Bekijk volle/desktop versie : Wat een viezerik toch, die Rouvoet!



Pagina's : [1] 2 3

29-11-2008, 12:03
Wat een viezerik toch, die Rouvoet!

In deze crisistijd verblijdt minister Rouvoet (Jeugd en gezin) de samenleving met de boodschap dat van alle kinderen vanaf hun geboorte tot het 19de jaar een elektronisch kinddossier (EKD) moet worden aangelegd, indien daartoe een relevante aanleiding bestaat.
Daarin worden onder meer gegevens over het schaamhaar opgenomen. Er zijn zes keuzes, waaronder ‘donker gekrulde beharing’, ‘spreiding tot op dijen’ en ‘ongepigmenteerd haar langs labia’. Men vreest nu al de schaamhaarpolitie van Rouvoet. Op zijn beurt verkondigt Rouvoet opgewekt dat als iemand van 16 nog geen schaamhaar heeft, het belangrijk kan zijn dat de ggd daar naar kijkt. Bezwerend voegt hij hier aan toe dat het kinddossier niks nieuws is. Wat op papier staat, wordt nu digitaal vastgelegd en dat alles alleen als er een relevante aanleiding bestaat.

Helaas maakt Rouvoet niet duidelijk welke relevante aanleiding zou kunnen bestaan die gedetailleerde kennis bij de overheid over het schaamhaar van een jeugdige rechtvaardigt. Dit is een ernstige omissie. Want het is evident dat deze van overheidswege ongeëvenaarde inbreuk op de persoonlijke levenssfeer in strijd is met artikel 8 van het Europees verdrag van de rechten van de mens. In deze verdragsbepaling is het recht op privacy gewaarborgd. Uit de rechtspraak van het Europese hof blijkt dat de persoonlijke levenssfeer ruim wordt opgevat en inbreuken daarop kritisch worden bekeken.

Registratie van alle mogelijke persoonsgegevens door de overheid is een geliefkoosde methode van de overheid om ongecontroleerde macht over zijn burgers uit te oefenen. Of het nu gaat om de discriminatoire registratie van Antilliaanse risicojongeren of de schaambeharing van (autochtone) jongeren, in beide gevallen is sprake van een onfrisse inbreuk op de persoonlijke levenssfeer, waarvoor geen objectieve en redelijke rechtvaardiging aanwezig is. De schaamhaarregistratie van Rouvoet heeft dan ook veel weg van een perverse belangstelling.

Bah, wat een viezerik toch, die Rouvoet!

http://www.ad.nl/columns/spong/2809034/Wat_een_viezerik_toch_die_Rouvoet.html


29-11-2008, 12:04


Ik mis de optie dreadlocks.

29-11-2008, 12:05
ik hem vandaag nog mijn schaamhaar opsturen.

29-11-2008, 12:06

Citaat door Bada_Bing:
Ik mis de optie dreadlocks.


29-11-2008, 12:08



Citaat door bokitoo:
ik hem vandaag nog mijn schaamhaar opsturen.

Vergeet niet ze op te meten, elk haartje nauwkeurig meten, Meneer Rouvout schijnt nogal Pietje precies te zijn..

29-11-2008, 12:09
Politiestaat NL in wording. What's next, het doorgeven van je favoriete standje?

29-11-2008, 12:16
"Waar droom je van?"

29-11-2008, 12:28

Citaat door DjFrodo:
"Waar droom je van?"

Frodo Balings (Engels: Frodo Baggins) is een Hobbit en de hoofdpersoon van In de Ban van de Ring, een boek van J.R.R. Tolkien. Hij is de centrale held van het verhaal, die de taak op zich neemt om de Ene Ring van het kwaad te vernietigen en zo Midden-aarde te redden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frodo_Balings


29-11-2008, 13:16

Citaat door Mouhandiz:
Vergeet niet ze op te meten, elk haartje nauwkeurig meten, Meneer Rouvout schijnt nogal Pietje precies te zijn..

weet je wat? ik ga het doen ook! mijn schaamhaar aan hem opsturen.
weet iemand het adres?? en willen misschien meerdere mensen aan mee doen? heeft ie direct tot nu toe anonieme dna van het haar dat weinigen ooit gezien hebben.
ps: ik meen het.

29-11-2008, 13:18

Citaat door bokitoo:
weet je wat? ik ga het doen ook! mijn schaamhaar aan hem opsturen.
weet iemand het adres?? en willen misschien meerdere mensen aan mee doen?
ps: ik meen het.


Ok. Duurt even. Moet ik het eerst laten groeien.

Nee, ik doe niet mee. Je spoort niet...

29-11-2008, 13:20
Ach, gewoon een religieus exces.......heel normaal

29-11-2008, 13:23

Citaat door lemster:
Ok. Duurt even. Moet ik het eerst laten groeien.

Nee, ik doe niet mee. Je spoort niet...

doe es normaal ik spoor heus wel.
die gek wil de mensen hun dna.
nou laat nederland dan spontaan hun schaamhaar aan hem sturen.
ik ga het in iedergeval wel doen.

29-11-2008, 13:25


ps: iemand hier met schaamhaar?? en zo ja
mag ik er twee of meer haren van?
en zo nee: waarom niet???

29-11-2008, 13:26

Citaat door bokitoo:
doe es normaal ik spoor heus wel.
die gek wil de mensen hun dna.
nou laat nederland dan spontaan hun schaamhaar aan hem sturen.
ik ga het in iedergeval wel doen.


Tuurlijk spoor je wel sgat..
Hoeveel zakken ga je sturen?

29-11-2008, 13:27

Citaat door bokitoo:
ps: iemand hier met schaamhaar?? en zo ja
mag ik er twee of meer haren van?
en zo nee: waarom niet???


Ik heb meer dan twee schaamharen. Hoeveel wil je er ?

En hoeveel bied je per haar ?

Pagina's : [1] 2 3