Bekijk volle/desktop versie : moeders met kids in groep 8



Pagina's : [1] 2

11-12-2008, 13:25
Hebben jullie al een advies gekregen voor het voorgetzet onderwijs?

Ik heb gisteren een gesprek gehad naar aanleiding van de drempeltoets en het advies dat ze gaan uitbrengen voor mijn dochter is HAVO. Ik ben supertrots op haar en wilde dit met jullie delen. Het echte werk moet natuurlijk straks pas beginnen maar ben gewoon blij dat ze het zo goed heeft gedaan op de basisschool en dat ze naar de HAVO gaat.

11-12-2008, 13:28


hartstikke goed van haar!!!

11-12-2008, 13:36
goed hoor en terecht dat je trots op haar bent.

11-12-2008, 13:38
Goed zooo
Maar oefen met haar nog de cito toets, sommige scholen kijken echt alleen naar de citoscore, ongeacht het advies van de leerkracht.
Dus lekker extra oefenen zodat ze goed voorbereid is op de cito toets...

11-12-2008, 13:38


ik kreeg ook havo maar ik was niet blij want toen ik in de 2de zat kreeg mijn vrouw vwo en toen ben ik mijn best gaan doen om dat ook te krijgen was wel een hele jaar hard werken maar had te hard gewerkt dat ik laatste half jaar niks hoefde te doen haha

11-12-2008, 13:39
Een 'advies' voor u als u het wilt, probeer uw dochter te laten weten dat ze het goed doet ook al is het slecht, maar dat het altijd beter kan, want dat is een motivatie.. blijdschap en trots die jij als kind aan je ouders verzorgt

11-12-2008, 13:55

Citaat door Gv-O:
Een 'advies' voor u als u het wilt, probeer uw dochter te laten weten dat ze het goed doet ook al is het slecht, maar dat het altijd beter kan, want dat is een motivatie.. blijdschap en trots die jij als kind aan je ouders verzorgt



Ik begrijp je niet helemaal

11-12-2008, 13:55

Citaat door bazatoen:
Goed zooo
Maar oefen met haar nog de cito toets, sommige scholen kijken echt alleen naar de citoscore, ongeacht het advies van de leerkracht.
Dus lekker extra oefenen zodat ze goed voorbereid is op de cito toets...



Hoe kun je die oefenen, zijn er misschien oefentoetsen op internet?

11-12-2008, 13:57
Wat is havo, is dat hoog??

11-12-2008, 13:57
ik bedoel dat je een kind het gevoel moet geven dat ze hun uiterste best moeten doen zodat hun ouders trots op hun worden want als een ouder trots is op haar/zijn kind, dan merkt het kind dat en is het voor het kind een onbeschrijfelijk gevoel en zeker een stimulatie en motivatie om dus beter en beter te doen

maar pas wel op dat het niet een materielistisch kind wordt van de wereld die bijna voorbij is..

11-12-2008, 13:58

Citaat door waterlelie:
Hoe kun je die oefenen, zijn er misschien oefentoetsen op internet?



Ik ga even voor je zoeken

11-12-2008, 14:09
check je pm en kijk anders op http://www.cito.nl

11-12-2008, 14:09


Knap van je dochter hoor!

mijn zoon heeft ook Havo, hij doet het perfect op school.
Hij haalt hele goede cijfers, ik hoop inchallah dat hij verder zal klimmen naar het vwo.

drempeltoets is belangrijker dan de landelijke cito toets.
De meeste scholen van het voortgezet onderwijs kijken niet eens naar het citoscore, de drempeltoets en het advies van de school vinden ze belangrijker.

11-12-2008, 14:14

Citaat door lach_parel:
Knap van je dochter hoor!

mijn zoon heeft ook Havo, hij doet het perfect op school.
Hij haalt hele goede cijfers, ik hoop inchallah dat hij verder zal klimmen naar het vwo.

drempeltoets is belangrijker dan de landelijke cito toets.
De meeste scholen van het voortgezet onderwijs kijken niet eens naar het citoscore, de drempeltoets en het advies van de school vinden ze belangrijker.



Ik heb het ook echt anders meegemaakt. Op veel scholen luisteren ze wel naar het advies van de leerkracht maar het meest keken ze naar de citoscore. Gewoon extra oefenen zodat alles goed is.

11-12-2008, 14:16

Citaat door Gv-O:
ik bedoel dat je een kind het gevoel moet geven dat ze hun uiterste best moeten doen zodat hun ouders trots op hun worden want als een ouder trots is op haar/zijn kind, dan merkt het kind dat en is het voor het kind een onbeschrijfelijk gevoel en zeker een stimulatie en motivatie om dus beter en beter te doen

maar pas wel op dat het niet een materielistisch kind wordt van de wereld die bijna voorbij is..



oh oke op die manier, daar zit wel wat in aan de ene kant want mijn dochter zei ook letterlijk tegen mij "mama ik heb mijn best gedaan zodat jij trots op mij kunt zijn"

Aan de andere kant ben ik eigenlijk zoiezo trots op haar omdat ze gewoon haar best doet. Als ze MAVO had gehaald was ik ook trots geweest. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je kinderen niet het gevoel krijgen dat ze alleen wat waard zijn als het het beste van het betse halen. Sommige kinderen doen hun best maar kunnen geen HAVO niveau aan. Ik geef mijn kinderen altijd het gevoel dat ik trots op ze ben.

Pagina's : [1] 2