Bekijk volle/desktop versie : [B]Van voorbeeld marokkaan tot ......[/B]



26-11-2008, 10:36
Nokia Tune. Mijn telefoon gaat, het is acht uur in de ochtend en ik moet zo naar school. Ik zit in het examenjaar van Havo. IK haast me snel de douche in. Daarna eet ik vluchtig mijn bammetje op en vertrek richting school. Onderweg naar school, kom ik Ali tegen. Ali was de macho-men van onze buurt. Hij heeft een golf5, heeft altijd de mooiste kleding en hij bezit over veel contant geld.
Ik keek heel erg tegen Ali op, want hoe heeft hij een jongen die op zijn 10de jaar naar Nederland gevlucht is, in zo een korte tijd zoveel geld kunnen krijgen. Op school aangekomen groette ik mijn vrienden en vriendinnen en ging ik naar de les. Tijdens de les kwam ik maar niet van de gedachte af hoe ik zo snel mogelijk en zoveel mogelijk geld kon verdienen. Er kwamen de gekste ideeën in me op. Een oude rijke vrouw trouwen, de Nederlandse Bank beroven. Maar opeens kijk in naar buiten en wie zie ik daar voor mijn school. Ali met zijn golf5. Er stapt iemand in zijn auto en overhandigt Ali geld. En stapt weer uit.

De bel gaat, eindelijk pauze. Ik loop gelijk naar buiten toe. In de verte zie ik de persoon lopen die net bij Ali in de auto zat. Ik zie hem iets opsnuiven.
Ineens ging er een gedachte door mij heen. Drugsdealer, Ali is een drugsdealer. Dat verklaard dus hoe hij aan zoveel geld is gekomen. Ik kon me gedachte er niet meer bij houden en besloot dus om te gaan spijbelen. Thuis aangekomen, zag ik mijn moeder in de keuken staan. Mijn moeder zei; Nu al uit. Ja, antwoordde ik, de leraar was ziek. Maar ik ga er weer vandoor, ga voetballen. Toen ik de deur achter me dicht deed dacht ik na over dat ik net tegen mijn eigen moeder loog. Iets wat ik voorheen nooit had gedaan.
Ik besloot om op zoek te gaan naar Ali. Ik liep richting het buurthuis, verrek ik zag weer een persoon uit de golf5 van Ali stappen. Dit is mijn kans dacht ik bij mezelf en rende richting Ali toe. Ik deed de deur open en hij schrok zich een hoedje. Hij zei boos; Wat doe je mafkees. Sluit de deur klungel.
Helemaal trillend liep ik weg, nadenkend over wat ik net zag op de bijrijdersstoel.

25-12-2008, 22:01


Salam

doe verder!!! Wil verder lezen!!!

groetjes
Chaima