Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk hijaab?



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

09-03-2004, 21:43
wat is jullie leeftijd, als ik mag vragen??

09-03-2004, 23:47



Citaat:
Origineel gepost door a23
wat is jullie leeftijd, als ik mag vragen??
binne pr weekjes 21 inshaAllah, jij?

Tatou.

09-03-2004, 23:48
15 jaar...ik draag mijn hijaab meestal zwart...maar soms al ik een rood truitje heb dan heb ik een rood sjaaltje met zwarte hoofddoek en zwarte roos erin en dan er een sjaaltje overheen voor m'n nek en m'n oren....ik weet 't erg..maar zo ben ik nou een maal...zomer is meestal wit..of gecombineerd met zwart..

10-03-2004, 00:33

Citaat:
Origineel gepost door yasminax
ik draag mijn hoofddoek wel op zo'n manier dat je mijn oorbellen kan zien ...............
ik heb een (meestal zwarte) hoofddoek als een knot en daaroverheen een sjaal vast over mijn boezem... (maar je kan inderdaad een stukje van mijn hals zien... (je ziet bijv. mijn ketting niet.. maar daarboven)...

heb verschillende kleuren sjalen: zwart, bruin, creme, grijs, lichtblauw, bordeaux............... en ben nog naar meer kleuren op zoek

maar de wijze waarop ik het draag is dus de verkeerde manier zoals ik dat hierboven lees.......

hoe kan je je hoofddoek dan dragen dat je hals en oorlellen niet te zien zijn? Als ik mijn hoofddoek om doe.... ook al doe ik die sjaal dus vast op die manier dat mijn oorlellen niet te zien zijn........ schuift mijn hoofddoek toch iets naar boven waardoor er een stukje te zien is........

nou ik weet het dus niet (meer).........

ik ben midden ramadan begonnen met het dragen van een hoofddoek.
Zat er al een hele tijd mee en stelde het inderdaad ook telkens uit... doet het wel als ik getrouwd ben,
na de vakantie,
als ik een kind heb,
als ik werk het gevonden etc etc etc....
wist wel dat ik er morgen niet kon zijn, maar stopte die gedachte gauw weg..... dacht: .... niet zo "overdrijven" (ongelooflijk.. maar wel waar).

Maar hemdoulilah... ik draag 'm nou dus alweer zo'n 4 maanden of zo...
LIjkt wel of ik 'm veel langer om heb.

Nou meiden leg eens uit hoe jullie 'm op de goeie manier dragen?

groetjes yx
http://www.almuhajabat.com/howtowearhijab.html


Tatou.

10-03-2004, 09:32


19 draag mijn hijaab al sinds augustus, ik heb zelf ook meerdere x-en getwijfeld om hem af te doen. Eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds

10-03-2004, 12:39
Vandaag heb ik zwart met rood aan,
in de winter meestal zwart met lichte kleuren combineren (rood/zwart, zwart/roos, zwart/wit enz) en zomers wit met andere lichte kleuren combineren,
ewa of het een echte hijaab is!!
yarabi we smahli we safi!!!

10-03-2004, 13:30

Citaat:
Origineel gepost door Ouidath
19 draag mijn hijaab al sinds augustus, ik heb zelf ook meerdere x-en getwijfeld om hem af te doen. Eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds
waardoor komt t da je twijfelt?

Tatou.

10-03-2004, 18:09
Hoe het komt dat ik twijfel? De zomer komt eraan dit wordt mijn eerste zomer met Hijaab

10-03-2004, 23:26

Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
Harstikke van je dat je de hijaab draagt!

Ik draag meestal een wat grote sjaal boven een klein zwart hoofddoekje. Helaas moet ik zeggen dat ik erg gek ben op sjaals, ik bereik binnenkort denk ik de 100 ...tot mijn geld en moeders spijt.

Ik kan er niks aan doen, maar 'k vind 't leuk om 't een beetje te combineren met me kleding. Maar ja, dan heb ik 't geluk dat ik zeer opvallende of felle kleren draag....dus ook geen felle sjaals

Ik draag ze meestal in zwart, grijs, blauw,bruin, beige....maar dan heb ik vele tinten van elk. En als 't een beetje opvallende kleuren zijn, draag ik ze in de minst opvallende tint zoals oudroze etc.

