Bekijk volle/desktop versie : mannen en bindingsangst..!



Pagina's : [1] 2 3

23-11-2008, 19:16
het is het schrikbeeld van iedereen met een relatiewens
Jij wilt de serieuze kant op, hij niet (echt).

Hij zegt ofwel ronduit dat hij bindingsangst heeft, of hij geeft (on)duidelijke signalen af.

Wat het ingewikkelde aan bindingsangst is de vraag wat je er mee aan moet.
Is het een oprecht probleem waar je samen aan kunt werken, of een gemakkelijke smoes waarmee hij zich vrijmaakt van elke claim?

Die laaste mogelijkheid is niet denkbeeldig. Het is nu eenmaal makkelijker om te schermen met bindingsangst dan eerlijk te zeggen
'ik twijfel of ik jou echt wil'. Bindingsangst kan dus een smoes zijn. Dat neemt niet weg dat het probleem echt bestaat...of wel...

heeft iemand van jullie bindingsangst..?

[I]zoja hoe ga je er mee om? en wanneer kwam je erachter[/I]

23-11-2008, 19:17


ik geloof er niet in dat bindingsangst bestaat.

23-11-2008, 19:20
Ik ben het met mehmet eens. Bindingsangst bestaat niet.
Het zit allemaal tussen de oren.

23-11-2008, 19:22
Hmm interessant. Hangt denk ik wederom van de persoon in kwestie. Volg je gevoel zou ik zeggen. Die verteld je wel of het een smoes is en of ie echt moeite heeft met zich binden aan een persoon.

23-11-2008, 19:23



Citaat door l0ubia:
het is het schrikbeeld van iedereen met een relatiewens
Jij wilt de serieuze kant op, hij niet (echt).

Hij zegt ofwel ronduit dat hij bindingsangst heeft, of hij geeft (on)duidelijke signalen af.

Wat het ingewikkelde aan bindingsangst is de vraag wat je er mee aan moet.
Is het een oprecht probleem waar je samen aan kunt werken, of een gemakkelijke smoes waarmee hij zich vrijmaakt van elke claim?

Die laaste mogelijkheid is niet denkbeeldig. Het is nu eenmaal makkelijker om te schermen met bindingsangst dan eerlijk te zeggen
'ik twijfel of ik jou echt wil'. Bindingsangst kan dus een smoes zijn. Dat neemt niet weg dat het probleem echt bestaat...of wel...

heeft iemand van jullie bindingsangst..?

[I]zoja hoe ga je er mee om? en wanneer kwam je erachter[/I]

bindingsangst bestaat niet


wel verlatingsangst, die vooral door meiden wordt geuit die zich aan je vasthechten

aanhankelijke wezentjes

23-11-2008, 19:23

Citaat door m_e_h_m_e_t:
ik geloof er niet in dat bindingsangst bestaat.




waarom denk je da?

23-11-2008, 19:29

Citaat door SplinterCell:
bindingsangst bestaat niet


wel verlatingsangst, die vooral door meiden wordt geuit die zich aan je vasthechten

aanhankelijke wezentjes



vandaar dat de meeste mannen last hebben van bezittersdrang, maarja jammer voor jullie is de slavenij allang afgelast

23-11-2008, 19:29
verdwaalde het heeft niet zozeer te maken met het binden aan één iemand, maar steeds het "betere" mooiere leukere willen van iets of iemand. Wij mensen zijn niet gauw tevreden te krijgen, we willen altijd meer.

Stel dat je een leuke meisje hebt leren kennen, zal er bij sommigen de gedachte zijn om een nog leukere meisje te vinden. in een relatie ben je in feite ook gebonden aan iemand, dus wat zou eventueel in huwelijk anders zijn of moeten zijn?

zoals mijn beste broeder 20 12 het zei: het is allemaal tussen de oren.

23-11-2008, 19:29

Citaat door rifia_87:
ja ik heb bindingsangst



hoe ben je daar achter gekomen..

23-11-2008, 19:32
Het bestaat wel degelijk maar zit idd tussen de oren net als alle vormen van angst (verlatingsangst, faalangst etc). Laat je er niet door leiden en de angst de baas over je zijn.

