Bekijk volle/desktop versie : Broeders en zusters...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

08-12-2008, 19:56
Wie heeft er nooit relatie gehad maar toch een geslaagde huwelijk

09-12-2008, 10:26


Geen van beiden ... ben nog niet getrouwd

09-12-2008, 21:56

Citaat door sweetygurly:
Wie heeft er nooit relatie gehad maar toch een geslaagde huwelijk


Hoe kun je verwachten dat je huwelijk gezegend en geslaagd zal zijn, als je al bij voorbaat niet op de juiste manier begint?

09-12-2008, 22:21

Citaat door sweetygurly:
Wie heeft er nooit relatie gehad maar toch een geslaagde huwelijk


Ik denk dat je je vraag anders moet stellen. Namelijk; Wie heeft er OOIT een relatie gehad en toch een geslaagde huwelijk?

09-12-2008, 22:40


salaam aleikoem ougti

ik zelf ben nog niet getrouwd..maar vriendinnen..van mij..en andere zusters die ik ken die nog nooit een relatie hebben gehad en ze hebben een machallah gezegende huwelijk.
ik hoor vaak als ik in gesprek ben met mensen en ik krijg altijd de vraag ''ben je gek ofzo..je moet een persoon eerst goed leren kennen voordat je met hem trouwt..anders weet je niet wat je in huis haalt.
dan is mijn vraag weer..weet je dan wat je in huis haalt als je een 10 jarige relatie achter de rug hebt met hem..?wou je zeggen dat wat god voor ons verboden is niet goed voor ons is..en dat wij het wel beter weten..?
je leert een persoon pas echt kennen wanneer je met haar/hem in samenwoont...zekerheid heeft alleen Allah swt je te bieden..en niet een relatie van te voren.
dus gewoon vertrouwen hebben in je god.

wa aleikoeme salaam.

09-12-2008, 22:42
en ik zie meer huwelijken op de klippen lopen van mensen die een ralatie achter de rug hebben..want dan leren ze elkaar echt pas kennen..na de wittebroodsweken..

09-12-2008, 22:44

Citaat door Soufiane_A:
Ik denk dat je je vraag anders moet stellen. Namelijk; Wie heeft er OOIT een relatie gehad en toch een geslaagde huwelijk?



Nee broeder...mijn vraag luid precies zoals ik het heb vermeld..Ik zelf heb nooit relatie gehad elhmdl maar i kdenk zelf dat een relatie toch niks uithaalt...Ik ken zelf mensen die 10 jaar relaties achter de rug hebben en uiteindelijk toch niet met elkaar getrouwd zijn. Je leert inderdaad pas elkaar kennen als je onder 1 dak woont zoals zuster amaal dat zei.

Maar zijn er dan nog wel zusters en broeders die ook zo over denken dat relaties niet de juiste optie is?

09-12-2008, 22:51

Citaat door sweetygurly:
Nee broeder...mijn vraag luid precies zoals ik het heb vermeld..Ik zelf heb nooit relatie gehad elhmdl maar i kdenk zelf dat een relatie toch niks uithaalt...Ik ken zelf mensen die 10 jaar relaties achter de rug hebben en uiteindelijk toch niet met elkaar getrouwd zijn. Je leert inderdaad pas elkaar kennen als je onder 1 dak woont zoals zuster amaal dat zei.

Maar zijn er dan nog wel zusters en broeders die ook zo over denken dat relaties niet de juiste optie is?



salaam aleikoem

machallah dat je nog nooit een relatie hebt gehad...ik zelf heb dat alhamdoelilah ook nog nooit gehad... je bent met iest moois en goeds begunstigd..je moet je niet laten leiden door je omgeving of wat dan ook..gewoon doorgaan inshallah...en moge allah swt jou een goeie vrome broeder jou pad doen bewandelen..en jou koesteren om de diamant die je bent..inshallah.

wa aleikoeme salaam

09-12-2008, 22:56

Citaat door sweetygurly:
Wie heeft er nooit relatie gehad maar toch een geslaagde huwelijk


Dan klopt jouw vraag niet.
Als je zegt ...maar toch... dan is het als of het een uitzondering is om nooit een relatie te hebben en toch een geslaagde huwelijk...

09-12-2008, 22:59

Citaat door amaaal_:
salaam aleikoem

machallah dat je nog nooit een relatie hebt gehad...ik zelf heb dat alhamdoelilah ook nog nooit gehad... je bent met iest moois en goeds begunstigd..je moet je niet laten leiden door je omgeving of wat dan ook..gewoon doorgaan inshallah...en moge allah swt jou een goeie vrome broeder jou pad doen bewandelen..en jou koesteren om de diamant die je bent..inshallah.

wa aleikoeme salaam



salaam alaikom oegtie,

Ik zou dat ook nooit willen...niet tegenover mijn ouders en vooral niet tegenover hierboven...Allah swt.. Ik zelf ben niet makkelijk beinvloedbaar (elhmdl) en heb me nooit kunnen misleiden van mijn omgeving. Inschallah zal die vrome broeder mijn pad en JOU PAD bewandelen inschallah. We zullen strijden zuster voor ons dien en ons schaamte...

ma3asalaam sis..

09-12-2008, 23:02

Citaat door Soufiane_A:
Dan klopt jouw vraag niet.
Als je zegt ...maar toch... dan is het als of het een uitzondering is om nooit een relatie te hebben en toch een geslaagde huwelijk...



salaam alaikom broeder..

Dat is hoe jij het interperteert..maar die toch kan ook een optie zijn, dat het TOCH ook op die manier wel kan..zonder een relatie te hebben maar wel een geslaagd huwelijk...isch jij snapt.. maar bij deze, dat je nooit relatie hebt gehad maar wel een geslaagd huwelijk..zo nu jij mijn vraag snapt kan je dan nu wel beantwoorden??

09-12-2008, 23:19
Saraah of Veertje!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!! Heb vingers nodig...

09-12-2008, 23:21



Citaat door Soufiane_A:
Saraah of Veertje!! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp!! Heb vingers nodig...



oke

10-12-2008, 12:55
genoeg die wel aan relaties doen
en die zelfs denken dat het moet
anders weet je niet met wie je trouwd

10-12-2008, 13:25
salaam aleikoem agi

bedoel je dat jij mensen kent die geloven dat een relatie een verplichting is..?
en ja ze denken vaak dan dat ze zeker heid hebben..terwijl ze nog steeds niet weten wat ze in huis hebben gehaald.

wa aleikoeme salaam

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6