Maar de zwarte staat altijd gebruikklaar...voor als ik niet veel tijd heb 's ochtends
haha, kdraag em nog mr een pr wkn en kheb ook al een hele lade vol met hijaabs t zn wel eerder sobere kleure, kben ni zo voor de felle kleure zowel in kleding als hijaabs, khou van zandkleure ed...

hoe lang draag je je hijaab al?
hoe oud was je toen je em vr het eerst aan droeg?





enne ouidath, dit is ook mn eerste zomer mt hijaab, en persoonlijk kijk ik er egt wel nr uit... mr hou in je achterhoofdje waarom je de hijaab draagt, hou in je achterhoofdje de reden da je bent begonne met t goede...

enne zoals ss heeft gezegd:
Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
Maar ik zal je zeggen: zon of geen Zon....Allah beschermt je teegn alles en vooral door de hijaab,.....waarvoor deze ook dient

Je zal 't wel zelf merken als de hijaab gewoon ophoudt en daarmee de zomer meemaakt

Moge allah je nog vele jaren (met de hijaab) laten meemaken.
Tatou.

11-03-2004, 09:10
IN DE WINTER MEESTAL STANDAART ZWART EN IN DE ZOMER MEESTAL WIT....MAAR ME SUS KAN GOED COMBINEREN TBARKELAH ZE DOET ALTIJD 2 KLEUREN ....HEEL MOOI

11-03-2004, 14:11

Citaat:
Origineel gepost door Ouidath
Hoe het komt dat ik twijfel? De zomer komt eraan dit wordt mijn eerste zomer met Hijaab
salouma 3alikom wr wb,

Denk je zeker ik zal het super warm krijgen????
daar is niets van waar, want wat jou voor de kou beschermt, beschermt je ook voor de zon.
Ik draag mijn hoofddoek elhamdoelilah al 2 jaar en 3 maanden.
eerlijk gezegd had ik ook die twijfels, maar elhamdoelilah, ik heb marokko nooit zo koel ervaart.
met mijn haren los, zat ik juist altijd te puffen/ zuchten dat ik het erg warm had.
dit jaar en vorige jaar heb ik elhamdoelilah niets van gemerkt, zelfs niet met de hitte die in marokko heerste.
Vermijd alleen de kleur zwart en je overleeeft het elhamdoelilah.

En weetje hoe je schitan kunt dimmen, door te zeggen"waar zeur ik nou over, de hel is nog warmer".

Yarabie nazina min anar!!

11-03-2004, 22:56
kheb ook heel lang getwijfeld of k mn hijaab wel of ni ging aandoen... mr lhmd draag em nu, en tis net of ik hem jaaaaren draag... lhmd!

kben vandaag een pr hijaabs gaan bijhale, jah kon er ni aan weerstaan

Tatou.

25-03-2004, 10:25


ik doe het ook combineeren eerst zo mutsje eronder dan doe ik hem helemaal dicht je kan niets zien.combineer het wel met mijn kleding en als je niet overdrevemn opvalt is het prachtig hoe je het kan combineeren beter toch dan dat als je er niet mooi uit ziet.|Ik vind dat wij mooier kunnen kleden met hijaab dan turkse vrouwen. die hebben veeel bloemen enz op hun hoofddoeken,

25-03-2004, 12:57

Citaat:
Origineel gepost door tatouzient
salaam aleikoem wr wb

welke kleur van hijaab draag je t liefst?
combineer je de kleur met je kleding of ist gewoon standaard zwart?

wasalaam aleikoem wr wb
Tatou.
Salaam,

hangt er vanaf.
als ik naar mn werk ga, altijd zwart.
Maar s weekends of als ik ergens naar toe ga, dan goochel ik met kleuren . ik hou er wel van om te combineren.


wa salaam


25-03-2004, 14:32

Citaat:
Origineel gepost door fawzia
ik doe het ook combineeren eerst zo mutsje eronder dan doe ik hem helemaal dicht je kan niets zien.combineer het wel met mijn kleding en als je niet overdrevemn opvalt is het prachtig hoe je het kan combineeren beter toch dan dat als je er niet mooi uit ziet.|Ik vind dat wij mooier kunnen kleden met hijaab dan turkse vrouwen. die hebben veeel bloemen enz op hun hoofddoeken,
jah, vindk ook, turkse vrouwe hebbe meestal een gebloemde hijaab aan, vindk persoonlijk ni mooi, mr jah, ieder hr smaak é

Tatou.





Citaat:
Origineel gepost door Amane
Salaam,

hangt er vanaf.
als ik naar mn werk ga, altijd zwart.
Maar s weekends of als ik ergens naar toe ga, dan goochel ik met kleuren . ik hou er wel van om te combineren.


wa salaam

opt begin droeg ik ook altijd zwart, mr nu draag ik wa 'kleur' t zn wel sobere kleure, zandkleure, gn flashy roos of dergelijke...

Tatou.

Pagina's : 1 2 3 [4] 5