Bekijk volle/desktop versie : Profeten en hun beproeving.



Pagina's : [1] 2 3 4

07-12-2008, 10:21

Citaat door moon4live:
Welke grote en zware beproeving heeft mohammed ondergaan?



Abraham, die bereid was zijn zoon te offeren. Job die beproefd werd en getrouw bleef. EN NATUURLIJK DE ALLERGROOTSTE BEPROEVING IN HET GEVAL VAN JEZUS.


Hoe zat het nou met mohammed?
.

07-12-2008, 12:25


De profeet Mohamed (salla Allah alyhi wassalam) werd verbannen en was continue in gevaar voor zijn leven. Hij heeft veel nare dingen meegemaakt, bij geen andere profeet was het zo erg. En geen andere profeet heeft dezelfde status, hij is de leider van de mensen en heeft van Allah toestemming gekregen om te bemiddelen op de laatste dag.

07-12-2008, 16:27

Citaat door moon4live:
Ach welnee. Mohammed was nooit in gevaar. Hoe kom je daar nou weer bij?
En van allah toestemming gekregen om te bemiddelen op de laatste dag?
Hoe wou hij dat doen als hij dood is?

Als je dat een beproeving noemt. Belachelijk.



Dus nogmaals, wat voor zware beproeving heeft mohammed ondergaan?



Ik zou zeggen, lees met een oprecht hart de biografie van de Profeet vzmh en dan zal je het antwoord zelf weten.

07-12-2008, 17:04

Citaat door moon4live:
Nou, nee, daar zal je niks over een beproeving vinden.


Welk biografieboek heb je gelezen? Misschien kunnen we je eentje aanraden, je hebt hele korte en ook uitgebreide versies.

Moslims hier kunnen je op weg helpen

07-12-2008, 17:10


Haha als jij hier geen beproeving zult vinden zegt dit toch echt iets over jouzelf jongeman. Nooit echt een ster geweest in begrijpend lezen?

Je zegt het volgende:


Citaat:
Job die beproefd werd en getrouw bleef
Wees zelf hier ook eens specifiek in dan. Je blijft praten met onduidelijke woorden, en geen concrete voorbeelden. Dit zie ik als een gebrek aan argumenten. Bovendien probeer jij hier te zeggen dat het een voorwaarde is om beproefd te worden, anders kan je geen profeet zijn. Ik heb hier ook genoeg websites over gelezen, hier haal jij dus de vraag vandaan? Kon je het dan niet wat beter omschrijven? Volgens mij heb je weinig van de artikelen goed doorgelezen. Klakkeloos informatie overnemen dus.

Lees eerst inderdaad de biografie van onze profeet (saw). Als jij hier geen beproevingen in zult herkennen ben je echt zeer zwak begaafd. In dit geval zou ik wel willen weten wat jij zou doen voor het geloof tov je familie etc.

07-12-2008, 17:17

Citaat door moon4live:
Ach welnee. Mohammed was nooit in gevaar. Hoe kom je daar nou weer bij?
En van allah toestemming gekregen om te bemiddelen op de laatste dag?
Hoe wou hij dat doen als hij dood is?

Als je dat een beproeving noemt. Belachelijk.



Dus nogmaals, wat voor zware beproeving heeft mohammed ondergaan?



Dus een jarenlange boycot, waar door hij salAllah 'alei wa Salam bijna niks te eten vond.
En de Hidjra, waar hij salAllah 'alei wa Salam in een grot moest verblijven met Aboe Bakr.

Dat waren dus geen beproevingen volgens jou.


moon4live, hoe meer ik je reacties lees,
hoe meer je van je dwaasheid toont.

07-12-2008, 17:29
Welke geschiedeniskundigen? Wat is hun religieuze achtergrond, of zijn het zelfs atheïsten? Als het atheïsten zijn wat is dan hun opinie over jou geloof? Van welke website heb jij deze informatie. Wat is de betrouwbaarheid van je bron? Worden de teksten hier wel in de juiste context geplaatst? Worden hier niet bepaalde delen van de tekst weggelaten?