23-11-2008, 19:33

Citaat door m_e_h_m_e_t:
verdwaalde het heeft niet zozeer te maken met het binden aan één iemand, maar steeds het "betere" mooiere leukere willen van iets of iemand. Wij mensen zijn niet gauw tevreden te krijgen, we willen altijd meer.

Stel dat je een leuke meisje hebt leren kennen, zal er bij sommigen de gedachte zijn om een nog leukere meisje te vinden. in een relatie ben je in feite ook gebonden aan iemand, dus wat zou eventueel in huwelijk anders zijn of moeten zijn?

zoals mijn beste broeder 20 12 het zei: het is allemaal tussen de oren.



Nou ik ben het hier niet mee eens!!!

ik gelof best wel dat de mens hebzuchtig is ingesteld en steeds naar nog mooiere en betere iemand/iets zoekt!

maar dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden..

stel nou je vindt iemand leuk en tot je blijdschap blijkt diegene ook jou leuk te vinden en hij onderneemt zelfs te stap om er wat serieus van te maken.. maar zodra je weet dat het serieus is.. begin je terug te krabbelen en bedenk je van alles om van diegene af te komen

hoe noem je zo iets?

23-11-2008, 19:33

Citaat door l0ubia:
het is het schrikbeeld van iedereen met een relatiewens
Jij wilt de serieuze kant op, hij niet (echt).

Hij zegt ofwel ronduit dat hij bindingsangst heeft, of hij geeft (on)duidelijke signalen af.

Wat het ingewikkelde aan bindingsangst is de vraag wat je er mee aan moet.
Is het een oprecht probleem waar je samen aan kunt werken, of een gemakkelijke smoes waarmee hij zich vrijmaakt van elke claim?

Die laaste mogelijkheid is niet denkbeeldig. Het is nu eenmaal makkelijker om te schermen met bindingsangst dan eerlijk te zeggen
'ik twijfel of ik jou echt wil'. Bindingsangst kan dus een smoes zijn. Dat neemt niet weg dat het probleem echt bestaat...of wel...

heeft iemand van jullie bindingsangst..?

[I]zoja hoe ga je er mee om? en wanneer kwam je erachter[/I]



Bindingsangst is een woord wat ooit uit is gevonden door een vrouw met liefdesverdriet.

In weze heeft de man gewoon geen oprechte intresse in je maar wil je ook nog niet kwijt, vrouwen daarentegen beginnen binnen 2 weken al over een huwelijk.. Daarom zul je zelden horen dat een vrouw aan een fabeltje als "bindingsangst" lijdt..

23-11-2008, 19:38



Citaat door Toetsenbord80:
Bindingsangst is een woord wat ooit uit is gevonden door een vrouw met liefdesverdriet.

In weze heeft de man gewoon geen oprechte intresse in je maar wil je ook nog niet kwijt, vrouwen daarentegen beginnen binnen 2 weken al over een huwelijk.. Daarom zul je zelden horen dat een vrouw aan een fabeltje als "bindingsangst" lijdt..



met andere woorden mannen hebben het woord bezit uitgevonden je niet kwijt willen maar ook geen oprechte intresse is aan het lijntje houden en dat is dan weer bindingsangst! of weet jij een betere omschrijving?

23-11-2008, 19:39
Verdwaalde, daarom zei ik ook: ik geloof er niet in haha. maar jij hebt dus wel bindingsangst, ben je het na een tijdje niet zat? en hoe je zoiets noemt? ontevredenheid,angst haha! nee, maar dat jij je niet wilt binden heeft met andere zaken te maken. Dat kunnen het volgende zijn:
1: misschien is hij of zij toch niet de juiste persoon.
2: het falen van jouw huwelijk

kortom angst voor teleurstellingen.

23-11-2008, 19:40

Citaat door l0ubia:

met andere woorden mannen hebben het woord bezit uitgevonden je niet kwijt willen maar ook geen oprechte intresse is aan het lijntje houden en dat is dan weer bindingsangst! of weet jij een betere omschrijving?



Nee, ze willen je niet kwijt, omdat ze je kennelijk nog ergens voor nodig hebben. Seks wellicht..? Of iemand van wie ze aandacht/liefde/steun kunnen krijgen, totdat de WARE zich meldt

Pagina's : [1] 2 3