Bekijk volle/desktop versie : Naar aanleiding van de volgende topic, open ik een nieuwe topic



30-11-2008, 19:53
Naar aanleiding van de onderstaande topic, open ik een nieuwe topic.



http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2307168


De vraag die centraal stond in de topic was:


Hoeveel procent van de tijd voel jij je goed/gelukkig?


Daarin hebben tientallen leden gereageerd door middel van een textuele reactie en met een stem op de poll. Dat resulteerde in het volgende resultaat:



(afwijkende resultaten voorbehouden, het kan zijn dat iemand na het moment waarop ik de resultaten heb opgeslagen gestemd heeft.)



Er hebben in totaal 46 leden gestemd. Zoals te zien zijn er 10 klassen (0-10%, 10-20% enz..)


De volgende klassen worden geinterpreteerd als de ongelukkige klassen, de leden die hieronder vallen voelen zich grotendeels van de tijd ongelukkig en niet goed:


0-10%
10-20%
20-30%
30-40%
40-50%


Maar liefst 23 personen vallen in deze klassen, dat is omgerekend inclusief de correcties een percentage van 54%, de leden die hieronder vallen voelen zich grotendeels van de tijd ongelukkig en niet goed.


De volgende klassen worden geinterpreteerd als de normale klassen, de leden die hieronder vallen voelen zich afwisselend gelukkig/goed of ongelukkig/goed:


50-60%
60-70%
70-80%


In deze klassen vallen 13 personen. Dat is omgerekend inclusief de correcties een percentage van 31%, de leden die hieronder vallen voelen zich afwisselend gelukkig/goed of ongelukkig/slecht.


De volgende klassen worden geinterpreteerd als de gelukkige klassen de leden die hieronder vallen voelen zich vaak goed/gelukkig en maar heel weinig slecht/ongelukkig


80-90%
90-100%


In deze klassen vallen 6.5 personen. Dat is omgerekend inclusief de correcties een percentage van 15%, de leden die hieronder vallen voelen zich vaak goed/gelukkig en maar heel weinig slecht/ongelukkig.




Wat vinden jullie van deze resultaten? Kun je je hierin vinden als je naar jezelf kijkt en de omgeving?

30-11-2008, 19:55


Zijn dat niet te weinig aantallen om er conclusies uit te kunnen trekken?

is tot 50 % van de tijd echt 'grotendeels' ongelukkig?

Leuk trouwens dat je dit doet, je bent een van de eerste of een van de weinige.

30-11-2008, 19:58
Marokkaanse Maurice de hond?

30-11-2008, 20:01

Citaat door Rei7aan:
Zijn dat niet te weinig aantallen om er conclusies uit te kunnen trekken?

is tot 50 % van de tijd echt 'grotendeels' ongelukkig?

Leuk trouwens dat je dit doet, je bent een van de eerste of een van de weinige.



46 leden zijn inderdaad niet veel, maar toch denk ik dat je er wel wat conclusies op kunt trekken. Het is vaak zo dat de mensen die zich niet goed voelen toch een wat hogere percentage kiezen en mensen die zich niet goed voelen vaak niet willen stemmen. Hiermee bevestigen ze aan zichzelf dat het niet goed met ze gaat. Al met al kun je juist zeggen dat de percentages aan de hoge kant zijn en er meer correctie op moet plaats vinden. Maar dat heb ik niet gedaan anders is alles om te huilen


Een dag niet goed voelen weegt zwaarder dan een dag wel goed voelen in iemands optiek. Daarom dat ik de klassen van vaak niet goed voelen verruimd heb tot 40-50%. Verder is het zo dat als je je meer dan de helft van de tijd niet goed/ongelukkig voelt, je grotendeels gewoon niet goed/ongelukkig voelt.