Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan de bevallen dames

Pagina's : 1 [2] 3

10-12-2008, 11:24

Citaat door Mariam_M:
Het beste is gewoon om 40 dagen te wachten. Ik snap niet dat sommige na 3 weken al willen. Ik moest er toen niet aan denken.

gelukkig verschillen mensen

10-12-2008, 11:26

mss handig om dalil van bepaalde uitspraken neer te zetten, lijkt wel of soenna, fard en medische adviezen volledig door elkaar lopen in deze topic

10-12-2008, 11:29

Citaat door NuFFniet:
mss handig om dalil van bepaalde uitspraken neer te zetten, lijkt wel of soenna, fard en medische adviezen volledig door elkaar lopen in deze topic

ik heb helaas geen dalil bij de hand, maar lijkt mij meer dan logisch, je bloedt maar 2 weken en wacht 40 dagen met bidden enz??? dat klopt toch niet?? een vrouw die langer dan 40 dagen bloedt, vloeit geen kraambloed meer, maar waarschijnlijk bloedt de baarmoedermond en dat is wat anders...

10-12-2008, 12:01
Ik was al gauw weer op de been en vloeide maar 2weken maar had na 8 weken pas weer gemeenschap. Damn t was of ik weer opnieuw werd ontmaagd :s zo pijnlijk

10-12-2008, 12:45

Volgens de Islam mag het pas 40 dat weet ik zeker maar in welke soera het nou stond ........

10-12-2008, 12:45
Ik bedoel na de 40 ste dag...........

10-12-2008, 12:51

Citaat door xxIntessarxx:
dit klopt niet wat je zegt, als je na 2 weken weer schoon bent, dan hoor je weer te gaan bidden en kan je gewoon gemeenschap hebben....40 dagen is gewoon maximum omdat vrouwen nou eenmaal verschillen...

het wordt in de koran beschreven als dam alnifas en daar zijn 40 dagen voor gegeven

10-12-2008, 12:53

Citaat door flifla82:
het wordt in de koran beschreven als dam alnifas en daar zijn 40 dagen voor gegeven

klopt, want na die 40 dagen is het geen dam alnifas of terwijl kraambloed meer...

10-12-2008, 17:25
damesssss

daliel, daliel
doe aub geen uitspraken zonder ze te onderbouwen met daliel
er zijn meiden die het zomaar overnemen..
ik weet dat het allemaal goed bedoelt is..
maar vergeet niet dat je bij elke uitspraak die je doet over de islaam
daliel bij moet voegen...
Ghair inshallah Ik zal het opzoeken als ik het gevonden heb MET DALIEL
dan zal ik het plaatsen...

10-12-2008, 17:34
An-Nifaas staat voor kraambloeding.
De maximum tijdsduur hiervoor is veertig dagen. Oem Salamah overlevert: “Een vrouw die pas bevallen was, onthield zich (van het vasten en het bidden), in de tijd van de Profeet, veertig dagen.” (Sahih Soenan Ibn Maadjah)

Als de kraambloeding voor het verstrijken van de veertig dagen ophoudt, dan dient de vrouw zich te wassen en is zij weer schoon. Als de kraambloeding langer dan veertig dagen duurt, dan dient zij zich, na de veertig dagen, gewoon te wassen en kan zij zichzelf daarna als schoon beschouwen.

Verboden handelingen tijdens de menstruatie en kraambloeding
Wat verboden is voor een persoon die zijn woedoe’ heeft verbroken, is ook verboden voor een vrouw in haar menstruatie- of kraamperiode. Daarnaast zijn voor deze vrouw de volgende zaken verboden.

2. Het penitreren van het vrouwelijke geslachtsdeel
Dit op basis van de woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):
“En zij vragen jou over de menstruatie. Zeg het is een onreinheid. Dus vermijdt jullie vrouwen gedurende de menstruatie en heb geen gemeenschap met hen totdat hun menstruatie ophoudt. En als zij zich reinigen heb dan gemeenschap met hen van waar Allah jullie heeft bevolen.” (Soerat al-Baqarah)

En op basis van de uitspraak van de Profeet: “Doe alles (met hen) behalve het hebben van gemeenschap.”
(Sahih Soenan Ibn Maadjah)

Bron: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=318

klik op de link als je meer wilt lezen....

