Bekijk volle/desktop versie : 28-11 aanrijding utrecht westplein, wie kent de slachtoffers???



30-11-2008, 22:48
Salaam Aleikoem allemaal,

Afgelopen zaterdag 28-11 net toen maghrib was begonnen stonden ik en een paar zusters voor de moskee in Utrecht bij westplein toen we een enorme klap hoorden, een autobestuurder schepte drie mensen waaronder twee jongens op een scooter. Wij zijn er heen gerend en ik ben bij een van de jongens neergeknield, hij had erg veel pijn aan zijn been en zijn hoofd zat onder het bloed, ik ben bij m gebleven totdat de ambulance kwam. Hij is marokkaans en hij gaf aan dat hij Abdel nog iets heette, hij zal een jaar of 16 zijn geweest. Aangezien we erg zijn geschrokken zijn we erg benieuwd hoe het met ze is en ik ook natuurlijk met de jongen waar ik bij zat! Mocht iemand ze/hem kennen laat dan even iets weten aan mij, we hebben daarna dua voor ze gedaan en insha-Allah is alles goed met ze!

Shokran, Ma3salama

30-11-2008, 22:55


Oh ... ik zag ook een heleboel politie en ambulances en een scooter op de grond ... maar ik wist niet precies wat het was ... ik dacht dat het een achtervolging was ofzo die daar geëindigd was.

01-12-2008, 10:03

Citaat door big2:
Auto schept vier personen
UTRECHT - Op het Westplein in Utrecht zijn zaterdagmiddag een fietser en drie personen op een scooter geschept door een auto. Rond half vijf stonden de scooter met daarop drie jongens en een vrouw met fiets te wachten voor het rode verkeerslicht in de middenberm van het Westplein bij de Kanaalstraat.
Toen het verkeerslicht op groen sprong staken ze over.

De fietsster, een 29-jarige vrouw uit Utrecht, werd als eerste geschept door een auto die vermoedelijk het rode verkeerslicht negeerde. Vervolgens werden de drie opzittenden op één scooter, twee Utrechters van 16 en 18 jaar oud en een 16-jarige jongen uit De Meern, ook geschept door de auto.

De slachtoffers werden overgebracht naar het ziekenhuis. De fietsster bleek een zware hersenschudding te hebben, net als de 18-jarige die bovendien een dubbele beenbreuk had. De 16-jarige opzittende had letsel aan enkel en knie. De 16-jarige scooterrijder kwam ervan af met stijve spieren en mocht spoedig het ziekenhuis weer verlaten.

De automobilist, een 38-jarige man uit Leerdam, werd aangehouden en meegenomen naar het politiebureau voor verhoor. Hij was niet onder invloed van alcohol. Zijn rijbewijs is in beslag genomen. Scooter en auto raakten flink beschadigd.

http://www.ad.nl/utrecht/stad/2811454/Auto_schept_vier_personen.html


Shokran, ik had inderdaad al iets gevonden op Internet, Alhamdullilah dat de schade, ondanks de verwondingen, toch nog redelijk beperkt is gebleven!