Bekijk volle/desktop versie : Btw



03-12-2008, 20:54

Citaat door Afulay:
Als je een product in het buitenland laat maken en vervolgens het naar Nederland importeert, betaal je dan in NL BTW voor dat product?

Ik kan het nergens vinden
.

04-12-2008, 00:55


.. Salamou 3aleikoum akhie ..

.. Ook als je goederen vanuit het buitenland invoert, krijg je te maken met de Belasting Toegevoegde Waarde. Welke BTW - regels je moet hanteren is afhankelijk van het land waar je de producten laat produceren ..
Bij transacties van buiten de EU wordt de BTW geheven in het land waar de goederen vandaan komen. Als je goederen importeert vanuit landen binnen de EU moet je de BTW aangeven en betalen aan de Belastingdienst hier in Nederland ( land waar de goederen aankomen )

De omzetbelasting kent vele uitzonderingen naast de hoofdregels in de Wet .. Ik verwijs je naar de site van de belasingdienst en deze link : http://www.mkbservicedesk.nl/887/btw-importeren.htm ..

Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen ..

Wasalamou 3aleikoum ..


.. Nour_el_Islam ..

04-12-2008, 01:24
Waarom zou je het niet moeten betalen?

09-12-2008, 21:10
Ben je op zoek naar een freelance boekhouder (met ervaring in de accountancy en fiscale zaken) PM me. Je kan dan ten alle tijden bij ons terecht voor al je vragen omtrent accountancy en fiscale zaken!