Bekijk volle/desktop versie : "Advies aan de beginnende studenten." - Deel 2 - Bron => boeken vd Ahlus-Sunnah-wal-J



09-12-2008, 22:21

Gratis online boeken (e-books) van grote geleerden van de Ahlus-Sunnah-wal-Jama3aa!




Salaamou 3alaikoum wa ra7matoullaahi wa barakaatouhou,

Ik heb een goede bron, een schat aan kennis afkomstig van de grote geleerden van de AHLUS-SUNNAH-WAL-JAMA3AA. Deze wil ik omwille van Allah graag met jullie delen. Hij leidt naar 192 Engelstalige boeken die online gratis te downloaden zijn.

Het zijn dus betrouwbare boeken, van onder andere Shaykh Muhammad Ibn Saalih al-'Uthaymeen, Shaykh Muhammad Naasiruddeen al-Albaanee, Shaykh Mohammed ibn Ahmed Al-Hakamie en Shaykh Mohammad bin Abdoel Wahhaab; Allah yir7amhoum. Allahouma ameen.


Let alsjeblieft wel eventjes op:
Ik wil je adviseren om met een aantal zaken rekening te houden. Stort je insha Allah als beginneling bijvoorbeeld niet zónder begeleiding van een geleerde meteen in de gróte, diepzinnige, moeilijke literatuur van de geleerden van de Ahlus-Sunnah-wal-Jama3aa. Je loopt dan namelijk het risico dat je de materie verkeerd zult begrijpen en dat je qua denken&doen in valkuilen zult vallen! Een andere zuster heeft bij het geven van dezelfde waarschuwing een korte uitleg gegeven (djazakha Allahou gairan; ameen), waardoor het voor mij overbodig is om deze hier te herhalen. Ik kan volstaan met het noemen van de link naar haar topic.

De link naar haar topic is als volgt:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2180940

Haar topic heet "Advies aan de beginnende studenten."


Wie thuis wil beginnen met het opdoen van meer kennis, kan eerst beginnen met het lezen en memoriseren van de wat dunnere en makkelijkere boeken van de grote geleerden van de Ahlus-Sunnah-wal-Jama3aa. Begin dus insha Allah met de makkelijkere werken (áls je al kunt spreken van 'wat makkelijkere werken'). En eigenlijk zou je er begeleiding van een geleerde bij moeten hebben. Gair. Ameen.


En dan nu insha Allah de link naar een greep (maar liefst 192 stuks; Engelstalig) uit de werken van de Ahlus-Sunnah-wal-Jamaa3aa:
http://www.islamhouse.com/pg/9661/books/1


Moge Allah ons onze zoektocht naar kennis vergemakkelijken. Allahouma ameen.
Moge Hij onze daden van aanbiding accepteren. Allahouma ameen.
Moge Allah ons leiden en ons Zijn Paradijs laten betreden. Allahouma Ameen.



Wa 3alaikoum salaam




Rabbi gfir li wa toub 3alaya als ik iets verkeerds heb gezegd.



Allahou Akbar

10-12-2008, 14:11


Benut het, insha Allah.

Wa 3alaikoum salaam