Bekijk volle/desktop versie : vraagje over postbank



26-11-2008, 11:30
er is een bedrag weggehaald van mijn postbank rekening maar die wil ik terug boeken wie weet hoe dat moet ik heb internet bankieren van postbank...

26-11-2008, 12:27


Hoe boek ik een eenmalige overschrijving terug?
Het is helaas niet mogelijk om een correct uitgevoerde eenmalige overschrijving terug te boeken. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, moet zelf dit bedrag terugschrijven naar uw rekening. Als u zeker weet dat uw overschrijving niet naar het goede rekeningnummer is gegaan en u heeft het bedrag niet terug ontvangen, dan kunt u Postbank eventueel inschakelen als bemiddelaar. U moet hiervoor het volgende doen:

x Ga na naar welk rekeningnummer het geld is overgemaakt
x Schrijf een brief aan de Postbank Klantenservice waarin u uitlegt wat er precies is gebeurd
x Voeg een kopie van de afrekening bij met daarop de overschrijving
x Stuur dit naar (zonder postzegel):
Postbank N.V.
Afdeling Klantenservice
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem

Postbank zal contact opnemen met degene die uw overschrijving heeft ontvangen en hem/haar verzoeken het geld terug te schrijven naar uw rekening. Postbank kan deze persoon helaas niet dwingen het bedrag terug te geven.

-----------------------------------
Hoe kan ik een afgeschreven incasso terug laten boeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor: eenmalige incassomachtigingen, incassi voor loterijen en incassi voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen). U kunt een terugboeking zelf regelen via MijnPostbank.nl of u kunt een verzoek tot terugboeken telefonisch doorgeven aan de afdeling Klantenservice van Postbank.

Het telefoonnummer staat vermeld op uw afrekening. Een incassomachtiging herkent u aan de code IC op de boekingsregel op uw afrekening.