Staat hier het hele leven van onze profeet (saw)? Volgens mij niet, dus dit zegt niets over de 'beproevingen' van de profeet (saw). Hier staan enkel simpele frustraties.

07-12-2008, 17:40
Je bent een lachertje en ontzettend zwak. Alles wat jou voorgesteld of gevraagd wordt beantwoord jij met een nieuw onderwerp.

In hoeverre heb jij de bijbel bestudeerd? En wat is jou opinie over het feit dat de profeet Mohammed in meerdere delen van de bijbel aangekondigd wordt trouwens?

07-12-2008, 17:50

Citaat door moon4live:
Hou je nou niet van de domme. Het zijn jullie eigen bronnen die dat bevestigen. En biografieen, samengesteld door hedendaagse moslims moet je al helemaal niet serieus nemen. Dat zijn niets anders dan witwaspogingen. Daar zal je dit niet vinden.

klik



Het probleem is dat als ik nu in verdediging ga,
dat je dan zal zeggen dat het normaal is dat ik de Profeet SalAllah 'alei wa Salam verdedig.

En je zult steeds met teksten komen zonder bron of gekopieerd uit een internet pagina die je als waar beschouwd.

07-12-2008, 17:51
Ok, maar even tussendoor he,

benoem even uitgebreid voor mij alle profeten, en al hun beproevingen, en gelieve wat gedetailleerder dan:


Citaat:
Job die beproefd werd en getrouw bleef
Dat je dit niet uit je hoofd weet kan ik nu al onderstrepen. Maar gebruik maar je internetbronnen, en overtuig me van je kennis.

07-12-2008, 17:54
En oja beste jongen, pas als jij de Koran goed kunt lezen in het arabisch zal ik jou serieus nemen. Jij neemt vertalingen klakkeloos over! Geen kennis van zaken dus.

En dan nog zou ik jou niet al te serieus nemen want je komt over als een niet al te snugger ventje. Er zijn geleerden die de Koran bestuderen en interpreteren, misschien zou je daar eens studie naar moeten doen.

07-12-2008, 18:00

Citaat door moon4live:
Wat een sufferd. Heb je dat verslag in de bijbel nooit gelezen?

Anders open je er maar een topic over, want je staat werkelijk met een bek vol tanden.



Is dit hoe Jezus vrede zij hem mensen aanriep om het goede te verrichten en je vijanden lief te hebben?

07-12-2008, 18:03



Citaat door moon4live:
Wat een sufferd. Heb je dat verslag in de bijbel nooit gelezen?

Anders open je er maar een topic over, want je staat werkelijk met een bek vol tanden.


Je doet nu precies wat ik al eerder over je zei. Mensen als jij neem ik alles behalve serieus.

07-12-2008, 18:03

Citaat door Dina-87:
Is dit hoe Jezus vrede zij hem mensen aanriep om het goede te verrichten en je vijanden lief te hebben?



07-12-2008, 18:18

Citaat door moon4live:
Jij neemt mij wel serieus, anders zou je niet eens reageren.

Maar je staat duidelijk met een bek vol tanden omdat je niet 1 keer kan aantonen dat mohammed beproefd werd door allah.

Of wacht eens even, hij werd toch eens een keertje beproefd toen hij zogenaamd in de hemel was.

Kreeg ie een glas melk en een glas wijn voor zich. En, wat een zware beproeving voor onze held mohammed. Onze geheelonhouder koos voor de melk. HOERA!!!!


Zelfs al zou hij met de beproevingen voor je neus staan, dan zeg jij toch steeds dat het geen beproevingen zijn.

Dus het zal niet helpen.
Mensen zoals jij zijn ziek.

Pagina's : [1] 2 3 4