisten zijn altijd geestelijk gestoord.
Of dat nu religieuze extremisten of politieke extremisten zijn.
Alleen is de eerste soort een zeer gevaarllijke soort, en blijft de tweede soort zolang er geen oorlog is enkel verbaal gevaarlijk.


tja en daar is een mooi medium beschikbaar voor...deze eeuw....trarah het internet



Citaat door BlueAngel:
Oorzaak - gevolg..


uitleg s.v.p.



12-12-2008, 09:42



Citaat door LanterFanter003:
Atro ?


No thnx..

12-12-2008, 09:43

Citaat door gaviel:
tja en daar is een mooi medium beschikbaar voor...deze eeuw....trarah het internet




uitleg s.v.p.





Citaat:
zolang er geen oorlog is enkel verbaal gevaarlijk.
Men begint met woorden en eindigt met daden...

12-12-2008, 09:45
Leef je uit in je jeugd en vervolgens je verschuilen onder een hoofddoek en roepen ik hoorde een stem alleen de koran kan je redden. deze meid is ziek in haar hoofd heeft probleem met haar geweten en wil dit verbergen onder een hoofddoek en een aanslag om je leven te verbeteren met een Jihad. Stel je voor je ouders zitten in metro opweg naar arts of iets dergelijks en boem daar gaat een bom jij als goede moslim(a) ben je ouders kwijt omdat een debiel als malika die verkeerde dingen heeft gedaan in haar jeugd en dat recht wil zetten een bom laten ontploffen. Met een jihad ik zou zeggen pleeg een jihad tegen je zelf. kijk in de spiegel erken wat je verkeerd hebt gedaan en geloof in zoals het moet en zoals de rest van de moslims het doen. En er zijn erveel die hun geweten zo willen opschonen. Die extreem zijn meestal mensen die hiervoor heel slecht waren criminelen, gokkers, alcoholisten, verkrachters, moordenaars, en meer van dit soort. Die er alles aan willen doen om opnieuw te beginnen en hun daden willen op deze manier aan god willen afbetalen. Door dit soort mensen worden moslims nu gezien als varkens en wordt er over moslims gesproken als varkens. Geloof was er al voordat jij geboren werdt geloof krijg je mee van je geboorte en het is aan jou hoe je ermee omgaat maar 1 ding weet ik wel zeker deze mensen zijn niet bang van god ze verloochen hem en bekeren later weer tot hem om in zijn naam deze afschuwelijk daden te verrichten. Ik kan hier wel een boek overschrijven. maar 1 dingen zou ik maar al te graag willen doen en dat is een jihad tegenover deze mensen dit soort mensen zijn hiv virus onder de moslims. want eens zal de islam overheersen maar dat gebeurt alleen als we van deze virussen af zijn zodat iedere niet moslim in ziet dat de islam toch de ware geloof is. Mocht je geloven dat het goed is wat malika doet zou ik zeggen Moge god je op de juiste pad leiden.
vrees god en denk niet dat je god tevreden stelt met het ontnemen van een leven van een niet moslim want deze niet moslim had je broeder/zuster kunnen worden.
Ik reageer op iedere reactie eens of oneens.

Pagina's : [1] 2 3