Bekijk volle/desktop versie : Beveiliging Pieten na dreigbrief



Pagina's : [1] 2

05-12-2008, 14:19


De politie Amsterdam beschermt zwarte pieten vandaag nadat een dreigbrief over het Sinterklaasfeest was binnengekomen.

Basisscholen in Zuidoost ontvingen een schrijven waarin wordt gedreigd met brandstichting als er zwarte pieten verschijnen. De politie neemt de dreiging serieus, zo meldt Het Parool.
De afzender is het actiecomité Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan). Het Sinterklaasfeest is volgens hen een 'fascistisch feest om mensen te hersenspoelen en hen voor te bereiden op het gebruik van psychisch, verbaal en zinloos geweld tegen mensen met een kleurtje'.

Er wordt gewaarschuwd voor een herhaling van de brand die de afgelopen zomer op Kortvoort een aantal noodlokalen van de basisscholen Onze Wereld, Crescendo en De blauwe lijn in de as legde. ''

Inez Gerner van De blauwe lijn: ' Wij werken met gekleurde Pieten, en toch is er elk jaar gedoe. Maar een dreigbrief heb ik nog niet eerder meegemaakt.'

Volgens de krant is er in Amsterdam sinds 1999 een 'sinterklaascode'. Daarin staat dat 'zwarte Piet niet als dommerik wordt afgeschilderd of door de Sint als knecht wordt aangesproken'. Ook de liederen zijn aangepast. Zo is in Zie ginds komt de stoomboot de strofe 'Zijn knecht staat te lachen' vervangen door 'Zijn Piet staat te lachen'....
Vorig jaar heeft iemand zelfs zijn kind van school gehaald vanwege de 'racistische' sinterklaasviering.

Bron

05-12-2008, 15:05


Wat een ellende brengt die multi-culturele samenleving toch mee.
Vroeger ging dit alles vlekkeloos...heden ten dage moeten Sinterklaas en de pieten beschermd worden.

05-12-2008, 15:19

Citaat door rijmaran:
Wat een ellende brengt die multi-culturele samenleving toch mee.
Vroeger ging dit alles vlekkeloos...heden ten dage moeten Sinterklaas en de pieten beschermd worden.


Niet zo snel oordelen, wie zegt dat de afzenders allochtoon zijn:

De afzender is het actiecomité Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan).

05-12-2008, 15:20

Citaat door Bada_Bing:
Niet zo snel oordelen, wie zegt dat de afzenders allochtoon zijn:

De afzender is het actiecomité Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan).

Tja, en wie staat er steeds klaar om bij het minste geringste 'racist' te roepen?

05-12-2008, 15:21



Citaat door rijmaran:
Tja, en wie staat er steeds klaar om bij het minste geringste 'racist' te roepen?


Euh, extreem linkse groeperingen zoals in dit geval

05-12-2008, 15:24

Citaat door Bada_Bing:
Euh, extreem linkse groeperingen zoals in dit geval

Opgelost..de dreiging komt van Atro

05-12-2008, 15:29
Dat is nou precies de reden dat sommige Marokkanen in EU zo veel radicaler zijn dan in Marokko. Ze zijn goed geintegreerd en hebben de cultuur en de methoden van de Europese radicalen overgenomen.

05-12-2008, 15:29
Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan)

Ben ik de enige die ziet dat ze hun eigen naam niet foutloos kunnen schrijven?

05-12-2008, 15:30
ik wil ook beschermd worden



mister pizatie,

05-12-2008, 15:36

Citaat door ikblij:
Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan)

Ben ik de enige die ziet dat ze hun eigen naam niet foutloos kunnen schrijven?


Nee, klopt maar ik denk dat het verkeerd door de pers overgenomen is..

Dit staat op NU.nl

Afzender van de brief is het actiecomité Strijd en Actie Antiracistisch Nederland.

05-12-2008, 15:38
laat ze maar gaan ... ga vanavond lekker sint vieren...ze bekijken het maar

05-12-2008, 15:39

Citaat door wisper:
laat ze maar gaan ... ga vanavond lekker sint vieren...ze bekijken het maar


Wat stoer van je!

Wel eerst even de buurt uitkammen om te checken of er niet van die enge actievoerders staan..

05-12-2008, 15:46



Citaat door wisper:
laat ze maar gaan ... ga vanavond lekker sint vieren...ze bekijken het maar




geen speelgoed geven aan je soedaanse buurt kindjes



mister pizatie,

05-12-2008, 15:48
Ik heb een antiracistische honkbalknuppel voor dat linkse tuig klaarstaan.

Laat maar komen !

05-12-2008, 17:25

Citaat door Bada_Bing:
Niet zo snel oordelen, wie zegt dat de afzenders allochtoon zijn:

De afzender is het actiecomité Strijd en Actie Antiracistische Nederland (Staan).


Nog even wachten tot ze met de kop in de krant staan en dan heeft de telegraaf het vast weer gedaan. Wees maar niet bang bada, je kunt nog genoeg mensen de schuld gaan geven

Dan gaat het nóg meer opvallen...

Alsof dat een verschil maakt, als het autochtonen zijn mogen ze ook met kop en al op de voorplaat, vooral zelfs

Pagina's : [1] 2