Bekijk volle/desktop versie : Mastrubatie



Pagina's : [1] 2 3

21-11-2008, 15:10
Is het haram om te mastruberen?

21-11-2008, 15:12

Ik heb geen idee, maar het is wel lekker .

21-11-2008, 15:13

Citaat door Cutegirl_x3:
Ik heb geen idee, maar het is wel lekker .



volgens mij niet
maar heeeeeeeerlijk

21-11-2008, 15:14

Citaat door Grote-smurfie:
volgens mij niet
maar heeeeeeeerlijk


Ja ik denk het ook.


Idd

21-11-2008, 15:20


Citaat door Grote-smurfie:
volgens mij niet
maar heeeeeeeerlijk

Ja dat weet ik..
Maar er wordt zo vaak negatief over gedaan enzo

21-11-2008, 15:24

Citaat door Streetfilosoof:
Ja dat weet ik..
Maar er wordt zo vaak negatief over gedaan enzo



Ga op je gevoel af.De info die hier wordt gegeven is 1x haram dan weer hallal

21-11-2008, 15:27

Citaat door Grote-smurfie:
Ga op je gevoel af.De info die hier wordt gegeven is 1x haram dan weer hallal

Ja inderdaad

21-11-2008, 16:06
deze vraaag is al 1000000000000 miljoen keer gesteld op dit forumm...

En 1000 keer is het antwoord ja, HET IS HARAM!

21-11-2008, 16:07

Citaat door honey_bunny:
deze vraaag is al 1000000000000 miljoen keer gesteld op dit forumm...

En 1000 keer is het antwoord ja, HET IS HARAM!

Sorry hoor..
Ik ben nieuw

21-11-2008, 16:19
Waarom kom ik nooit klaar :S, meisjes hoe doen jullie dat ?? Ik word maar niet opgewonden door niks :S

21-11-2008, 16:51

Citaat door Al-Bayyinah:
Neem ff je tijd om dit te lezen, .


Vraag: Asalamoe alleikoem warahmatoe allahie wabarakatohoe, Mijn vraag luidt als volgt. Door de vele rampspoeden waar wij aan blootgesteld zijn, is sex een groot probleem voor jongeren. Mag men zich masturberen om de seksuele lusten te dempen? Dank u
Antwoord: Bismillahi Rahmmani Rahiem

En laat degenen, die geen mogelijkheid tot trouwen vinden, zich kuis houden totdat Allah hen uit Zijn overvloed verrijkt (24:33).

Hayaa is een combinatie van schaamte en verlegenheid. Hayaa is een eigenschap die een persoon in staat stelt om juist te handelen, aangenaam te zijn in de omgang, om zich verre te houden van wat slecht en schadelijk is. Iemand die deze eigenschap bezit zal geen slaaf zijn van lusten en begeerten en zal zich niet willen bezighouden met zaken die zijn geloof op de een of andere manier zullen schaden. Als men zich niet meer schaamt tegenover zichzelf en tegenover zijn medemens hoe zal zijn schaamte dan zijn tegenover Zijn schepper.

Veel jongeren houden zich wel aan de regel geen sex voor het huwelijk maar zoeken naar een andere oplossing om hun lusten toch op de een of andere manier te bevredigen. We spreken hier dan over masturbatie. In de islam is masturberen haram (verboden) en moet vermeden worden. Allah geeft in de Qor-aan aan hoe men zijn lusten mag bevredigen :

En degenen die hun kuisheid bewaken, Behalve tegenover hun echtgenotes en hun slavinnen, dan worden zij niet verweten. Maar wie meer dan dat wensen: zij zijn degenen die de overtreders zijn. (23:5-6-7)

Abdullaah ibn Mas'ood ra heeft gezegd dat de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) eens zei :"O jongeren, diegenen van jullie die in staat is om te trouwen, moet trouwen. En wie daar niet in staat is moet gaan vasten..." Uit de hadith kunnen we halen dat degenen die niet kunnen trouwen het beste kunnen vasten om hun lusten te kunnen onderdrukken. Masturbatie is een manier om je seksuele gevoelens te kunnen bevredigen zonder dat je omgang hebt met een man of vrouw. Masturbatie kan toch vele gevolgen hebben ook al lijkt het niet zo. De gevolgen kunnen lichaamlijk en geestelijk zijn.

