Bekijk volle/desktop versie : 'Zittende' advocaat tot de orde geroepen



28-11-2008, 17:03
27 november 2008


De Raad van Discipline in Den Haag behandelt maandag de klacht tegen de orthodoxe moslim en advocaat Mohammed Enait.


De raadsman weigert uit geloofsovertuiging op te staan voor rechters die de rechtszaal komen binnenlopen.

De Tweede Kamer toonde zich geschokt door de houding van Enait. Ook minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin was het niet eens met diens optreden. Advocaten dienen respect te tonen voor de rechtsstaat en daarom op te staan wanneer de rechters de rechtszaal binnenkomen, zei de bewindsman.

De deken van de Orde van Advocaten in Rotterdam diende de klacht in. Hij kwam daartoe nadat de omstreden advocaat een toelichting op zijn gedrag had gegeven. De Raad van Toezicht van de Rotterdamse Orde van Advocaten is na het gesprek tot het oordeel gekomen dat er 'gegronde redenen bestaan' om tuchtrechtelijk tegen de houdin van Enait op te treden.

Vooral de weigering van Enait om voor de rechtbank op te staan bij aanvang en beëindiging van de zitting en het door hem in strijd met de Advocatenwet dragen van een hoofddeksel, beschouwt de Raad van Toezicht als verwijtbaar gedrag.



Enait noemde de commotie rondom zijn persoon en de klacht een 'moderne vorm van een lynchpartij'. Volgens hem worden 'succesvolle moslims vastgenageld'. Hij zei eerder het proces met vertrouwen tegemoet te zien.

De zaak wordt behandeld in het Paleis van Justitie in Den Haag. Een woordvoerster van de Raad van Discipline zei dat een uitspraak meestal twee maanden op zich laat wachten.


BRON:

28-11-2008, 17:07


Als die orde van advocaten maar de goede vragen stellen.

Waarom hij niet opstaat voor de rechter, dan zal snel blijken dat hij geen respect heeft voor onze rechtsstaat en democratie, omdat hij een sharia aanhanger is.

28-11-2008, 17:33
Mijn geloof verbiedt mij om op enigerlei wijze met burgerfatsoen om te gaan met onfatsoenlijk opererende moslims. En dat zijn er een boel hoor als je hier rondneust.

28-11-2008, 17:35

Citaat door Stavast:
Mijn geloof verbiedt mij om op enigerlei wijze met burgerfatsoen om te gaan met onfatsoenlijk opererende moslims. En dat zijn er een boel hoor als je hier rondneust.

Ja, man echt een boel! Stuk of 10 ofzo! Van de 1 miljoen moslims in NL! GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERT! HELP!!!!!!!!!!

28-11-2008, 17:50


Interessant. Ik ben benieuwd wat de raad beslist over deze showpik. Het slaat natuurlijk nergens op dit pubergedrag. Zijn clienten zijn er niet mee gediend en hij zelf niet. Het is onprofessioneel en het enige wat het aanricht is dat mensen terecht een nog grotere afkeer krijgen van fundamentalisme.

28-11-2008, 18:44

Citaat door Slaz:
Ja, man echt een boel! Stuk of 10 ofzo! Van de 1 miljoen moslims in NL!



Jij bent waarlijk 1 van de tien...

28-11-2008, 18:52
Je kunt niet voor iedere geloofsgek uitzonderingen maken, dan is straks het einde zoek.

28-11-2008, 19:11

Citaat door timioto:
Je kunt niet voor iedere geloofsgek uitzonderingen maken, dan is straks het einde zoek.



Ik kan sommige geloofsgekken wel uitzonderlijk gestoord vinden.

28-11-2008, 22:46

Citaat door Anne33:
Ik kan sommige geloofsgekken wel uitzonderlijk gestoord vinden.


Niet sommige, maar alle geloofsgekken zijn uitzonderlijk gestoord! Toch ?

28-11-2008, 22:50

Citaat door BILLKILL:
Er zijn meer dan 2 miliard proenieanen
Gelukkig stellen wij noch geen eisen


Proesnianen Kill en ja ik heb één eis waar blijft mijn Bijthoko ?

28-11-2008, 23:10

Citaat door led_zeppelin:
Interessant. Ik ben benieuwd wat de raad beslist over deze showpik. Het slaat natuurlijk nergens op dit pubergedrag. Zijn clienten zijn er niet mee gediend en hij zelf niet. Het is onprofessioneel en het enige wat het aanricht is dat mensen terecht een nog grotere afkeer krijgen van fundamentalisme.



clienten? heeft de man die? of doet hij veel pro deo....

28-11-2008, 23:14

Citaat door Al-Sayyid:
Niet sommige, maar alle geloofsgekken zijn uitzonderlijk gestoord! Toch ?



gelieve niet voor mij te denken

Nee niet alle geloofsgekken zijn uitzonderlijk gestoord. Sommige zijn alleen maar raar en daar heeft niemand last van

28-11-2008, 23:21



Citaat door Anne33:
gelieve niet voor mij te denken

Nee niet alle geloofsgekken zijn uitzonderlijk gestoord. Sommige zijn alleen maar raar en daar heeft niemand last van



Je bent te lief voor die idioten

29-11-2008, 00:00

Citaat door Al-Sayyid:
Je bent te lief voor die idioten

Ze pakt je inderdaad zachtaardig aan.