Bekijk volle/desktop versie : Van het offerfeest een bijzondere dag maken



Pagina's : [1] 2 3 4

02-12-2008, 16:10
Wat doen jullie tijdens het offerfeest om er een bijzondere dag van te maken? Wij gaan meestal pas in het in het weekend naar mijn ouders en tijdens de dag zelf niet omdat we niet in dezelfde stad wonen. Maar verder kinderen nieuwe kleren aan, het schaap halen, melfouf maken en dan de rest laten drogen, volgende dag naar de slager brengen en deze hakt de schaap in mootjes en maakt er gehakt van etc… Daarna verdeel ik het vlees in wat we weggeven voor el ajr en doe ik wat overblijft in de diepvries. Gewoon standaard elk jaar weer. Nu is het zo dat mijn kinderen al wat ouder worden en steeds meer dingen begrijpen en daarom wil ik er een bijzondere dag van maken voor de kids naast alleen maar melfouf eten etc….
Iemand nog leuke ideeën om er toch een bijzondere onvergetelijke dag van te maken die de kinderen bij blijft en dat ze er ieder jaar weer naar uit kijken net zoals ze dat hebben met sinterklaas (ik vier dit niet maar op school natuurlijk wel).

02-12-2008, 16:12


Je kan bijv. cadautjes aan je kinderen geven.. En dan eventueel samen uitpakken.. Kinderen houden van cadautjes.. Een taart bestellen (zo'n 7awli taart ala insaan)

02-12-2008, 16:12

Citaat door een_Rotterdamse:
Wat doen jullie tijdens het offerfeest om er een bijzondere dag van te maken? Wij gaan meestal pas in het in het weekend naar mijn ouders en tijdens de dag zelf niet omdat we niet in dezelfde stad wonen. Maar verder is kinderen nieuwe kleren aan, het schaap halen, melfouf maken en dan de rest laten drogen, volgende dag naar de slager brengen en deze hakt de schaap in mootjes en maakt er gehakt van etc… Daarna verdeel ik het vlees in wat we weggeven voor el ajr en doe ik wat overblijft in de diepvries. Gewoon standaard elk jaar weer. Nu is het zo dat mijn kinderen al wat ouder worden en steeds meer dingen begrijpen en daarom wil ik er een bijzondere dag van maken voor de kids naast alleen maar melfouf eten etc….
Iemand nog leuke ideeën om er toch een bijzondere onvergetelijke dag van te maken die de kinderen bij blijft en dat ze er ieder jaar weer naar uit kijken net zoals ze dat hebben met sinterklaas (ik vier dit niet maar op school natuurlijk wel).


vinden ze dat niet erg dat andere kindjes vertellen over wat ze in hun schoen hebben gehad en na het weekend hun nieuwe dingetjes op school laten zien enz?

02-12-2008, 16:22

Citaat door Tijgertje:
vinden ze dat niet erg dat andere kindjes vertellen over wat ze in hun schoen hebben gehad en na het weekend hun nieuwe dingetjes op school laten zien enz?


Ze zetten altijd hun schoentje op school. Ik geen geen schoentje thuis laten zetten want het is geen Islamitische feestdag dus doe daar niet aan. Mijn kinderen begrijpen dat ook wel omdat ze weten dat zij onze feestdagen ook niet hebben. Dus wanner zij nieuwe kleren krijgen en allemaal dingen dan krijgen die andere kids dat weer niet. Geen probleem.

02-12-2008, 16:27



Citaat door een_Rotterdamse:
Ze zetten altijd hun schoentje op school. Ik geen geen schoentje thuis laten zetten want het is geen Islamitische feestdag dus doe daar niet aan. Mijn kinderen begrijpen dat ook wel omdat ze weten dat zij onze feestdagen ook niet hebben. Dus wanner zij nieuwe kleren krijgen en allemaal dingen dan krijgen die andere kids dat weer niet. Geen probleem.


okay ieder zijn manier toch?
ik weet nog dat ik dat heel sneu vond vroeger, dat andere marokkaanse kindjes niks kregen, niet verkleed naar school kwamen met carnaval etc ze zagen wel hoe anderen dingen hadden en zelf niet. dat lijkt me moeilijk voor zo'n kindje. wat dat betreft zou ik ze zeker wel extra verwennen en zeker als het gaat om school. Dus iets waarmee ze kunnen 'showen' hahah hoort er toch een beetje bij toch?

02-12-2008, 16:31
Asalaam oe alikom lieverd ,

Je zou met je kids het huis samen versieren , suprise maken, verhaal over Eid vertellen (profeet Ibrahiem)?

Veel succes alvast en moge Allaah je belonen!

