Bekijk volle/desktop versie : een vraagje insha allah

01-03-2004, 14:40
Ik heb een verhaaltje via mail gekregen alleen weet ik niet of het waar is...kan iemand mij vertellen of het waar is en kan men mij dan een daliel tonen....djazaakoem allahoe gayran: Lees het verhaaltje

Profeet Muhammad heeft met Allaahs hulp en toestemming heel veel wonderen
verricht. Veel mensen waren getuigen van deze wonderen. Voorbeelden (van
deze wonderen zijn):

Toen de ongelovigen in Makkah de Profeet Muhammad vroegen hen een wonder te
tonen, liet hij hen het splijten van de maan zien (1).

Een ander wonder was het stromen van water uit Profeet Muhammad's vingers,
toen zijn metgezellen dorst kregen en geen water hadden behalve dat beetje
wat in een vat was. Ze kwamen naar hem toe en vertelden hem dat ze geen
water hadden om de kleine wassing te verrichten noch te drinken behalve dat
wat in het vat was. Dus de Profeet Muhammad deed zijn hand in het vat en
het water begon uit zijn vingers te stromen, waarop zij dronken en de kleine
wassing verrichtten. Ze waren met vijftienhonderd man (2).
Er zijn vele andere wonderen die door hem verricht werden of die hem waren
overkomen.

wa salaam 3alaikoem....bedankt voor de moeite

01-03-2004, 16:24

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu oegt Nesrine

Na3em dit is waar dit zijn enkele van de vele andere wonderen die de Profeet Verichte met de Hulp van Allah

Die twee Ahadith zijn overgeleverd in de Sahieh al-Bukhaarie en in Sahieh Muslim

Er zijn vele andere wonderen die door hem verricht werden of die hem waren overkomen.

De eerste wonder van het splijten van de maan staat ook in de Koran Al-Karim vermeld in Surah Al-Qamar in het eerste vers lezen we

Het Uur is nabij, en de Maan is opengespleten.

Lees hieronder het artikel waarvan die ahadith afkomstig is Insha Allah

[URL=http://www.eltawheed.nl/nl/articles/islam-guide/qswonderen.html]De wonderen die door de Profeet Muhammad verricht werden (met Allaahs hulp) [/URL]

Er is trouwens nog een boek verkrijgbaar tegenwoordig van Ibn Kathir genaamd De WONDEREN van de profeet MOHAMMED

Boek info:

DE WONDEREN VAN DE PROFEET MOHAMMED
Dit boek is geestelijke voeding voor moslimlezers, omdat het hen in verbinding brengt met het leven van onze edele Profeet. Het verduidelijkt een aspect van zijn groot karakter,

dat ondersteund wordt door een eindeloze goddelijke kracht, waaraan alle wetten van het universum zich onderwerpen.

Korte Inhoud: Het leven van de Profeet is een groot wonder/ Morele wonderen/ Het teken van de splijting van de maan/ Allah smeken(doe´a) voor regen (Istisqa´-gebed)/ De wonderen betreffende de aarde/ De wonderen met dieren/ De wonderen met de metgezellen van de Profeet/ Wonderen over de genezing van de ziekte/ Zijn doe´a wordt beantwoord/ De vroegere boeken gaven de blijde berichten(voorspellingen)over hem/Zijn aankondigen over gebeurtenissen die in werkelijkheid plaats vonden/ Zijn voorspelling over toekomstige gebeurtenissen/ De wonderen van de Profeet overtreffen de wonderen van de vorige profeten/ De nachtelijke reis van Al-Israa´en Al-Mi´raadj

Euro 7,00

<< Ook interessant

In dit boekje maakt u kennis met de wijsheid van de profeet. Als hij iets vertelde, deed hij dat nooit zomaar. God heeft hem werkelijk wijsheid en profeetschap gegeven.Hij sprak met wijsheid en voorspelde gebeurtenissen dat ver voor hem uit lagen. We zien zijn voorspellingen nu één voor één uitkomen.

DE WONDEREN VAN DE HEILIGE PROFEET MOHAMMED Euro 10,00

Dit boek bevat een aantal wonderen en profetieen van de heilige profeet Mohammed (mogen vrede en zegeningen rusten op hem) die verzamelt zijn uit de heilige Qor'aan en verscheidene Hadies (overleveringsboeken)

En Allah Weet het Beste

Ma3a Salama

01-03-2004, 16:27
Verkrijgbaar in onder andere De Beverwijkse Bazaar in de Oosterse Markt in Beverwijk ook wel de zwarte markt genoemd.. en in Islam boeken shops..

