Bekijk volle/desktop versie : -Jihad



28-11-2008, 00:11
Kan iemand er iets meer over vertellen en plaatsen? Ik weet wel dat jihad annafs als grootste jihad wordt beschouwd..

28-11-2008, 13:58


De binnenkant van djihaad.

Is djihaad verplicht in onze tijd?

Djihaad fard ayn.

Discussie tussen een Djihadi en Al-Albaani rahiemoellaah.

Beginnen met het uitnodigen naar de Tawheed.


Citaat:
Over djihaad fisabillaah:

Abie Boerzah zegt dat de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam een strijd voerde en hij deze gewonnen had. Vervolgens zei hij tegen zijn metgezellen: "Missen jullie iemand?" Zij zeiden: "Ja, die en die." Vervolgens zei hij hetzelfde, waarop zij weer vermeldden welke personen zij misten. Vervolgens zei hij: "Missen jullie nog iemand?" Waarop zij antwoordden van niet. Hij zei: "Maar ik mis Djoelaybieb, zoek hem."
Zij zochten naar hem bij degenen die van het leven ontnomen waren, waarop zij hem vonden tussen 7 lijken van diegenen die hem bestreden en vervolgens vermoord hadden. De Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam werd naar hem gebracht, waarop hij voor hem stond en zei: "Hij heeft 7 gedood, waarna hij gedood werd. Hij is van mij en ik ben van hem, hij is van mij en ik ben van hem."
Hij werd in de armen van de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam gelegd en niemand anders dan de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam droeg hem, waarop hij in zijn graf werd gelegd en er werd niet vermeld dat hij gewassen werd.
(gedeelte van Moeslim 7/152, genomen uit: Alle daden worden volgens de intentie beoordeeld.)

Volgens al-Boekhaarie zei Madjashie: "Ik nam mijn broer naar de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam na de verovering [van Mekkah] en zei 'Ya Rasoeloelah, ik ben naar jou gekomen met mijn broer, opdat jij de eed van trouw met hem kan afleggen voor migratie.'
De Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam zei 'De mensen van migratie [d.w.z. degenen die naar Medienah migreerden voor de verovering] genoten de privileges van migratie [d.w.z. migratie is niet meer nodig].'
Ik zei tegen de Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam 'Waarvoor zal je dan zijn eed van trouw afleggen?'
De Profeet sallallahoe 'alayhi wa sallam zei 'Ik zal zijn eed van trouw afleggen voor de Islaam, Imaan en voor Djihaad [strijden op de weg van Allah].'"
Moedjahied zei evenzo: "Ik zei tegen Ibn 'Oemar 'Ik wil naar Syri? migreren.' Hij zei 'Er is geen migratie, behalve Djihaad [fisabilah]. Ga en bied jezelf aan voor Djihaad, en als je een mogelijkheid tot Djihaad vindt [blijf daar] en anders, kom terug.'"
(The battles of the Prophet - Ibn Kathier)

Citaat:
Shaych Mohammed ibn Saalih al-`Othaymien -rahiemehoellaah-

zegt in zijn verzameling van Fatawa (18/388): "Voorwaar in onze hedendaagse tijd is het onmogelijk geworden om de Djihaad op de weg van Allaah met het zwaard e.d. uit te voeren, omdat de moslims economisch en ethisch te zwak zijn! En omdat zij niet de feitelijke oorzaken voor het verkrijgen van overwinnning inacht hebben genomen. En tevens omdat zij landelijke verdragen en overeenkomsten (met niet-moslim landen) zijn aangegaan. Hierdoor blijft er dus niets anders over behalve de Djihaad door middel van 'uitnodiging naar Allaah' gebaseerd op kennis!" [Einde Citaat]

28-11-2008, 14:01
BarakAllahoe fiek je bent een schat!

28-11-2008, 14:02
Wa feekie oe barakAllah, het is me geen moeite. Succes (K).