Bekijk volle/desktop versie : Erfenis



06-12-2008, 18:16
Ik heb een vraagje, als bijvoorbeeld mijn tante (woon in ned. geboren in marokko) een erfenis krijgt hoe zal dat belasting technisch afgewikkeld moeten worden? Ik bedoel kan ze het geld op haar buitenlandse rek laten zitten of...moet ze dit melden en dan vervolgens heffing over laten berekenen?

Alvast bedankt

Salaam aleikom

06-12-2008, 18:23


als de uitbetalingen in marokko is zou ik niks aan de nederlandse belasting laten weten. is de betaling hier in nl gebeurd dan kan je het beste wel opgeven.

06-12-2008, 18:25

Citaat door nadortje:
als de uitbetalingen in marokko is zou ik niks aan de nederlandse belasting laten weten. is de betaling hier in nl gebeurd dan kan je het beste wel opgeven.


a salaam aleikom,

bedankt voor uw reactie, betekent dat het geld wat daar uitgekeerd is geen belasting overgeheft hoeft te worden

06-12-2008, 18:26

Citaat door Soul2Soul:
a salaam aleikom,

bedankt voor uw reactie, betekent dat het geld wat daar uitgekeerd is geen belasting overgeheft hoeft te worden



kijk als het in nl word uitgekeerd moet je het opgeven en daarover zou je belasting moeten betalen.

06-12-2008, 19:53


In Marokko betaal je daar geen belasting over, maar het wordt in dirham uitgekeerd en dat krijg je het land niet uit (legaal).