Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse vrouwen relatief ongezond



Pagina's : [1] 2 3

27-11-2008, 19:16
Nederlandse vrouwen relatief ongezond
Uitgegeven: 27 november 2008 11:13

Nederlandse vrouwen zijn ongezonder dan vrouwen in andere EU-landen. In ons land sterven vrouwen vaker dan gemiddeld aan kanker en aan ziekten van de ademhalingswegen, zoals COPD.

Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM. Steeds meer Nederlandse vrouwen sterven aan longkanker, terwijl dit bij Nederlandse mannen juist sterk afneemt.

Voor een belangrijk deel komt dit vooral door het hoge percentage vrouwen dat in het verleden heeft gerookt. Roken is van grote invloed op sterfte aan longkanker en ademhalingsziekten.

Net als in veel andere EU-landen neemt het aantal mensen dat rookt ook in Nederland af. Toch behoort Nederland nog tot de EU-landen met het hoogste percentage rokende vrouwen.

De levensverwachting van de Nederlandse vrouwen is wel gestegen. De gemiddelde leeftijd van 82 jaar gaat nu gelijk op met het gemiddelde van de 27 EU-lidstaten. Nederlandse mannen worden gemiddeld 78 jaar en de levensverwachting in goede gezondheid is voor hen relatief hoog.

http://www.nu.nl/news/1859899/151/Nederlandse_vrouwen_relatief_ongezond.html

27-11-2008, 19:18


Je maakt me niet wijs dat alleen roken daar invloed op hebt. Zou willen dat ze in zulke artikelen eens wat meer informatie geven of een link naar een site waar zulke informatie staat.

27-11-2008, 19:22
De levensverwachting van de Nederlandse vrouwen is wel gestegen. De gemiddelde leeftijd van 82 jaar gaat nu gelijk op met het gemiddelde van de 27 EU-lidstaten. Nederlandse mannen worden gemiddeld 78 jaar en de levensverwachting in goede gezondheid is voor hen relatief hoog.

Alles is relatief, ook dit bericht dus.

27-11-2008, 19:23

Citaat door rijmaran:
De levensverwachting van de Nederlandse vrouwen is wel gestegen. De gemiddelde leeftijd van 82 jaar gaat nu gelijk op met het gemiddelde van de 27 EU-lidstaten. Nederlandse mannen worden gemiddeld 78 jaar en de levensverwachting in goede gezondheid is voor hen relatief hoog.

Alles is relatief, ook dit bericht dus.


nu.nl

27-11-2008, 19:25



Citaat door lap_doek:
nu.nl

Ja...en?
Begrijp je het echt niet?

27-11-2008, 19:31

Citaat door rijmaran:
Ja...en?
Begrijp je het echt niet?


Voordat er enige miscommunicatie zou ontstaan.

27-11-2008, 19:34

Citaat door lap_doek:
Voordat er enige miscommunicatie zou ontstaan.

Mijns inziens is die er al.

27-11-2008, 19:54
Als ik het goed
begrijp heeft het onderzoek
vooral aangetoond
dat mensen die ongezond leven
ongezond leven

27-11-2008, 19:55

Citaat door rijmaran:
Mijns inziens is die er al.


Waar heb je het over?

27-11-2008, 19:55
'I see that your food is to fatty'
'You Dutch people cook to fatty'
'Everything is to fatty here, it makes my stomach sick'

Aldus een paar Duitse studenten die ik vorige maand moest begeleiden en dit tijdens het eten aan me meedeelde. Maar zij kozen ook het aller vettigste wat er maar op het menu te vinden was. En als antwoord kreeg ik dan; 'But in Germany the bacon is not that fatty, because we don't use butter to bake it, because bacon is already fat, but you do use butter'. Ik gebruik helemaal geen boter om mee te koken stom mens en al helemaal geen bacon

Maar ff nog meer ontopic: roken is dodelijk!

27-11-2008, 19:55

Citaat door rooiemao:
Als ik het goed
begrijp heeft het onderzoek
vooral aangetoond
dat mensen die ongezond leven
ongezond leven



27-11-2008, 19:56
Ik begin trouwens
een relatieve afkeer te krijgen
van het woordje "relatief"

27-11-2008, 19:56



Citaat door rooiemao:
Als ik het goed
begrijp heeft het onderzoek
vooral aangetoond
dat mensen die ongezond leven
ongezond leven

En ook nog eens een gemiddelde leeftijd van 82 jaar halen.

27-11-2008, 19:58

Citaat door rooiemao:
Waar heb je het over?

Over een relatieve miscommunicatie.

27-11-2008, 19:59

Citaat door Kendie:
'I see that your food is to fatty'
'You Dutch people cook to fatty'
'Everything is to fatty here, it makes my stomach sick'

Aldus een paar Duitse studenten die ik vorige maand moest begeleiden en dit tijdens het eten aan me meedeelde. Maar zij kozen ook het aller vettigste wat er maar op het menu te vinden was. En als antwoord kreeg ik dan; 'But in Germany the bacon is not that fatty, because we don't use butter to bake it, because bacon is already fat, but you do use butter'. Ik gebruik helemaal geen boter om mee te koken stom mens en al helemaal geen bacon

Maar ff nog meer ontopic: roken is dodelijk!



Gezondheidsgezeik

iedere bevolkingsgroep schijnt ongezond te leven
volgens onderzoek


maar...
nergens herken ik me in
onderzoek heeft aangetoond dat ik niet eens besta

Pagina's : [1] 2 3