02-12-2008, 16:31

Citaat door Tijgertje:
okay ieder zijn manier toch?
ik weet nog dat ik dat heel sneu vond vroeger, dat andere marokkaanse kindjes niks kregen, niet verkleed naar school kwamen met carnaval etc ze zagen wel hoe anderen dingen hadden en zelf niet. dat lijkt me moeilijk voor zo'n kindje. wat dat betreft zou ik ze zeker wel extra verwennen en zeker als het gaat om school. Dus iets waarmee ze kunnen 'showen' hahah hoort er toch een beetje bij toch?


Alles wat op school is mogen ze zeker aan mee doen maar niet thuis. Dus als ze haloween hebben gaan ze verkleed en ook bij carnaval, sinterklaas nemen ze een schoen mee en met kerst gaan ze naar het kerstdiner.

Alleen mogen ze van mijn niet verwachten dat ik dit ook thuis ga doen. Ik heb ze vanaf het begin geleerd dat wij als moslims onze eigen feestdagen hebben en dat de andere kindjes dat ook niet thuis doen. Ze begrijpen het heel goed en daar ben ik blij om.

02-12-2008, 16:32

Citaat door Oem_Medina:
Asalaam oe alikom lieverd ,

Je zou met je kids het huis samen versieren , suprise maken, verhaal over Eid vertellen (profeet Ibarhiem)?

Veel succes alvast en moge Allaah je belonen!


Bedankt voor je supertips. Het huis versieren is zeker leuk.

02-12-2008, 16:34
sinterklaas vieren ze bij mij ook gewoon op school..doe er niet aan thuis, het is ons feest niet dus ik ga er ook niet veel aandacht aan besteden. en dat weten mij kids gelukkig ook..

ze kijken echt naar het offerfeest, wij gaan altijd naar me ouders en dat weten ze..we nemen lkkr dingen mee ( cake, taart,) en dan gaan we het daar vieren..mijn ouders wonen een kwartier (niet eens) van mij vandaan.

02-12-2008, 16:34

Citaat door een_Rotterdamse:
Alles wat op school is mogen ze zeker aan mee doen maar niet thuis. Dus als ze haloween hebben gaan ze verkleed en ook bij carnaval, sinterklaas nemen ze een schoen mee en met kerst gaan ze naar het kerstdiner.

Alleen mogen ze van mijn niet verwachten dat ik dit ook thuis ga doen. Ik heb ze vanaf het begin geleerd dat wij als moslims onze eigen feestdagen hebben en dat de andere kindjes dat ook niet thuis doen. Ze begrijpen het heel goed en daar ben ik blij om.



02-12-2008, 16:37
zonder mijn familie geen 3eid..ik woon 65 km maar standaard iedere 3eid sta ik om 9 uur in de ochtend voor de stoep..

02-12-2008, 16:38

Citaat door koffietante:
sinterklaas vieren ze bij mij ook gewoon op school..doe er niet aan thuis, het is ons feest niet dus ik ga er ook niet veel aandacht aan besteden. en dat weten mij kids gelukkig ook..

ze kijken echt naar het offerfeest, wij gaan altijd naar me ouders en dat weten ze..we nemen lkkr dingen mee ( cake, taart,) en dan gaan we het daar vieren..mijn ouders wonen een kwartier (niet eens) van mij vandaan.



se3datek dat je familie zo dichtbij woont. Mijn ouders wonen in Utrecht. In feite is dat niet heel ver hoor als je met de auto gaat maar gewoon het gevoel dat ze in een andere stad wonen vind ik heel jammer.

02-12-2008, 16:38



Citaat door een_Rotterdamse:
Alles wat op school is mogen ze zeker aan mee doen maar niet thuis. Dus als ze haloween hebben gaan ze verkleed en ook bij carnaval, sinterklaas nemen ze een schoen mee en met kerst gaan ze naar het kerstdiner.
Alleen mogen ze van mijn niet verwachten dat ik dit ook thuis ga doen. Ik heb ze vanaf het begin geleerd dat wij als moslims onze eigen feestdagen hebben en dat de andere kindjes dat ook niet thuis doen. Ze begrijpen het heel goed en daar ben ik blij om.




bij mij is het precies zo..alles wat op school gevierd worden doen ze aan mee..!! maar thuis hoeven ze niet te verwachten dat ik een kertboom zet met kertballen no way

02-12-2008, 16:39

Citaat door trisinti:
zonder mijn familie geen 3eid..ik woon 65 km maar standaard iedere 3eid sta ik om 9 uur in de ochtend voor de stoep..



Ook op een doordeweekse dag? Wil wel maar voordat we aangekleed, gekamd en opgetut zijn is de halve dag al voorbij. En dan heb ik nog niet eens mezelf gedaan.

02-12-2008, 16:41

Citaat door een_Rotterdamse:
se3datek dat je familie zo dichtbij woont. Mijn ouders wonen in Utrecht. In feite is dat niet heel ver hoor als je met de auto gaat maar gewoon het gevoel dat ze in een andere stad wonen vind ik heel jammer.



toevallig ik woon ook in utrecht..!!

Pagina's : [1] 2 3 4