Bekijk volle/desktop versie : VOLHOUDEN of OPGEVEN ??



Pagina's : [1] 2

27-11-2008, 13:19
Ik wil graag een waargebeurd verhaal met jullie delen. Ik hoop dat ik genoeg moed heb om deze verhaal af te schrijven.

Ik hoop dat jullie me helpen met uppen.




Inhoudsopgaven:

1 : Aangenaam, ik ben .....
2: het gebeurde zo snel ..



27-11-2008, 13:42


2 Hoofdpersonen:

x Hey, Ik heb lang donker krullend bruin haar, ik heb bruine ogen en een brede glimlach. Ik ben 1.69 en ik ben 16 jaar. Ik woon samen met mijn vader, moeder 1 broer en 1 broertje, 1 zus en 1 zusje in Breda, en ik volg de opleiding Vmbo. Aangenaam kennis te maken, ik ben Sihem.


x Hey, ik ben Ouassim en ik ben 19 jaar. Ik kom uit Marokko en ik heb donker bruin haar. Meestal smeer ik er gel in, waardoor ik korte stekeltjes krijg, of kleine krulletjes. Ik ben de neef van Sihem.



Bijfiguren:

x Hey. Ik ben de zus van Sihem. en ik ben 20 jaar oud, ik heet Mariam

x Ik ben rachida, en ik ben de zusje van Sihem.

x Ik ben mohamed, en ik ben de broer van Sihem.


x Hey ik ben een kleintje, ik heb donker zwart haar. en ben vaak melig. Ik ban 16jaar en ik ben de beste vriendin van sihem. Aangenaam kennis te maken ik heet Dina.


xRayan: ik ben 21 jaar en ik heb kort donker zwart haar. Ik heb geen diploma, dus verdien ik mijn geld door cafe's rond te gaan. Makkelijker gezegt, ik zit in mijn drugs wereldje. Ik ben de stalker van Sihem.


27-11-2008, 13:55
ga verder schat,

27-11-2008, 13:55
Alles, maar dan ook alles gebeurde zo snel, terwijl het zo langzaam ging..

27-11-2008, 14:07


ik hoop dat je snel verdergaat en lieve meid blijf altijd volhouden, je sbar wordt beloont inshallah

x Minaa

27-11-2008, 14:11
up up up lieffie

27-11-2008, 14:15
Upp Ga snel verder meid!

27-11-2008, 14:20
Hup wanneer begint de verhaal nou???

leef je zelf uit :P

27-11-2008, 14:26
............................................

27-11-2008, 15:01
up ,

28-11-2008, 10:32

Citaat door Misz_Minaa:
ik hoop dat je snel verdergaat en lieve meid blijf altijd volhouden, je sbar wordt beloont inshallah

x Minaa


Inchallah, zodra je het verhaal leest, zie je dat er heel lang word volgehouden, maar uiteindelijk misschien wel word opgegeven...


Citaat door misss_tabdarst:
Hup wanneer begint de verhaal nou???

leef je zelf uit :P



Rustig.. Hihihi, sorry ik doe me best

28-11-2008, 11:06
Alles, maar dan ook alles gebeurde zo snel, terwijl het zo langzaam ging..

2006:

Shit, hoe moet ik dit aan mijn ouders gaan vertellen... ? Ze gaan zo kwaad zijn, weyoooooow yemma, hoe ga ik dit uitleggen..

Ik pakte mijn fiets en ging huilend naar huis.. Ik wist zodra ik thuis was, zou mijn leven voor even veranderen!
Gelukkig was er niemand, ik haalde mijn rapport uit mijn tas en legde hem op tafel, ik rende naar boven, en gooide mijn tas op de grond. Huilend schuilde ik onder mijn deken, Spijt is wat ik voelde, ik wilde zo graag naar het vierde, met mn vriendinnen het examen jaar in... ik voelde mezelf van binnen branden.. huilend viel ik in slaap..

"Sihem, siheeeeeem!!?"
Ik schrok en schoot overeind, Shittttt, Yemma? ik ben volgens mij in slaap gevallen,
"SIHEEEEEEEEEEEEEM!!"
"Jaaaa, ik kom eraaan yemma.." ik hoorde yemma tegen vader praten, "shittt, papa is er ook al, Volgens mij weten ze het al",
ik hoorde yemma zeggen: 'moet ze nog een jaartje?' 'Ja, ze doubleert, dat betekend dat ze blijft zitten' 'Yelmosibaaa,'
"Shitt, het jaar 2006 was voor mij opdat moment zo afschuwlijk, sinds het overlijden van mijn oma ben ik veranderd, ik ben zo down geworden en sluit mezelf in mijn eigen op. Ik spreek bijna niet meer met vriendinnen af, en op school ging het al helemaal niet meer goed."

