Bekijk volle/desktop versie : wie van jullie kan van zichzelf zeggen: ik eet gezond

Pagina's : [1] 2

26-02-2004, 14:28
Ik zelf probeer echt gezond te eten, maar zie veel marokkanen om me heen zoals mijn broers die dat helemaal niet doen.
Marokkaans eten is meestal vet en vol met suiker dat moet je dus zoveel mogelijk vermijden.
Verder is beweging heel belangerijk.
Ga fitnessen of streetdance ofzoiets.
Desnoods kun je thuis zelf oefeningen doen.
Je lichaam is heel belangerijk en als je er niet nu goed voor zorgt krijg je later veel problemen.

26-02-2004, 17:38

Als ik zou zeggen 'Ik eet gezond' zou ik liegen

Ik eet nauwelijks groente of/en fruit.. Ik lust het niet. Dingen zoals komkommers, wortels, tomaten, sla, bananen, bloemkool, spinazie enz

Maar probeer wel andere gezonde dingen

19-05-2005, 13:05
Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten
Ik lust alle groentes en fruit, dus dat is een voordeel
Ik herken wat jij zegt want mijn broers eten ook heeeeeeeel ongezond
Ik drink thee zonder suiker
Drink +/- 2 liter water per dag
Doe veel dingen op de fiets.
Probeer elke dag 2 stuks fruit te eten
Maar het kan beter vind ik

19-05-2005, 13:15

Citaat door Samira&:
Ik ben hier drie jaar mee begonnen, ben namelijk 24 kilo afgevallen in een jaar tijd en sindsdien heb ik gewoon de ritme te pakken!!! Kan gewoon niet zonder fruit, groente etc....
wat goed

19-05-2005, 14:31

Ik leef best gezond vind ik. Ik sport mininaal 3x per week, drink meer dan 3 liter water per dag en eet gevarieerd. Af en toe zijn er weken waar ik echt slecht echt, maar dat is maar tijdelijk. Ik drink geen Marokkaanse thee, want dat lust ik niet. De thee doet het echt..vind je het gek dat veel Marokkanen suikerziekte hebben...wat daar allemaal inzit..alatief

19-05-2005, 19:52

Citaat door saidaaatje:
Ik leef best gezond vind ik. Ik sport mininaal 3x per week, drink meer dan 3 liter water per dag en eet gevarieerd. Af en toe zijn er weken waar ik echt slecht echt, maar dat is maar tijdelijk. Ik drink geen Marokkaanse thee, want dat lust ik niet. De thee doet het echt..vind je het gek dat veel Marokkanen suikerziekte hebben...wat daar allemaal inzit..alatief
suikerziekte krijg je niet door suiker maar goed.

19-05-2005, 20:00

Citaat door SWEET_ANISSA:
suikerziekte krijg je niet door suiker maar goed.
Het kan het wel degelijk bevorderen! Diabetes mellitus komt voornamelijk bij Marokkanen voor, ga onze eetpatroon maar eens na...

19-05-2005, 20:11
Ik eet ook bewust, en dat is wel aan me lichaam te zien.

Ik ben al jaren niet naar de Mac of ander fast food keten geweest, en suiker vervang ik door zoetjes.
Snoep is bij mij altijd suikervrij, en ik drink min. 1 liter kruidenthee zonder suiker per dag.
Verder eet ik zoveel mogelijk groente en drink/eet bijna nooit zuivelproducten.
Verder is vlees en brood ook uit den boze.

19-05-2005, 21:47

Citaat door Lina&:

Ik ben al jaren niet naar de Mac of ander fast food keten geweest, en suiker vervang ik door zoetjes.
Snoep is bij mij altijd suikervrij, en ik drink min. 1 liter kruidenthee zonder suiker per dag.
Kom je dan niet tekort als je geen/bijna geen zuivelproducten eet.
En eet je ook vleesvervangende producten?

19-05-2005, 22:18

Citaat door 4-ever friends:
Kom je dan niet tekort als je geen/bijna geen zuivelproducten eet.
En eet je ook vleesvervangende producten?
Nee, want zuivel bevat niet zoveel belangrijke voedingstoffen, en die stoffen die je mist zitten ook in andere producten.

En vleesvervangende producten eet ik ook niet, dat had ik gister voor het eerst geprobeerd en dat kreeg ik dus echt niet door me keel

19-05-2005, 23:01

Citaat door Lina&:
Nee, want zuivel bevat niet zoveel belangrijke voedingstoffen, en die stoffen die je mist zitten ook in andere producten.

En vleesvervangende producten eet ik ook niet, dat had ik gister voor het eerst geprobeerd en dat kreeg ik dus echt niet door me keel
Smerig he..net op je op rubber kauwt..ieg

20-05-2005, 01:03

Citaat door saidaaatje:
Smerig he..net op je op rubber kauwt..ieg
ja, het smaakt gewoon nergens naar

20-05-2005, 01:13

Citaat door Lina&:

Ik kan echt een voorbeeld aan jou nemen.

Ik ben net nog naar de McDonald's geweest.

20-05-2005, 02:00

Citaat door Lina&:

Natuurlijkheb je wel zuivelproducten nodig!!! Eiwitten zijn onze bouwstenen... uit zuivel kun je veel nuttigs uithalen...vergeet calcium niet..ook zeer belangrijk...tenminste als je later op je benen wil staan..en osteoperose wil vermijden...

20-05-2005, 07:39

Citaat door Lina&:
ja, het smaakt gewoon nergens naar
Jawel, naar rubber

Pagina's : [1] 2