Sjeikh Bin Baaz Moge Allah's barmhartigheid op zijn ziel dalen heeft het volgende gezegd hierover: "de geheimelijk gewoonte (al 3aadah assierieyya) is het bereiken van erectie door middel van de hand wat niet toegestaan is en een schadelijk werking op de mens groot is. Het is een zonde en onrecht tegenover het lichaam. Er is geneeskundig vastgesteld dat masturbatie vele ziekten veroorzaakt die blijvend zijn. We zullen een aantal van die ziektes opnoemen. De scherpheid van het gezichsvermogen worden verminderd. Tevens veroorzaakt het zwakheid op de zenuwenstelsel, de geslachtsdelen groeien niet goed, een aandoening in de teelballen waarbij de man heel snel een erectie kan krijgen en de onderste deel aan de wervelkolom verzwakt waardoor men regelmatig rugpijn krijgt tevens worden het sperma (maniey) van dik en troebel naar doorzichtige zwakke water waar de spermacellen ontbreken Dit beinvloed het nageslacht, waarbij de kinderen zwak en dunnetjes worden geboren en zo blijven, de hersenen kunnen zo beinvloed worden wat als gevolg heeft dat het denkvermogen vermindert."

Wat het geloof betreft het kan je imaan verzwakken. Masturbatie kan leiden naar nog meer haram. Het kan bijvoorbeeld leiden naar zina, men zou nieuwsgieriger kunnen worden en naar verboden films of foto's kijken waar obscene beelden getoond worden die nog meer leiden naar zina. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat men een gebed mist omdat ie ghoesl (grote wassing) moet verrichten en daardoor elke keer lui van wordt.

Zoals de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) gezegd heeft ligt de oplossing in een huwelijk en in het vasten. Het kan natuurlijk zo zijn dat iemand niet de mogelijkheden heeft om te trouwen en het vasten degelijk zwaar vind. Als we ons bezig houden met ibaada (aanbidding) zal men afleiding kunnen vinden inshaa Allah. Voordat men gaat slapen kan men wat Qor-aan gaan lezen en doua's (smeekbedes) doen en zoals de profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) aanbevolen heeft op de rechterzijde te slapen.

We kunnen weer eens wijsheid halen uit het verbod van Allah swt, Hij heeft masturbatie voor ons verboden omdat het gevolgen heeft voor ons. Allah swt wilt met Zijn Barmhartigheid niets anders doen dan ons die gevolgen besparen.

Als je je niet schaamt tegenover Allah en zonder enige schaamte zondes durft te begaan en de regels van de ethiek te schenden dan mis je zeker elke basis voor een goede relatie tot Allah. Gevoel voor schaamte tegen overjezelf is zo verdwenen doordat je makkelijker omgaat met het begaan van zondes.

De profeet (Allah's vredesgroeten en prijzingen zij met hem) heeft wel eens gezegd: "Schaamte is een onderdeel van het geloof en de plaats van het geloof is in het paradijs. En schaamteloosheid is onderdeel van grofheid en de plaats van grofheid is in de hel." (Ahmad en Tirmidzi) Allah weet het het beste.

Hoe zit het dan met de vrouwen?
Die moeten toch ook hun kuisheid bewaren?

Wat ik hieruit kan opmaken is dat dit verder alleen betrekking heeft tot mannen.

21-11-2008, 17:41

Citaat door Al-Bayyinah:
Dit geldt voor zowel mannen en vrouwen, het is denk ik alleen een broeder die deze vraag heeft gesteld.

Hoe kan het dan lichamelijk schadelijk zijn voor de vrouwen?
Ik bedoel, zij hoeven zich toch geen zorgen te maken over zaadcellen en dergelijke?

24-01-2010, 22:44

hoe doen vrouwen dat

25-01-2010, 13:30
haram viend, helaas.

25-01-2010, 14:53
Ik weet zeker iedereen MAAR DAN OOK IEDEREEN aan mastrubatie doet of heeft gedaan!

Of je nou een zaadlozing in een vagina hebt of in een handdoek, voor die zaadjes maakt dat geen verschil.
Dus met andere woorden als een getrouwd stel een dag volop heeft gesext en dat met de laatste lozing er een zaadje is wat de vrouw bevrucht er dan een zwak kindje uitkomt?!!!!!!!!!!Hahahaha of lees ik het nou helemaal verkeerd?!

Orgasme is orgasme, of het nou een vrouw of man is maakt niet uit.
Als een getrouwde vrouw haar man afrukt krijgt zij dan last van dr rug?!!!!
Want dat is hoe het overkomt in het stuk van Ay-bayyinah.

Mensen ik weet dat het haram is, en die regels horen we na te leven, maar ik heb er zelf een andere kijk op,sorry.

Pagina's : [1] 2 3