Beneden aangekomen:

"Ja? yemma ino? wat is er?"
"wat is er? yelmosibaaa, heel de jaar aan het spelen geweest, grote mond, elke ochtend te laat, en dan denken we dat we nog dat je het wel haalt"
"Yemma, jullie begrijpen het niet ... ik ..."
"kifech we begrijpen het niet!! ataghyocht, zid zid rokh ata7edh gha kozina
(zid zid, ga naar de keuken)"
"maaar Yemmaa ... !?, "



23.37 uur:
ik lig al een uur in mijn bed rondjes te draaien, ik kan maar niet in slaap vallen. Ik ga al mijn vriendinnen verliezen, hoe moet ik volgend jaar verder zonder Dina, mijn beste vriendin? Ik heb het helemaal verpest. nu moet ik nog 2jaar voor ik van deze nare school af ga. Het kan niet, ik wil niet blijven zitten. Ik wil verder met de meiden. Ik wil niet alleen als marokkaans meisje weer klas 3 herhalen. Telkens kijk ik weer op mijn wekker, het is nu al half 2 en ik slaap nog niet. Ik geef het maar op, en verstop me onder mijn deken, rustig ga ik weer verder met huilen, bang dat mijn zusje me hoort...


De volgende dag:

Opstaaaaaaaaaaaaaaaaaan:
"Siheeeeeeeem! yallah opstaan. Alle bedden opmaken, en maak de thee en koffie klaar.. als je klaar bent begin dan maar met alles schoon te maken, En zeg niet waarom, kom nu naar beneden!!"
[Nee he, nu dit ook nog, ik ben geen slaafje hoor.. dit kan ik nog lang verwachten!]
"okee ik kom eraaan, even mn gezicht wassen"
"Neeee, NUUUU!"


In de badkamer sluit ik mezelf op, en begin weer te huilen, ya rab, yaaa rab waarom ik? Ik kan het maar niet geloven, ik bekijk mezelf in de spiegel en blijf maar snikken... waarom waarom, ik wil dina niet verliezen, nu ik alles een beetje was vergeten, en weer zelfvertrouwen heb gekregen. val ik weer als een vallende ster in de lucht naar beneden!


Ik zet de waterkoker aan en doe de pannekoekjes in de oven. Even bleef ik weer denken aan wat er gisteren is gebeurd. 'nee, nee niet doen, niet blijven denken sihem' Ik pakte de cake en sneed hem in stukjes, Uit de kelder pakte ik pindakaas en pasta, Bruine boterhammen en hagelslag... Owjaa, de pannekoeken! niet vergeten anders branden ze aan.. Ik goot het warme water in de theepot, en deed er suiker bij.. nog even ne3ne3 pakken en dan kan ik ook gaan ontbijten.

...


28-11-2008, 13:12


Owjaa, de pannekoeken! niet vergeten anders branden ze aan.. Ik goot het warme water in de theepot, en deed er suiker bij.. nog even ne3ne3 pakken en dan kan ik ook gaan ontbijten.


.....


Rustig zat ik tegen over mijn broer aan tafel te ontbijten, hij keek me aan alsof hij iets wou zeggen. Maar ik zag dat hij het liever voor zich hield, omdat het er niet bij kon. niemand praatte tijdens het ontbijt. Jammer, want het was altijd gezellig als iedereen samen zat te eten, veranderde het hier? veranderde hier alles door mij? ...



Over 2 dagen vertrekken we naar Marokko. Ik probeerde het slechte nieuws te vergeten, en me te focussen op de vakantie. Ik zou mijn tantes weer na 2 jaar zien, en mijn nichtje, layla (16jaar) beloofde me dat het een geweldige jaar zou worden. Mijn oom, en al mijn andere neven en nichten miste ik ook heel erg. Wat zou het leuk zijn als ik ze allemaal zou omhelzen!


De laatste 2 dagen waren voor mij slecht slapen, ik bleef maar denken aan het slechte nieuws en voelde de spanning van marokko. Nadat ik mijn koffer samen met mijn zusje had ingepakt rende ik de trap af, en gaf hem door aan mijn vader.

"papa, moet ik je helpen met iets? Of lukt het wel?"
"Nee, het is goed zo, ik roep Mohamed wel zometeen om te helpen, ga naar binnen..."
"Oke, ik ga al"

We zouden over ongeveer een uurtje vertrekken. We gaan eerst langs een tante. Ze heeft voor ons eten gemaakt zodat we dat zelf niet meer hoefde te doen. Ik sloot mijn kamer deur, en liep terug naar beneden. Ik zag dat iedereen al klaar stond om te vertrekken. Beslema Nederland, Doegg voor even 7weken !!



28-11-2008, 22:14
Ga Gauw Verder Meid,

01-12-2008, 15:31
Ik zag dat iedereen al klaar stond om te vertrekken. Beslema Nederland, Doegg voor even 7weken !!



Chokran khatchi, het was heerlijk! Nu opweg naar Maghrib!!!! We namen afscheid van iedereen en liepen snikkend naar de auto, raar dat iedereen traande, we zagen mekaar na 6 weken. Maarja! Ik heb er super zin in, ik kan niet wachten..

Nadat we de douane van belgie passeerde, stopte vader even bij een franse tankstation. even plasje doen, en wat lekkers halen. Ik zag hoe mijn zus de schouders van mijn vader masseerde, 'Meskien




ik ga zo snel moeglijk verder, moet dringend weg..

WAAR BLIJVEN MEER FANSSS!!?

Pagina's : [1] 2