Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : De pil doorslikken...

Pagina's : [1] 2

Dalilah
21-10-2002, 11:46

Ik heb een vraagje.. Mag je de pil doorslikken tijdens de ramadan zodat je niet ongesteld word??

Dalilah
21-10-2002, 13:00
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag????

Dalilah
21-10-2002, 15:43
Er heeft echt niemande een antwoord op mijn vraag!!!! Ik zet mijn vraag wel bij 'vraag het aan Yasmina'

Gmisa
21-10-2002, 17:57
Bedoel je tijdens het vasten of zo? En waarom wil je niet ongesteld worden ? Het is iets natuurlijks en je moet het niet tegen houden

sahira
21-10-2002, 19:14

Origineel gepost door Dalilah Ik heb een vraagje.. Mag je de pil doorslikken tijdens de ramadan zodat je niet ongesteld word?? Heel eerlijk...ik heb er nooit bij stil gestaan, ik ga er van uit dat Allah het je niet moeilijker wilt maken dan je het al hebt. Nee, ik denk het niet, waarom zou je niet ongesteld willen worden in de maand Ramadan? Als reden wordt gezegt dat je dan later niets hoeft in te halen...maar dat was denk ik niet de bedoeling van Allah, dus zou ik de pil gewoon slikken, als vrouw ben je nu eenmaal zo geschapen... maar goed, ik ben geen alim...zoals gezegd, ik heb er nooit bij stilgestaan omdat ik deze methode niet toe pas... Beslama...Sahira... :zwaai:

Dalilah
22-10-2002, 09:15
Origineel gepost door sahira Heel eerlijk...ik heb er nooit bij stil gestaan, ik ga er van uit dat Allah het je niet moeilijker wilt maken dan je het al hebt. Nee, ik denk het niet, waarom zou je niet ongesteld willen worden in de maand Ramadan? Als reden wordt gezegt dat je dan later niets hoeft in te halen...maar dat was denk ik niet de bedoeling van Allah, dus zou ik de pil gewoon slikken, als vrouw ben je nu eenmaal zo geschapen... maar goed, ik ben geen alim...zoals gezegd, ik heb er nooit bij stilgestaan omdat ik deze methode niet toe pas... Beslama...Sahira... :zwaai: Inderdaad Sahira zodat ik niets hoef in te halen na de Ramadan. Ik denk je hebt er goede bedoelingen bij, je wilt gewoon meedoen met de rest, maar ik wilt gewoon zeker weten of het niet haram is om het door te slikken dus de stopweek overslaan en met de volgende strip beginnen.

Nederkaan
01-11-2002, 02:04
Voor zover mijn informatie strekt (Allah vergeve me als ik het verkeerd heb) mag je de pil NIET doorslikken, bewust om de menstruatie uit te stellen. Zoals je weet hebben wij vrouwen veel beloningen in het baren van kinderen, de zwangerschappen, het geven van borstvoeding etc. Zo is er ook voor de maandelijkse bloeding een beloning, Allah heeft ons zo geschapen en dat moeten we accepteren. Het is moeilijk, ik geeft het eerlijk toe, als je na de Ramadan als enige nog extra moet vasten, maar probeer het direct meteen na Ied te doen, dan zit je nog in het ritme en veel moslims vasten dan nog de extra weken, dan valt het ook niet zo op. Succes, vergeef me als ik iets verkeerds heb geschreven.

Dalilah
01-11-2002, 10:44
Dank jullie allen voor jullie advies, ik heb ben een stuk wijzer geworden en zal in de Ramadan zeker de pil niet doorslikken....

laraichia_80
07-11-2002, 15:18
Hoi, Ik heb op TV vernomen van een imaam dat het wel mag, dus ik ga ook de pil doorslikken tijdens de ramadan. Als je zelf heel zeker van je zaak wilt zijn zou ik het aan iemand vragen die er verstand van heeft, of de cyber-maam dan weet je het ten minste zeker. Ramadan mabrouk

Dalilah
07-11-2002, 15:39
Origineel gepost door laraichia_80 Hoi, Ik heb op TV vernomen van een imaam dat het wel mag, dus ik ga ook de pil doorslikken tijdens de ramadan. Als je zelf heel zeker van je zaak wilt zijn zou ik het aan iemand vragen die er verstand van heeft, of de cyber-maam dan weet je het ten minste zeker. Ramadan mabrouk Ha de cyber-imaam zegt dat de pil helemaal haram is, omdat hij zehma zal werken als abortus... Maar ik denk dat hij de morning-after pil door elkaar haalt met de gewone pil.... De pil is een soort berscherming en die werkt echt nadat je eitje bevrucht is...

laraichia_80
07-11-2002, 15:50
Ha de cyber-imaam zegt dat de pil helemaal haram is, omdat hij zehma zal werken als abortus... Ik heb op internet informatie gezocht over abortus en daar stond dat als je zwanger bent het bevruchte eitje tussen 40 en 120 dagen mag weg laten halen , omdat er dan nog helemaal niet leeft, het maar een klompje cellen. Dus hoe kan kan er sprake zijn van abortus bij het gebruik van de pil, want dan is er nog niet eens bevruchting plaats gevonden. Ik zal nog wel kijken van welk internet adres ik deze informatie heb vernomen. Ma3a salama

Dalilah
07-11-2002, 16:21
Origineel gepost door toumi Ik wilde alleen even zeggen dat de pil ervoor zorgt dat er helemaal geen eitje vrij komt, dus kan er ook geen bevrucht worden. Sorry ik ben vergeten om niet te typen tussen 'echt en nadat' Dat bedoelde ik ook wat je zegt... Maar de cyber-imam is van mening dat hij werkt als abortus...

Dalilah
07-11-2002, 16:24

Hier ik heb het gevonden op www.al-islaam.com In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Beste broeder Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken.

spontane
08-11-2002, 09:03
je mag de pil in de ramadan niet gebruiken om je mentruatie uit te stellen, omdat je dan niet meer rein bent. dat viezigheid (ik zal het zo effe noemen) dat blijft in je baarmoeder. wat al zo ie zo slecht is voor je baarmoeder.

Oem_zackaria
08-11-2002, 09:11
Biesmielahie Arahmanie Rahiem Wa salaam aleikoem wr wb De pil is niet toegestaan in de islam. Ook niet om je mensturatie uit te stellen. Wa salaam aleikoem wr wb Moge allah mij incha allah vergeven als ik de verkeerde info heb geven. Moge onze imaan versterkte worden incha allah. Ameen

Pagina's : [1] 2