Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Eau de parfum

Pagina's : 1 [2] 3

03-03-2004, 21:44

Citaat:
Origineel gepost door Wolverine
Sobhanlaah, ik heb nooit geweten dat een medemoslim erop wijzen dat hij/zij iets verkeerds doet haraam is.
Iets halals en haraams verklaren daar zijn de geleerden bang voor, omwille van de verantwoordelijkheid, en jij gaat hier zonder enige kennis gaan zeggen dat wat ik doe haraam is? Sobhanlaah, tegenwoordig is iedereen een mufti geworden.
Zeg dat wel, Soebhana Allah alliede gallaka wa farakka..

Zonder enige kennis, tabarkellah 3liek.....

Darine

03-03-2004, 21:50

Citaat:
Ahzo dus je verklaarde dat haraam terwijl je er de kennis voor had?
Zoiets ja!

Darine

03-03-2004, 21:56

Citaat:
Iemand zeggen dat zij/hij iets doet dat tegen de islam is, is haraam?
Matgalletshie Ramadan m3a sha3baan!

Darine,

03-03-2004, 22:00
mijn lievelings geurtjes:
\
JADOR
CHANEL
CRISTION DIOR
GUCCI
AMOR AMOR (ALS JE VAN ZOETE GEURTJES HOUD(
DOLCE GABBANA LIGHT BLUE

03-03-2004, 22:12

JADOR
CHANEL
AMOR AMOR
DOLCE GABANNA LIGHT BLUE
CHRISTION DIOR
CUSSIE

04-03-2004, 09:34

Citaat:
Meid ik ga niet in discussie met jou, je hebt geen argumenten en toch blijf je koppig volharden.
Jongeheer, zo dacht ik ook over jou!

Salaam,
Darine

04-03-2004, 10:47
Mijn geurtjes:

Flower van Kenzo
El/She van Armani
Women van DKNY
CKone van Calvin Klein
Noa van Cacharel

04-03-2004, 10:51

Citaat:
Ok dames het is haraam voor een vrouw om buitenshuis parfum te dragen. En ik zie hier veel zionitische producten wat alles nog eens erger maakt.
Heb je ergens gelezen dat wij deze luchtjes buitenshuis dragen???????

We zeggen alleen wat ons lievelingsluchtje is!

Over zionisten gesproken: tegenwoordig kun je niet voorkomen dat je een produkt van een zionist gebruikt, omdat er teveel zijn!

04-03-2004, 10:55
hihihi take it easy hasna

Kan mij het schelen of het zionistisch is of niet, voor mijn part komt het van mars.

04-03-2004, 10:57
trouwens voor een man is het niet haraam om luchtjes te sproeien???
Als ik een marokkaan tegenkom dan slaat de walm van die mierzoete elhidj parfum me al tegemoet.
Oh ja dat komt natuurlijk niet van de zionisten.

04-03-2004, 11:24
xVersace.......heerlijk! Niet zoet, niet te sterk...

Darine,

04-03-2004, 11:25

Citaat:
Origineel gepost door Selly
trouwens voor een man is het niet haraam om luchtjes te sproeien???
Als ik een marokkaan tegenkom dan slaat de walm van die mierzoete elhidj parfum me al tegemoet.
Oh ja dat komt natuurlijk niet van de zionisten.
http://www.inderdaad.nl

Darine,

04-03-2004, 11:27

Haha Selly,

You go girl.........

04-03-2004, 19:09

Citaat:
4 - Mag niet geparfumeerd zijn

Er zijn veel Ahadith waarin de vrouw streng wordt ontraden om zich te parfumeren wanneer zij zich buitenshuis bevindt:

In een hadith overgeleverd door Zaineb Etheqafiya dat de profeet Mohammed saws heeft gezegd tegen de vrouwen:" Wanneer een van jullie naar de moskee gaat , dan mag zij geen parfum hebben (op haar lichaam en kleren)". (Moeslim, Aboe Aawanah, en anderen).

