Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Roaccutane



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

03-03-2004, 15:48

Citaat door Majidah:
wie heeft dit gebruikt?
.

03-03-2004, 15:51


Wat is dat? Nadere uitleg please?

03-03-2004, 16:06
zeker heel sterk. Zelfs de huisarts mag het niet voorschrijven. Alleen de dermatoloog.

03-03-2004, 16:10
Heeft het niet nadelige bijwerkingen dan? gezondsheidsproblemen

03-03-2004, 17:10



Citaat:
Origineel gepost door rammetje1980
Heeft het niet nadelige bijwerkingen dan? gezondsheidsproblemen
daarom zeg ik dit:
Zelfs de huisarts mag het niet voorschrijven. Alleen de dermatoloog

03-03-2004, 20:29

Citaat:
Origineel gepost door Majidah
wie heeft dit gebruikt?
Ik gebruik het op dit moment. Ik ben eerst wel 5 jaar bij elkaar bij de huisart onder behandeling geweest, maar zijn mindelen hielpen allemaal niet of onvoldoende.

Uiteindelijk ben ik verwezen naar de Dermatoloog. Eerst moest ik na een maand terug komen op controle in het ziekenhuis, maar nu een keer per 2 maanden. Bij elk bezoek moet ik mijn bloed laten testen of er geen problemen zijn met de medicijnen voor maag en lever ofzo.

Het zijn inderdaad zware medicijnen met mogelijk veel bijwerkingen als, schore stem, haaruitval, droge ogen, bloedneus, maag, darm, lever problemen....bla bla bla. Ik heb de bijwerkingen gelezen die zijn nog niets vergeleken met wat ik hierboven beschreven heb. Maar, het betekend niet dat iedereen zo ook krijgt in de mate waarin dat beschreven is.

Het enige waar ik last van heb is een droge huid, maar dat had ik voorheen ook toen ik nog benzylperoxide gebruikte. Ook heb ik af en toe een bloedneus......voor de rest niets. Al hamdou lillah.

Ik heb nu een goede resultaat en mijn huid word steeds mooier. Ik hoop inshallah dat ik tegen de zomer een mooie egale huid zal hebben. Heb nu nog littekens maar de dermatologe vertelde mij dat dat zal minderen maar dat ik sbar moet hebben.

Inshallah kan ik vanaf de zomer zonder die vieze make-up troep de staat op

03-03-2004, 20:32
Paar jaar geleden had ik ook een heel klein beetje last van acne maar meestal in de periode voor mijn menstruatie...

Ik had ook vanalles geprobeerd;een kuur van 4 mndn,allerlei soorten middeltjes en toen heb ik gevraagd voor de pil...Die hielp echt heel goed...En is ook niet zo zwaar

03-03-2004, 20:48

Citaat:
Origineel gepost door Marocca
Paar jaar geleden had ik ook een heel klein beetje last van acne maar meestal in de periode voor mijn menstruatie...

Ik had ook vanalles geprobeerd;een kuur van 4 mndn,allerlei soorten middeltjes en toen heb ik gevraagd voor de pil...Die hielp echt heel goed...En is ook niet zo zwaar
Ik heb tijdens de behandeling van mijn huisarts ook de pil gebuikt, maar ook dat gaf mij geen resultaat. Gelukkig Roaccutane wel. Maar ik denk dat dat per persoon verschilt en afhangt van de mate van acne.

03-03-2004, 23:50
de belangrijkste behandelingen voor acne zijn:
- benzoylperoxyde gel
- tretinoine lotion
- benzylperoxide gel
- erythromycine lotion (is een antibioticum)
- de Diane35 pil wordt pas gegeven bij onvoldoende resultaat van bovenstaande medicijnen (wordt dus niet als eerste gegeven, behalve als je ook nog geen kinderen wil)

- roaccutane wordt eigenlijk als 1 van de laatset redmiddelen gezien, bij eernstige en hardnekkige acne.


Mijn advies:
ga naar de huisarts (of dermatoloog) om te kijken of het wel acne is. Die kan ook een geschikte therapie voorschrijven.

04-03-2004, 10:42
Ik heb het zelf niet gebruikt maar gisteren zag ik je berichtje en vroeg vanochtend aan de huisarts wat dit voor medicijn is.

Hij gaf aan dat dit medicijn zoveel bijwerkingen geeft dat hij het zelden voorschrift aan zijn patienten en al helemaal niet aan jonge patienten.

Het medicijn kan lever, darm, maagstoornissen geven. Droge huid, misselijkheid flauwvallen, zware stem, haaruitval etc. Maar de voornaamste reden waarom Roaccutane niet voorgeschreven woord aan jonge mensen is dat er een grote kans is op ONVRUCHTBAARHEID!!

Dus als je dit leest en je wil ooit kinderen krijgen, dan zou ik stoppen met dit medicijn!!!

04-03-2004, 11:09
Ja dat is wat de huisarts zei. Hij schrijft het nooit voor aan jongeren. Pas aan mensen die al kinderen hebben!

04-03-2004, 14:17
ik weet niks over onvruchtbaarheid, maar ik weet wel dat je absoluut niet zwanger mag raken als je het gebruikt. Het leidt tot misvormingen bij de baby.

04-03-2004, 14:40



Citaat:
Origineel gepost door d0c25
ik weet niks over onvruchtbaarheid, maar ik weet wel dat je absoluut niet zwanger mag raken als je het gebruikt. Het leidt tot misvormingen bij de baby.
Mijn dermatologe heeft het zelfde berteld als wat jij hierboven heb beschreven. Zover ik weet kan het alleen tot misvormingen leiden tijdens het gebruik van het medicijn. Dus is er geen vergrote kans op onvruchtbaarheid en misvormingen na het gebruik van dit medicijn.
Zo bedoel jij dit toch ook??????

04-03-2004, 16:07
Nogmaals: Ik heb het van de huisarts gehoord. Ik weet dus niet of zijn informatie klopt!

04-03-2004, 16:11

Citaat:
Origineel gepost door zoya
Mijn dermatologe heeft het zelfde berteld als wat jij hierboven heb beschreven. Zover ik weet kan het alleen tot misvormingen leiden tijdens het gebruik van het medicijn. Dus is er geen vergrote kans op onvruchtbaarheid en misvormingen na het gebruik van dit medicijn.
Zo bedoel jij dit toch ook??????
yep

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9