Bekijk volle/desktop versie : hoe laat gaan jullie baby's/kids naar bed?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-11-2008, 18:18
mijn zoontje is nu 14 maanden en gaat meestal rond 22.00 naar bed. vinden jullie dat laat?

en hoe laat gaan jullie kids naar bed?

27-11-2008, 18:24


hoi persoonlijk vind ik dat laat, ik heb 2 kids 1 van 2.5 en 1 van 15 maanden en gaan beide om 17.30 na bed tot 8.30. En hebben nog een middagslaapje van een uur tot anderhalf.

27-11-2008, 18:25
wajooooo mijn zoontje weigerd te slapen,wallah 02.00 of 03.00 wordt hij pas moe en gaat slapen en dan slaapt hij door tot 12.00 en soms 13.00.
hij heeft de verkeerde ritme te pakken en dit al 11 maanden lang.
heb geprobeerd om zijn ritme te draaien door bv hem om 08.00 te wekken en met hem te spelen maar om 10.00 gaat hij weer slapen en daarna weer om 17.00 en daarna soms om 11.00.
mohim hij heeft mij gek gemaakt,we zijn nu alle nachtmensen geworden daardoor en ochtend en middag slaap ik samen met hem door hierdoor

27-11-2008, 18:25

Citaat door aardappel100:
hoi persoonlijk vind ik dat laat, ik heb 2 kids 1 van 2.5 en 1 van 15 maanden en gaan beide om 17.30 na bed tot 8.30. En hebben nog een middagslaapje van een uur tot anderhalf.


hoe kan ik dit in godsnaam voor elkaar krijgen

27-11-2008, 18:27


Als kinderen nog klein zijn hebben ze nog geen ritme, dat komt pas later 2 a 3 jaar oud... mijn zoontje slaapt ook zo rond 22u of later, wanneer ik ook ga slapen soms... maar hij slaapt ook overdag wanneer hij moe is. Hij slaapt dan nog eens eind van de ochtend en 's middags soms ook tussen 18u en 21u... dat is dus heel erg verschillend...

27-11-2008, 18:32

Mijn kinderen van 7 en 3 gaan om 19.00 uur naar bed , Mijn dochter( 7 jaar oud) mag tot 19.30 spelen of lezen . Mijn zoon slaapt van 19.00 uur tot 7.00 uur geen middag dutje

27-11-2008, 18:37

Citaat door Sharifa__:
Als kinderen nog klein zijn hebben ze nog geen ritme, dat komt pas later 2 a 3 jaar oud... mijn zoontje slaapt ook zo rond 22u of later, wanneer ik ook ga slapen soms... maar hij slaapt ook overdag wanneer hij moe is. Hij slaapt dan nog eens eind van de ochtend en 's middags soms ook tussen 18u en 21u... dat is dus heel erg verschillend...


Kinderen kunnen als ze klein zijn ook een ritme hebben, mits ze het aangeleerd krijgen. Het ligt dus echt helemaal aan jezelf. Zijn je dagen gestructureerd.
Mijn kinderen gaan allebei tussen 18.00 en 19.00 (tot 8 in de ochtend jongste heeft nog een middagdut) naar bed, ze zijn 1 en 3.
Kinderen gaan naar bed vóór dat ze echt moe zijn, ze vallen pas in bed in slaap. De oudste staat soms op en pakt een boekje en bladert tot ie slaapt. De jongste babbelt nog wat of huilt af en toe maar tijd is tijd en uiteindelijk weten ze allebei dat ze van mij niet uit bed mogen. Die duidelijkheid helpt.

27-11-2008, 18:37
mijn zoontje sliep voorheen ook heel laat soms wel pas 23.00 uur, maar nu hij wat ouder is en naar de peuterspeelzaal gaat en geen middagdutje doet, ligt hij rond 19.00 uur te pitten, vandaag is hij zo moe dat hij al om 17.00 uur ging slapen.

27-11-2008, 18:43
Mijn zoontje gaat meestal om 20.30 naar bed. Ik heb wel vaak van die dagen dat hij het niet kan volhouden dan gaat hij om 7.30 naar bed. Hij slaapt dan door tot ongeveer 6.30. Ik vind het wel heerlijk zo dan heb ik lekker tijd voor mezelf..

27-11-2008, 18:48

Citaat door Sharifa__:
Als kinderen nog klein zijn hebben ze nog geen ritme, dat komt pas later 2 a 3 jaar oud... mijn zoontje slaapt ook zo rond 22u of later, wanneer ik ook ga slapen soms... maar hij slaapt ook overdag wanneer hij moe is. Hij slaapt dan nog eens eind van de ochtend en 's middags soms ook tussen 18u en 21u... dat is dus heel erg verschillend...




Je hebt het zelf in de hand hoor, jij leert je kind een ritme aan of niet.

Ik heb 2 kinderen van bijna 1 jaar en bijna 3 en ze slapen beiden om 18:30 na het avondeten, gaan ze in bad, lezen we een boekje voor en dan gaan ze lekker slapen. Die van bijna 1 die word nog 1 keer wakker om 22:00 (ik ga dan naar bed) voor de fles, die krijgt ie in bed en dan gaat ie weer verder slapen tot een uur of 8 s'morgens. Mijn andere kind van 3 die heb ik ook vanaf zijn geboorte aangeleerd vroeg naar bed te gaan. Ik vraag me af als je kinderen zo laat naar bed gaan wanneer je dan rust of tijd voor jezelf hebt?

