Bekijk volle/desktop versie : Bruidjes messchien iets voor jullie



Pagina's : [1] 2

26-11-2008, 11:13
Voorbeeld draaiboek


11.00 Witte jurk aantrekken, haar en make-up.

13.00 Bruidegom haalt bruid op thuis.
Foto’s maken.
melk en dadels.

14.00 Vertrek naar locatie voor fotosessie.

16.00 Negaffa gaat naar zaal om alles klaar te leggen.

16.30 Einde fotosessie, vertrek naar de feestzaal.

17.00 Aankomst in de zaal, na uurtje naar kleedkamer voor 2e jurk.

19.00 2e jurk
Thee/koffie serveren, koekjes op tafel.

21.00 Opdienen van het eten.
Let wel op bij het serveren van eten. Alle tafels weer schoon en klaar, voordat de bruid binnen komt.

22.00 3e jurk
Serveer bonbons met een glas fruitsap of jus d’orange.

00.00 Bruid komt binnen in bruidsjurk
Bruidstaart, dadels en melk.
serveer bij de taart koffie.

01.00 Einde van de avond. Geef je alle gasten koekjes en bedankjes mee.



26-11-2008, 11:21


zo vroeg de eerste jurk. Ik ben gewend dat de zaal pas vol is om 19:00. Niemand komt voor 18:00.

Je wordt ook vroeg opgehaald in de trouwjurk.

26-11-2008, 11:24
Ja, bij ons zien ze de trouwkleed pas als laatst...
en misshabiba, bij ons zijn de zalen ook pas vol rond 20u..

26-11-2008, 11:25
haha ik ben nog niet getrouwd maar dit zag ik als voorbeeld op http://www.google.com zelf zou ik rond 20.00 zo met de eerste jurk beginnen maar het is gewoon een voorbeeld bij ons komt de man om 15.00 de bruid ophalen

26-11-2008, 11:27



Citaat door ..Fatoesh..:
Ja, bij ons zien ze de trouwkleed pas als laatst...
en misshabiba, bij ons zijn de zalen ook pas vol rond 20u..



ja ik heb hetzelfde probleem, dus dat wordt niet te lang met de jurken aanzitten

Ik word zelf om 15.00 opgehaald. negaffa is om half één bij mij voor de trouwjurk. Dan foto's maken in het park.

en dan eerste jurk, shedda pas om 19.15

daarna pas tweede jurk en om half tien is er pas eten

daarna de laaste jurk en daarna trouwjurk.

26-11-2008, 11:36
ik zie dat de meiden die gereageerd hebben uit België zijn. daar is het normaal dat de feesten pas vanaf 20 uur beginnen. in Nederland loopt de zaal al vanaf 17.00 uur vol, dus dan begin je wat eerder met jurk aantrekken opmaken etc.

kus

26-11-2008, 11:40

Citaat door Me_Sabrina:
ik zie dat de meiden die gereageerd hebben uit België zijn. daar is het normaal dat de feesten pas vanaf 20 uur beginnen. in Nederland loopt de zaal al vanaf 17.00 uur vol, dus dan begin je wat eerder met jurk aantrekken opmaken etc.

kus


en je wilt ook natuurlijk als bruidje gaan dansen dus als je eerder begint heb je ook ruim tijd om te genieten

26-11-2008, 11:43

Citaat door Me_Sabrina:
ik zie dat de meiden die gereageerd hebben uit België zijn. daar is het normaal dat de feesten pas vanaf 20 uur beginnen. in Nederland loopt de zaal al vanaf 17.00 uur vol, dus dan begin je wat eerder met jurk aantrekken opmaken etc.

kus



Serieus al om 17uur?

Bij ons komen er sommigen pas aan rond 22uur
Eten wordt altijd rond 23u of 00u geserveerd en bruidje gaat meestal naar huis rond 1u of 2u

26-11-2008, 11:46

Citaat door misshabiba:
ja ik heb hetzelfde probleem, dus dat wordt niet te lang met de jurken aanzitten

Ik word zelf om 15.00 opgehaald. negaffa is om half één bij mij voor de trouwjurk. Dan foto's maken in het park.

en dan eerste jurk, shedda pas om 19.15

daarna pas tweede jurk en om half tien is er pas eten

daarna de laaste jurk en daarna trouwjurk.



Allahie kemel belghair lieve meid!!

Mijn zus trouwt ook binnenkort!!

Ze draagt haar eerste jurk, chedda tetounia om 19u
2de kleed om 20u30
3de kleed om 22u
Dan wordt er eten geserveerd..
En dan doet ze haar bruidsjurk aan!!

26-11-2008, 11:48

Citaat door ..Fatoesh..:
Serieus al om 17uur?

Bij ons komen er sommigen pas aan rond 22uur
Eten wordt altijd rond 23u of 00u geserveerd en bruidje gaat meestal naar huis rond 1u of 2u




zo dat is laat zeg het lijkt wel marokko allemaal zo laat bij ons staat op de kaart altijd van 17.00 tot 01.30 of 01.00

eten wordt tussen 21.00 21.30 gedaan

26-11-2008, 11:56
Lekker op mn eigen manier..

