Bekijk volle/desktop versie : Marokko wordt steeds ouder



10-12-2008, 17:56
Marokko wordt steeds ouder: het hoge aandeel van ouderen in vergelijking met jongeren
Ahmed Najim - Elaph

Sunday, December 07, 2008 Zondag 07 december, 2008

كn onderzoek door het Bureau van de Hoge Commissaris voor Ruimtelijke Ordening, Marokko, Marokko heeft te lijden onder ouderdom, het stijgende aandeel van de ouderen van 7 tot 8 procent wordt verwacht van het jaar 2030 tot 15 procent. De studie toonde aan dat 52,4 procent van de ouderen woont in stedelijke gebieden, de studie bleek dat de helft van de oudere mensen die ouder zijn dan de leeftijd van 66,7 jaar, wat aangeeft dat het aandeel van de stedelijke bevolking in 55 procent af in Marokko . .

. Uit deze studie bleek ook dat de vruchtbaarheid bij Marokkanen is gedaald , van 7,2 tot 2,4 kinderen per vrouw nu in de periode van 1960 tot 2006, een daling van het vruchtbaarheidscijfer en gestegen levensverwachting, en Dankzij de verbeterde medische diensten, is de gemiddele levensverwachting gestegen van 47 jaar tot 72 jaar. Deze verandering was de basis voor het lage deel van de jongeren jonger dan 15 jaar, aangezien de ratio verplaatst van 44,4 procent tot 29,8 procent, vergeleken met de daling van de jongere groepen is het percentage van de actieve bevolking (tussen 15 en 59 jaar oud) van 61 tot en met 62 , 2 procent . .


http://www.hespress.com/

10-12-2008, 18:20


we dont give a fuck. want we hebben niks te maken met marokko. ik ga daar alleen om af en toe te schijten id vakantie. omdat ik het zelf gewoon oneerlijk vind om het hele jaar door in nederland te schijten. vandaar dat ik mn schijt verdeel tussen nederland en marokko

10-12-2008, 18:24
Dus er moet flink gewipt worden.
Waar is Bokito nu je 'm nodig hebt.