10-12-2008, 17:40

Citaat door saramidden:
Ik ben benieuwd wanneer de dames na de bevalling weer gemeenschap hadden. En dan voornamelijk dames die geknipt en dus gehecht zijn. Was het eng de eerste keer daarna? Hoe lang na de bevalling hadden jullie weer gemeenschap gehad?

Ik ben ook gehecht, en durf dus echt geen gemeenschap te hebben!!
Ik weet het,, ik ben een mietje

10-12-2008, 18:11
ik ben ook 2.5 maanden geleden bevallen en was zwaar uitgescheurd en in het begin deed het pijn maar nu niet meer. bij iedereen is het anders

10-12-2008, 18:13

Citaat door flifla82:
ik ben ook 2.5 maanden geleden bevallen en was zwaar uitgescheurd en in het begin deed het pijn maar nu niet meer. bij iedereen is het anders

\

nu maak je me nog banger dan ik ben

11-12-2008, 09:04

Citaat door 0o_Dienares_o0:
An-Nifaas staat voor kraambloeding.
De maximum tijdsduur hiervoor is veertig dagen. Oem Salamah overlevert: “Een vrouw die pas bevallen was, onthield zich (van het vasten en het bidden), in de tijd van de Profeet, veertig dagen.” (Sahih Soenan Ibn Maadjah)

Als de kraambloeding voor het verstrijken van de veertig dagen ophoudt, dan dient de vrouw zich te wassen en is zij weer schoon. Als de kraambloeding langer dan veertig dagen duurt, dan dient zij zich, na de veertig dagen, gewoon te wassen en kan zij zichzelf daarna als schoon beschouwen.

Verboden handelingen tijdens de menstruatie en kraambloeding
Wat verboden is voor een persoon die zijn woedoe’ heeft verbroken, is ook verboden voor een vrouw in haar menstruatie- of kraamperiode. Daarnaast zijn voor deze vrouw de volgende zaken verboden.

2. Het penitreren van het vrouwelijke geslachtsdeel
Dit op basis van de woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):
“En zij vragen jou over de menstruatie. Zeg het is een onreinheid. Dus vermijdt jullie vrouwen gedurende de menstruatie en heb geen gemeenschap met hen totdat hun menstruatie ophoudt. En als zij zich reinigen heb dan gemeenschap met hen van waar Allah jullie heeft bevolen.” (Soerat al-Baqarah)

En op basis van de uitspraak van de Profeet: “Doe alles (met hen) behalve het hebben van gemeenschap.”
(Sahih Soenan Ibn Maadjah)

Bron: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=318

klik op de link als je meer wilt lezen....

dus als ik dit goed begrijp dan moet je als je eerder stopt met bloeden dan de 40 dagen die er voor kan staan gewoon jezelf wassen ( ghoesl) en dan moet je de dingen doen die je normaliter ook doet als je rein bent.
Dus ook klaar staan voor je man dus je hoeft niet perse die 40 dagen te wachten.

11-12-2008, 10:18

Citaat door zakira:
dus als ik dit goed begrijp dan moet je als je eerder stopt met bloeden dan de 40 dagen die er voor kan staan gewoon jezelf wassen ( ghoesl) en dan moet je de dingen doen die je normaliter ook doet als je rein bent.
Dus ook klaar staan voor je man dus je hoeft niet perse die 40 dagen te wachten.

dat klopt....zoals het daar in daliel staat wel ja..
Ghair inshallah
je kan ook op de link klikken daar staat meer info over
gemeenschap hebben in die periode...
maar het komt er idd op neer..
40dagen is gewoon de max

Pagina's : 1 [2] 3