Bekijk volle/desktop versie : Idabelhay:Ik wil helemaal niet worden verhuurd



10-12-2008, 17:19
Fuad Idabdelhay was onaangenaam verrast door een interview dat verscheen in een regionale krant. Daaruit kon de lezer opmaken dat de NAC Breda-aanvaller graag verhuurd wilde worden, maar daar is helemaal geen sprake van, zo zegt hij zelf.


"Ik ben gewoon verkeerd begrepen, denk ik", zegt Idabdelhay op de officiële site van NAC Breda. "Het was een telefonisch interview en die journalist bleef maar doorzeuren of het niet beter voor mij zou zijn om verhuurd te worden, bijvoorbeeld aan Sparta Rotterdam of ADO Den Haag. Het enige dat ik daarop gezegd heb, is dat ik in de tweede helft van het seizoen hoop te gaan vlammen, precies zoals ik ook in De Klok (waar Idabdelhay eerder uitgebreid mee sprak, red.) gezegd heb."

In tegenstelling tot de strekking van het verhaal, wil de aanvaller slagen in Breda. Mocht de situatie niet veranderen, Idabdelhay is momenteel vooral bankzitter in Breda, wil de jonge spits aan het eind van het seizoen samen met de club bekijken wat het beste voor hem is. "Nou, dat lijkt me volstrekt logisch toch, gezien vanuit mezelf én vanuit de club. Ik wil helemaal niet verhuurd worden, ik wil gewoon slagen bij NAC!"

Waar Idabdelhay de weg naar het doel vorig seizoen ogenschijnlijk moeiteloos wist te vinden, gaat scoren hem nu een stuk moeilijker af. Ook daar heeft de NAC'er een verklaring voor. "Ik weet dat ik in een moeilijke fase zit, maar ik weet ook dat ik eruit ga komen. De supporters verwachtten veel van me, gezien mijn prestaties van vorig seizoen. Dan wil je daar zó graag aan beantwoorden dat je een beetje gaat forceren en daardoor misschien ook wel blokkeren."