Wat vinden jullie hiervan?

Voorbereiding:

- tas met: jogging kleding, sneakers en eten

11.00 trouwjurk aantrekken zelf mooi opmaken en haren doen.. lekker op je gemak met je zusjes nichten tantes en moeder de dag indeling doornemen.

13.00 klaarstaan mannetje kom je ophalen..

15.00 einde fotosessie... (bruid zusje en bruidegom gaan naar de zaal)
de rest van de familie mag naar huis en pas om 18.30 uur naar de zaal komen

15.30 In de zaal aangekomen uit die jurk jogging kleding aan trekken sneakers aan en de dj en catering begeleiden (indeling zaal, tafels, stoelen, ontvangstafel en troon).

Ruimte voor negaffa op orde maken en dan hapje eten met mn zusje en mn mannetje.

Weer wordt alles besproken met mn mannetje en mn zusje zodat zij ook super goed op de hoogte zijn.

19.00 Alle gasten zijn binnen

19.30 Eerste jurk (half uur zitten zodat ik ook van het feest geniet en men niet het idee heeft van oei die is al weer weg joh)

21.30 Tweede jurk weer een half uur zitten

22.30 Eten wordt opgediend en mn mannetje en ik eten mee in de zaal

00.00 Derde jurk in amaria ervoor zorgen dat men niet in slaapt valt natuurlijk haha en weer een half uurtje zitten

02.00 Trouwjurk (dans, taart snijden)

Einde feest +/- 03.00 uur..

Een uitloop is natuurlijk niet uitgesloten maar vind het absoluut niet erg als het een uur uitloopt zolang het gezellig is!!

Je betaalt immers een serieus geldbedrag dus wil er zo lang mogelijk van kunnen genieten.. en niet binnen huppelen en weer mn hokje in!!

26-11-2008, 11:59

Citaat door bentxness:
Lekker op mn eigen manier..

Wat vinden jullie hiervan?

Voorbereiding:

- tas met: jogging kleding, sneakers en eten

11.00 trouwjurk aantrekken zelf mooi opmaken en haren doen.. lekker op je gemak met je zusjes nichten tantes en moeder de dag indeling doornemen.

13.00 klaarstaan mannetje kom je ophalen..

15.00 einde fotosessie... (bruid zusje en bruidegom gaan naar de zaal)
de rest van de familie mag naar huis en pas om 18.30 uur naar de zaal komen

15.30 In de zaal aangekomen uit die jurk jogging kleding aan trekken sneakers aan en de dj en catering begeleiden (indeling zaal, tafels, stoelen, ontvangstafel en troon).

Ruimte voor negaffa op orde maken en dan hapje eten met mn zusje en mn mannetje.

Weer wordt alles besproken met mn mannetje en mn zusje zodat zij ook super goed op de hoogte zijn.

19.00 Alle gasten zijn binnen

19.30 Eerste jurk (half uur zitten zodat ik ook van het feest geniet en men niet het idee heeft van oei die is al weer weg joh)

21.30 Tweede jurk weer een half uur zitten

22.30 Eten wordt opgediend en mn mannetje en ik eten mee in de zaal

00.00 Derde jurk in amaria ervoor zorgen dat men niet in slaapt valt natuurlijk haha en weer een half uurtje zitten

02.00 Trouwjurk (dans, taart snijden)

Einde feest +/- 03.00 uur..

Een uitloop is natuurlijk niet uitgesloten maar vind het absoluut niet erg als het een uur uitloopt zolang het gezellig is!!

Je betaalt immers een serieus geldbedrag dus wil er zo lang mogelijk van kunnen genieten.. en niet binnen huppelen en weer mn hokje in!!


wat voor zaal heb je dan tot 03.00 dan kan je wel om half 11 eten haha
is wel een top draaiboek en bij hoeveelste jurk wordt er ook gedanst vergeet ook geen badjas en pantoffels mee tenemen naar de zaal voor als je opnieuw wordt opgemaakt door de neggafa en pantoffels lekker warm voor je voetjes

26-11-2008, 12:25


thxx voor het uooen

26-11-2008, 13:03

Citaat door Mokkiej:
wat voor zaal heb je dan tot 03.00 dan kan je wel om half 11 eten haha
is wel een top draaiboek en bij hoeveelste jurk wordt er ook gedanst vergeet ook geen badjas en pantoffels mee tenemen naar de zaal voor als je opnieuw wordt opgemaakt door de neggafa en pantoffels lekker warm voor je voetjes


.

26-11-2008, 13:04
Natuurlijk dat hoort er ook bij de badjas en pantoffels.. maar ik zal met de tweede jurk ook dansen en om 22.30 uur eten is laat dat weet ik heel goed maar de gasten krijgen vooraf nog hapjes en koekjes.. ik wil het eten zo laat mogelijk op laten dienen zodat het feest wordt uitgerekt als het ware.

Ik heb verschillende zalen meegemaakt waar het gewoon wel kan (03.00 uur of later) maar dan in belgie (antwerpen) en niet in nederland.. ben ook van plan om daar te trouwen vandaar.

Pagina's : [1] 2