Bekijk volle/desktop versie : Fdjar gebed.



Pagina's : [1] 2

04-12-2008, 13:13
Wie verricht er het fdjar gebed?

- Ik wil dit ook, maar ik kom mijn bed gewoon niet uit.. Zo moeilijk is het voor mij..

04-12-2008, 13:15


salaam
zet je klok aan de kant van de kamer,zo ben je verplicht om het uit te zetten.
laat chaitaan niet winnen.
sta op voor je spijt krijgt.

04-12-2008, 13:33
Ik zet meestal gewoon me wekker uit, en ga verder slapen!

04-12-2008, 13:47

Citaat:
Wie verricht er het fdjar gebed?

- Ik wil dit ook, maar ik kom mijn bed gewoon niet uit.. Zo moeilijk is het voor mij..
Het is moeilijk, want de sitan verleid je om te blijvenslapen.
Wist je dat wanneer je niet opstaat de sitan in je oor plast?


(( ps: je bent toch geen openbare toilet dus OPSTAAAAN !!! )))

04-12-2008, 13:58


Ik heb hier oook last van maar ik probeer het morgen en denk dan aan Allah swt gewoon en Insha Allah dat MOET het lukken

Ghair Insha Allah

04-12-2008, 14:28

Citaat door sweety_neda:
Ik zet meestal gewoon me wekker uit, en ga verder slapen!

salaam
breek gewoon je wil en zeg jij gaat toch niet winnen,op een maand na kun je niet zonder,geloof mij.

04-12-2008, 15:13
Salaam

Als je de wekker hoort gooi de dekken van je af en ja zonder dekken slaap je niet dus dan sta je op..doe ik altijd nooit verkeerd gegaan.!

Wa Salaam

04-12-2008, 15:43
Je kan een vriendin bijvoorbeeld die ook het Fadjr-gebed verricht vragen of ze jou wilt belllen. Of bijvoorbeeld je telefoon/wekker op een kast leggen zoals de meesten al vermeld hebben. Dan moet je wel je bed uit, hehe.

04-12-2008, 15:54

Citaat door sweety_neda:
Wie verricht er het fdjar gebed?

- Ik wil dit ook, maar ik kom mijn bed gewoon niet uit.. Zo moeilijk is het voor mij..




Er is een hadith hierover, wallahi als je hem leest zul je wakker moeten worden en opstaan. Ik heb hem nu niet bij de hand, insha Allah kan iemand hem plaatsen, of anders zal ik hem later plaatsen wanneer ik hem heb.

Er wordt ongeveer in gezegt dat het fadjar gebed en al-ishaa gebed het moeilijkste zijn te verrichten voor de hypocrieten. Wallahi als je de woorden leest en deze tot je laat doordringen, dan kun je onmogelijk blijven liggen bij fadjar. Tenzij je tot de hypocrieten wil behoren. Allahu musta3aan.

04-12-2008, 16:05
Spreek met een vriendin af om elkaar wakker te bellen/smsen. Dat hielp bij mij.

04-12-2008, 23:09

Citaat door brafari:
salaam
breek gewoon je wil en zeg jij gaat toch niet winnen,op een maand na kun je niet zonder,geloof mij.


Insha Allah.

Ik zal het gewoon doen.

Citaat door supermo:
Het is moeilijk, want de sitan verleid je om te blijvenslapen.
Wist je dat wanneer je niet opstaat de sitan in je oor plast?


(( ps: je bent toch geen openbare toilet dus OPSTAAAAN !!! )))


Moge Allah 'm vervloeken, ik wist dat niet. Wat walgelijk..

Ik ga denk ik mijn wekker heel ver zetten en dan moet ik toch opstaan.


Citaat door TanJaOuiaa:
Ik heb hier oook last van maar ik probeer het morgen en denk dan aan Allah swt gewoon en Insha Allah dat MOET het lukken

Ghair Insha Allah



Ghair Insha Allah

Citaat door Escaatje:
Je kan een vriendin bijvoorbeeld die ook het Fadjr-gebed verricht vragen of ze jou wilt belllen. Of bijvoorbeeld je telefoon/wekker op een kast leggen zoals de meesten al vermeld hebben. Dan moet je wel je bed uit, hehe.


Ja, dat is wel een goed plannetje. Alleen heb ik geen vriendinnen die de fdjar gebed verrichten.



Citaat door '[Ya_Fillastien:
;57700638']Er is een hadith hierover, wallahi als je hem leest zul je wakker moeten worden en opstaan. Ik heb hem nu niet bij de hand, insha Allah kan iemand hem plaatsen, of anders zal ik hem later plaatsen wanneer ik hem heb.

Er wordt ongeveer in gezegt dat het fadjar gebed en al-ishaa gebed het moeilijkste zijn te verrichten voor de hypocrieten. Wallahi als je de woorden leest en deze tot je laat doordringen, dan kun je onmogelijk blijven liggen bij fadjar. Tenzij je tot de hypocrieten wil behoren. Allahu musta3aan.



Aaaah

Ik wil 'm graag van je hebben. Laat me weten als je hem hebt. Je kan me dan pmen.

04-12-2008, 23:10

Citaat door Tsjelzies:
Spreek met een vriendin af om elkaar wakker te bellen/smsen. Dat hielp bij mij.


Mijn vriendinnen verrichten de fdjar gebed ook niet. Maar ik ga me schoonzusje vragen of zij het ook gaat bidden, dan kunnen we elkaar stimuleren.

04-12-2008, 23:27


Ik had ook altijd moeite met wakker worden eigenlijk nog steeds wel, maar het went echt, begin zal wel wat lastig zijn maar gewoon voor jezelf dingen bedenken om het opstaan gemakkelijker te maken. Wekker bijvoorbeeld ver van je af, zodat je moet opstaan om het uit te zetten.
En zelf denk ik dat hoe meer je overdag tijd besteedt aan je geloof des te gemakkelijker o.a. het onderhouden van 't gebed wordt.

04-12-2008, 23:31

Citaat door sweety_neda:
Mijn vriendinnen verrichten de fdjar gebed ook niet. Maar ik ga me schoonzusje vragen of zij het ook gaat bidden, dan kunnen we elkaar stimuleren.

Ja, elkaar stimuleren is goed en concurreren met elkaar is helemaal goed. Dus degene die de ander het eerst wakker maakt voor een week, wordt getrakteerd hehe, dat stimuleert wel! Succes!

05-12-2008, 21:26

Citaat door sweety_neda:


Aaaah

Ik wil 'm graag van je hebben. Laat me weten als je hem hebt. Je kan me dan pmen.


Sorry voor mijn late reactie. Ik plaats hem hier op de site, opdat de mensen die salaat al fadjr ook niet bidden, insha Allah vanaf nu wel zullen bidden.

Overgeleverd door Abu Hurairah ra in de sahihain (d.w.z: Sahih Muslim en Sahih Bukharie) dat de Profeet saws zei:

''Het zwaarste gebed voor de moenaafiqien (=hypocrieten) is dat van Ishaa en Fajr, en als zij de waarde ervan zouden weten, zouden zij het bijgewoond hebben, zelfs al moesten ze ernaar toe kruipen.''

Laten wij niet tot de moenaafiqien behoren, en laten we deze gebeden met alle liefde en energie verrichten, het zal wennen en op een gegeven moment zul je je vies voelen als je blijft slapen bij fadjr. De waarde ervan is megagroot zoals je kunt lezen in de overlevering. Moge Allah het voor ons allen vergemakkelijken.

Pagina's : [1] 2