In een andere hadith overgeleverd door Aboe Moessa Elasch`arie dat de profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Een naar parfum ruikende vrouw die langs mannen loopt, is een ontuchtige vrouw" (Annassa`ie, Aboe Daawoed, Ettermithie, Elhaakim, Ahmed, Ibnoe Ghoezeima, Ibnoe Hibban, Eddhehabie en Escheych Albani).

Aboe Hoeraira heeft overgeleverd dat de profeet van Allah saws heeft gezegd: "Een vrouw die parfum heeft (op haar lichaam, kleren), mag de Salaat El Ishaa (avond gebed) niet met ons bijwonen" (Moeslim, Aboe Aawana en anderen).

Ibnoe daqieq El Iied zegt: Uit deze hadith is duidelijk te begrijpen dat het voor de vrouw Haraam is om naar de moskee te gaan terwijl zij naar parfum ruikt, vanwege het feit dat zij hiermee de mannen op zou kunnen winden.

Escheych Albani zegt hierover: Als dit haraam is voor de vrouw die naar de moskee gaat, hoe zit het dan met de vrouw die in zo’n situatie (ruikend naar parfum), en zich op de markt of op straat begeeft?? Deze situatie is ongetwijfeld nog erger!

(00308) Is parfum toegestaan en wanneer?

Vraag: Iedereen weet dat ons godsdienst van reinheid houdt, ik heb ook geleerd dat onze Profeet Mohammed (swa) van reukwaren houdt. Wel zoals ik hier eerder had gelezen, dat parfum niet goed is (haram) voor een moslim maar deo wel mag en hoe zit het met de eau de toilette valt het onder dezelfde categorie als parfum of niet...(ik weet dat parfum straffer is dan eau de toilette ...) graag had ik hierop een antwoord. Jazakoum Allah

Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Beste broeder, zuster

Er is geen enkel antwoord waarin wij gezegd hebben dat het gebruik van parfum verboden is. Misschien bedoelt u het gebruik van parfum voor vrouwen buitenshuis. Een vrouw kan elke willekeurige deoderant gebruiken, mits het geen geur afgeeft (die anderen ruiken).

Een vrouw kwam langs Abou Hoerayra (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) terwijl het geur van de parfum uit haar kleren straalde. Hij zei tegen haar: "Waar ga je naar toe O dienares van de Almachtige?". Ze antwoordde: "Richting de moskee" Hij zei:"En je parfumeert?" ze zei: "Ja" Hij zei: "Ga terug naar huis en verricht de grote wassing, ik heb de profeet horen zeggen: "Allah accepteert het gebed niet van een vrouw die naar de moskee is gegaan, terwijl zij geparfumeerd is totdat zij teruggaat en zich wast" Ibn Khoezayma.

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

Een man mag parfum dragen buitenhuis een vrouw niet, omdat dat nu eenmaal zo is. Een man mag ook geen goud dragen en een vrouw wel.
Dat is nu eenmaal zo.

En diegene die het niet intresseert of het van zionisten komt of niet, heeft geen respect voor onze palestijnse broeders. Je wilt dus liever meehelpen de Palestijnen uit te roeien dan ze te steunen? Het is een fabeltje dat alles van de joden is, er is genoeg alternatief , islamitischa parfums bv, winkels die zionisten niet steunen, niet-merkproducten enz
Heel erg leerzaam, maar zou je alstublieft dat stukje zionisten in het vervolg achterwege willen houden? Niet negatief bedoeld, maar hierdoor kan jou boodschap alsnog anders overkomen...zionisten....klinkt nog erger in de oren als Haram..

ps; een vrouw mag goud dragen, maar het moet niet zichtbaar zijn!

Darine

04-03-2004, 19:59
Ja? Van dat goud wist ik niet....

Pagina's : 1 [2] 3