Bekijk volle/desktop versie : Zoekgespeeld Sporting: "Barça beste team ter wereld"



29-11-2008, 13:38
Sporting Lissabon werd woensdag met de neus op de feiten gedrukt door FC Barcelona. De Portugese club maakte tot dusver een prima CL-groepsfase mee, maar kreeg in eigen stadion een flinke oorwassing van de Catalanen (2-5).

Sporting-verdediger Leandro Grimi kon na deze negentig minuten durende 'masterclass' niets anders doen, dan zijn hoed afnemen voor Barcelona. "Ze waren simpelweg beter dan wij. Op dit moment is FC Barcelona de beste club ter wereld", stelt hij. "Normaal gesproken hebben we altijd een hechte en solide defensie, maar aan de aanvallers van FC Barcelona hadden we onze handen meer dan vol."

Grimi was vooral lovend over zijn landgenoot Lionel Messi, de grote vedette van het huidige Barça. "Hij is de beste speler ter wereld, een klasse beter dan alle andere voetballers. Ik vind hem zelfs beter dan Cristiano Ronaldo. Maar goed, misschien komt dat omdat ik een Argentijn ben. Lionel is een soort idool van me."