Bekijk volle/desktop versie : TERREURDREIGING! Nu groter dan ooit!



Pagina's : [1] 2

04-12-2008, 09:12
AMSTERDAM - Nederland moet meer rekening houden met een terreuraanval dan ooit tevoren. Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) Tjibbe Joustra luidt de noodklok donderdag in de Volkskrant.

Joustra noemt de na-effecten van de film Fitna van Geert Wilders als belangrijkste reden voor de verhoogde dreiging. "Internationaal gewelddadige jihadisten hebben Nederland op de korrel."

Het huidige dreigingsniveau (substantieel) is gelijk aan die van de periode dat Samir A. gearresteerd werd, zo'n drie jaar geleden.

Joustra: "Als ik het vergelijk met het substantiële dreigingsniveau van drie jaar geleden, dan zijn de zaken die er nu aan ten grondslag liggen eigenlijk steviger."

De coördinator refereert aan de situatie in Denemarken. "Ook bij de Deense cartoons kwam de reactie pas na vele maanden, dit jaar zelfs voor een tweede keer. Op internet kunnen die dingen zo weer de kop op steken. Dat zijn lange termijn processen."

http://www.nu.nl/news/1869591/10/%27Terreurdreiging_groter_dan_ooit%27.html

04-12-2008, 09:41


Ik kijk dan ook elke avond voor het slapen gaan even onder mijn bed, of er terroristen zitten.

04-12-2008, 09:42
bullshit. :/

04-12-2008, 09:43

Citaat door CHEBALEILA:
bullshit. :/



Waarom?

04-12-2008, 09:47



Citaat door LaPoekel:
Waarom?


In België was dr ook een zogenaamde 'bommelding'.
Ze3ma Al'Qaida stuurt een brief per post met een videobericht.
Hilarisch. Mensen flippen, zijn bang.
2 dagen later bleek het een domme grap te zijn.
Allemaal gelogen.
De media zaait angst om de aandacht af te leiden, zodat mensen hun niet meer concentreren op de economische crisis of het werk van de ministers (wat ze net NIET doen) etc.
Kortom; bullshit.

04-12-2008, 10:04

Citaat door @bracadaver:
Ik kijk dan ook elke avond voor het slapen gaan even onder mijn bed, of er terroristen zitten.

Goh, wat old fashioned; ik hang gewoon een SMS-alarm op.

04-12-2008, 10:07

Citaat door CHEBALEILA:
In België was dr ook een zogenaamde 'bommelding'.
Ze3ma Al'Qaida stuurt een brief per post met een videobericht.
Hilarisch. Mensen flippen, zijn bang.
2 dagen later bleek het een domme grap te zijn.
Allemaal gelogen.
De media zaait angst om de aandacht af te leiden, zodat mensen hun niet meer concentreren op de economische crisis of het werk van de ministers (wat ze net NIET doen) etc.
Kortom; bullshit.

Het gaat over terreurdreiging.
Maw, de mogelijkheid die bestaat dat er terreuracties kunnen komen, geen vaststaand feit dus, hoe kan er dan sprake zijn van een leugen?
Zien we trouwens niet overal ter wereld terreur?
Nog maar net in Mumbai, die het rijtje van de terreurdaden verlengt.

Mombassa, Londen, Bali, New-York, Madrid, Mumbai.

Er wordt geen angst gezaaid, nooit gehoord van...een gewaarschuwd man is er twee waard?

04-12-2008, 10:17
Jah, lekker makkelijk, een vertrekkende 'spreekbuis', moet voor vriendjes nog even de boel opruien.. Wat een prutser.

04-12-2008, 10:18

Citaat door AliSalami:
Het is helemaal niet duidelijk of het om een grap gaat. En trouwens die moslims die lopen te dreigen met maskers op vind ik echt niet grappig. Wat mijn dus zo verbaast is de achterlijkheid en de kortzichtigheid van veel moslims in het westen (overal overigens) hopen op een aanslag maar niet erbij bedenken dat je moeder er tussen zou kunnen zitten.
De aanwezig van de islam en moslims of zonder uitzondering een gevaar want het is een gevaarlijke religie vol haat intolerantie en geweld. Het predikt niet anders.


De godsdienst als alibi misbruiken om gewelddadigheid te verrichten is laag. De religie zelf zit helemaal niet vol haat, mensen zitten vol haat. De Koran verkondigt ethisch verantwoorde 'straffen' en 'beloningen', en als dat als wetboek werd toegepast op ons dagelijks leven, verdwenen al heel wat problemen. En ja, deze wereld zit nu eenmaal vol gevaar, maar als je tijd gekomen is. Of je nu sterft t.g.v een bomaanslag of een auto-ongeval, maakt niet uit. Het is wat je voor je tijd kwam hebt gedaan in je leven, dat uitmaakt.