27-11-2008, 18:53
Mijn kinderen 4 en 2 jaar liggen er net in... en het is heerlijk stil in huis

mijn kinderen vragen na het eten zelf of ze naar bed mogen.. ik hoef ze nooit te dwingen om naar boven te gaan
ze hebben hun rust gewoon nodig.. en in de achtend moet ik ze zelf wakker maken... terwijl ik de kinderen van de buren al ruim een uur voordat de wekker gaat hoor springen in het rond

27-11-2008, 18:55

Citaat door Sharifa__:
Als kinderen nog klein zijn hebben ze nog geen ritme, dat komt pas later 2 a 3 jaar oud... mijn zoontje slaapt ook zo rond 22u of later, wanneer ik ook ga slapen soms... maar hij slaapt ook overdag wanneer hij moe is. Hij slaapt dan nog eens eind van de ochtend en 's middags soms ook tussen 18u en 21u... dat is dus heel erg verschillend...

hallo meid, wat je hierboven zegt klopt niet, een baby kun je alles leren wat je wilt, je kan een baby al zelfs zindelijk maken na de geboorte.
Maar daar gaat het niet om, waar het om gaat is RRR RUST-REINHEID-REGELMAAT. Daar is waar het om gaat bij baby's, wij hebben samen voordat we kindjes wilde besproken hoe de kinderen op wilde voeden en vooral hoe niet.
Daar is uit voorgekomen, dat we beide wilde dat de kinderen wisten waar ze aan toe waren, vaste eettijden vaste slaaptijden.
Zo is het vanaf dag 1 gegaan, bv geven verschonen terug na bed, Als ze wat ouders worden idem maar dan met lange tussepozen.
En zo bouw je dag dag op met vaste momenten.Zo gaan we ook nooit zomaar met de kids de deur uit als ze hun slaapje niet hebben gehad en als het uitstapje kan wachten. De kinderen hebben we ook altijd verteld wat we gaan doen en wanneer we dat doen, zelfs toen ze nog niks begrepen.Het is wel heel veel investeren, maar ik krijg er zoveel voor terug, als ik het maar de complimentjes van mensen dat me kindjes zou goed opgevoed zijn. Dan denk ik yes, door mij en mn mannetjes.

27-11-2008, 18:57



Citaat door Sharifa__:
Als kinderen nog klein zijn hebben ze nog geen ritme, dat komt pas later 2 a 3 jaar oud... mijn zoontje slaapt ook zo rond 22u of later, wanneer ik ook ga slapen soms... maar hij slaapt ook overdag wanneer hij moe is. Hij slaapt dan nog eens eind van de ochtend en 's middags soms ook tussen 18u en 21u... dat is dus heel erg verschillend...

Juist als kinderen net geboren zijn hebben ze een ritme nodig... tuurlijk is een baby nog niet gebonden aan bedtijden.. maar het kind naar bed brengen als het nog wakker is en het kind zelf in slaap laten vallen dat zijn dingen waar je later weer profijt van hebt

ik heb mijn kinderen nooit iets aangeleerd van, lichtje laten branden.. deur op een kier.. speentje in de mond... nog een flesje erbij en zodoende heb ik ze ook nooit wat hoeven afleren

als je pas gaat beginnen met ritme op 2 jarige leeftijd... nou op die leeftijd is alles nee.. dus dan staat je wat te wachten

27-11-2008, 19:04

Citaat door Safia21:
Juist als kinderen net geboren zijn hebben ze een ritme nodig... tuurlijk is een baby nog niet gebonden aan bedtijden.. maar het kind naar bed brengen als het nog wakker is en het kind zelf in slaap laten vallen dat zijn dingen waar je later weer profijt van hebt

ik heb mijn kinderen nooit iets aangeleerd van, lichtje laten branden.. deur op een kier.. speentje in de mond... nog een flesje erbij en zodoende heb ik ze ook nooit wat hoeven afleren

als je pas gaat beginnen met ritme op 2 jarige leeftijd... nou op die leeftijd is alles nee.. dus dan staat je wat te wachten

helemaal mee eens wat je niet aanleert, hoef je ook niet af te leren, gewoon op de ouderwetste manier, badderen, boekje lezen en dan na bed, geen kiertjes, lichtjes, flesjes of iets dergelijks.

27-11-2008, 19:07

Citaat door aardappel100:
hoi persoonlijk vind ik dat laat, ik heb 2 kids 1 van 2.5 en 1 van 15 maanden en gaan beide om 17.30 na bed tot 8.30. En hebben nog een middagslaapje van een uur tot anderhalf.


goeiedag is half 6 niet hartstikke vroeg? mijn kleine doet om half 6 pas een dutje..daarna word hij nog wakker en gaat dan pas weer rond die half 10 slapen...ik moet zeggen wel vermoeiend, maar het is nu even niet anders.probeer hem steeds eerder te laten slapen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7