http://www.islam-boek.nl

http://www.islam-boeken.nl

http://www.ibooks.nl

http://www.arabesques.net/dutch/

01-03-2004, 16:31
salaam 3alaikoem

Djazaak allahoe gayran.....heeel erg bedankt!!!!!!!!!!......shoekraaan bzaaaaaaaaaaaaaafffffff!!!!....moge allah je belonen

wa salaam 3alaikoem

ik stuur mijn broer wel naar die bazaar....wa salaam

nog maals bedankt

01-03-2004, 16:36

Citaat:
Origineel gepost door nesrine18
salaam 3alaikoem

Djazaak allahoe gayran.....heeel erg bedankt!!!!!!!!!!......shoekraaan bzaaaaaaaaaaaaaafffffff!!!!....moge allah je belonen

Amien Yaa Rabi Al3alamien wa Djazaakie Allahu Alfa Gairan wa Djazaakie Allahu fil Djannat Alfirdaus.. wa Djamee3 Almuslimien walmuslimaat walmuminien walmuminaat fie kullie mekaan

Wa Alhamdulilahi wa ShukruLilahi oegtie

Citaat:

ik stuur mijn broer wel naar die bazaar....wa salaam

nog maals bedankt

Insha Allah... Moge Allah de Poorten der Kennis voor jou en ons allen Openen Amien Yaa Rabi Al3alamien

En Alle Lof aan Allah en Alle Dank aan Hem

Wa 3alaikum Asalaam wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

01-03-2004, 16:39
amien insha allah ya rab al3alamien

02-03-2004, 11:59

Citaat:
Ik heb een verhaaltje via mail gekregen alleen weet ik niet of het waar is...kan iemand mij vertellen of het waar is en kan men mij dan een daliel tonen....djazaakoem allahoe gayran: Lees het verhaaltje

Profeet Muhammad heeft met Allaahs hulp en toestemming heel veel wonderen
verricht. Veel mensen waren getuigen van deze wonderen. Voorbeelden (van
deze wonderen zijn):

Toen de ongelovigen in Makkah de Profeet Muhammad vroegen hen een wonder te
tonen, liet hij hen het splijten van de maan zien (1).

Een ander wonder was het stromen van water uit Profeet Muhammad's vingers,
toen zijn metgezellen dorst kregen en geen water hadden behalve dat beetje
wat in een vat was. Ze kwamen naar hem toe en vertelden hem dat ze geen
water hadden om de kleine wassing te verrichten noch te drinken behalve dat
wat in het vat was. Dus de Profeet Muhammad deed zijn hand in het vat en
het water begon uit zijn vingers te stromen, waarop zij dronken en de kleine
wassing verrichtten. Ze waren met vijftienhonderd man (2).
Er zijn vele andere wonderen die door hem verricht werden of die hem waren
overkomen.

wa salaam 3alaikoem....bedankt voor de moeite
Salaam,

inderdaad, dat waren de wonderen van de profeet s.a.w.
zoals vermeld in de koran (over het splijten van de maan).

De amerikanen hebben gevonden dat er een barst loopt over de hele oppervlak van de maan, maar toen ze gehoord hebben dat het in de koran staat hebben ze dit nieuws volledig laten onderduiken.
"Want het zou verwarring geven bij de ongelovigen", soebhanallah.

Waarom worden de meeste wetenschappers moslim?

Wa salaam

03-03-2004, 13:25
djazaakoem allahoe gayran........

wa salaam 3alaikoem

03-03-2004, 17:02
Bismillahir rahmani rahim

Beste Zuster nesrine,

Het splijten van de maan nadat de Heilige Profeet Mohammad (SAW) naat toe wees is inderdaad gebeurd. De Heilige Qur'aan bevestigd dat ook en het staat ook vermeld in historische boeken (zelfs van ongelovigen). U vraag was hoe dat kon gebeuren ?

In deze wereld zijn twee algemeen twee wetten van toepassing die door Allah zijn geschapen. De ene wet is de religieuze wet en de andere is de natuurwet. Er is geen tegenstrijd tussen deze twee. In de Heilige Qor'aan worden we regelmatig opgeroepen om rationeel te denken. De menselijke bevattingsvermogen is begrensd. Wonderen die door profeten en heiligen worden verricht zijn gebeurtenissen die binnen de natuurwetten vallen maar buiten het menselijk bevattingsvermogen.

Volgens de grote Shah Walliullah Muhaddath (RA) is het mogelijk dat op het moment dat de Heilige Profeet (SAW) wees naar de maan er een grote meteoriet vlak voor de maan voorbij schoot wat voor de menselijke ogen op aarde precies leek alsof de maan werkelijk gebarsten is. Het is nu wetenschappelijk verklaarbaar, maar toenertijd niet. Omdat het wetenschappelijk verklaarbaar is betekent het nog niet dat het geen wonder is. Het is een wonder, en alleen een man van God kan op de juiste tijd naar de maan wijzen, want in die tijd hadden ze geen middelen om te bekijken wanneer er een meteoriet langs de maan zou schieten.

Wassalam,
Youssef123

05-03-2004, 13:54
djazaak allahoe gayran beste broeder.......moge allah je belonen

wa salaam 3alaikoem