04-12-2008, 10:22

Citaat door CHEBALEILA:
De godsdienst als alibi misbruiken om gewelddadigheid te verrichten is laag. De religie zelf zit helemaal niet vol haat, mensen zitten vol haat. De Koran verkondigt ethisch verantwoorde 'straffen' en 'beloningen', en als dat als wetboek werd toegepast op ons dagelijks leven, verdwenen al heel wat problemen. En ja, deze wereld zit nu eenmaal vol gevaar, maar als je tijd gekomen is. Of je nu sterft t.g.v een bomaanslag of een auto-ongeval, maakt niet uit. Het is wat je voor je tijd kwam hebt gedaan in je leven, dat uitmaakt.

Zoals het afhakken van handen....het doodstenigen van overwegend vrouwen, hel en verdoemenis.
Niet echt hoge ethische waarden zou ik denken..de wreedheid ten top.
Maar soit, de topic gaat over mogelijke terreurdreiging, we zijn dus sterk aan het afwijken, voel jij je aangesproken om één of andere reden?

04-12-2008, 10:24
belachelijke religestoorde onderontwikkelde bergbewoners

04-12-2008, 10:25

Citaat door rijmaran:
Het gaat over terreurdreiging.
Maw, de mogelijkheid die bestaat dat er terreuracties kunnen komen, geen vaststaand feit dus, hoe kan er dan sprake zijn van een leugen?
Zien we trouwens niet overal ter wereld terreur?
Nog maar net in Mumbai, die het rijtje van de terreurdaden verlengt.

Mombassa, Londen, Bali, New-York, Madrid, Mumbai.

Er wordt geen angst gezaaid, nooit gehoord van...een gewaarschuwd man is er twee waard?


Het zijn wel angstzaaiers, zodat mensen zoals jij nu doet, klakkeloos achterzeggen wat zij zeggen. Wie zegt dat moslims al die terreur veroorzaken? Wat doen we Amerikanen bij de palestijnen... Een weg maken voor de 'democratie'? Door kinderen zo te laten opgroeien, in oorloggebied, verloren, sommige hebben geen ouders meer.. Is dat de democratie? Het zijn politici die kicken op macht, hoe meer hoe liever. Hoe het er met de mensheid aan toegaat, doet hen niks. Dus moeten ze nu ook niet opeens dr mee inzitten dat dr wel terreur zou ontstaan in Belgie of Nederland of whatever. Heel hypocriet, aangezien er elke dag mensen sterven (ook allemaal ten gevolge van terreur), en daar over gezwegen wordt.

04-12-2008, 10:26



Citaat door CHEBALEILA:
In België was dr ook een zogenaamde 'bommelding'.
Ze3ma Al'Qaida stuurt een brief per post met een videobericht.
Hilarisch. Mensen flippen, zijn bang.
2 dagen later bleek het een domme grap te zijn.
Allemaal gelogen.
De media zaait angst om de aandacht af te leiden, zodat mensen hun niet meer concentreren op de economische crisis of het werk van de ministers (wat ze net NIET doen) etc.
Kortom; bullshit.


Dus jouw voorstel is om iedere bedreiging hetzij op DVD of op schrift niet meer serieus te nemen?

04-12-2008, 10:27
Als het Marokkanen zijn die terreuraanval uitvoeren dan worden zij de nieuwe Joden alla 2e wereldoorlog. Ik voel de haat om mij heen groeien en terrecht. Wat een schoften zijn het-

04-12-2008, 10:30

Citaat door CHEBALEILA:
Het zijn wel angstzaaiers, zodat mensen zoals jij nu doet, klakkeloos achterzeggen wat zij zeggen. Wie zegt dat moslims al die terreur veroorzaken? Wat doen we Amerikanen bij de palestijnen... Een weg maken voor de 'democratie'? Door kinderen zo te laten opgroeien, in oorloggebied, verloren, sommige hebben geen ouders meer.. Is dat de democratie? Het zijn politici die kicken op macht, hoe meer hoe liever. Hoe het er met de mensheid aan toegaat, doet hen niks. Dus moeten ze nu ook niet opeens dr mee inzitten dat dr wel terreur zou ontstaan in Belgie of Nederland of whatever. Heel hypocriet, aangezien er elke dag mensen sterven (ook allemaal ten gevolge van terreur), en daar over gezwegen wordt.

Tja, alweer wijk je af van de essentie van de zaak en ga je veel wind maken.
Je gebruikt veel woorden om niets te zeggen, je had in de politiek moeten gaan.
En om je tevreden te stellen rest mij niets anders dan te zeggen " ja hoor, je gebt gelijk".
Gelukkig nu?

Pagina's : [1] 2