Bekijk volle/desktop versie : HIV-Patient genezen na leukemie-behandeling?



Pagina's : [1] 2

20-11-2008, 11:55
Britse artsen sceptisch over 'hiv-genezing'

AMSTERDAM - Britse deskundigen hebben voorzichtig gereageerd op op de berichten dat Duitse artsen een man zouden hebben genezen van hiv door middel van een beenmergtransplantatie.

Een 42-jarige Amerikaanse man die twee jaar geleden in Berlijn werd geopereerd aan leukemie zou door de ingreep verlost zijn van HIV. Met de beenmergtransplantatie zouden de besmette cellen ook uit zijn lichaam zijn verwijderd.

De Amerikaan droeg het virus al tien jaar, maar blijkt twee jaar na de ingreep nog steeds genezen. Het bloed en het beenmerg van de man is de afgelopen twee jaar regelmatig getest, maar tot op heden zijn er geen sporen van het hiv-virus teruggevonden.

Verstopt
Andrew McMichael, een Britse immunoloog aan de Universiteit van Oxford, zegt in een reactie tegenover The Independent dat het hiv -virus goed verstopt kan zitten in het menselijk lichaam, en er nu niet zomaar kan worden aangenomen dat de Amerikaan genezen is verklaard.
Een beenmergtransplantatie om een patiënt van HIV te genezen wordt door Britse artsen als erg duur en ingrijpend gezien

BRON

20-11-2008, 12:02



Citaat door David:
Yep. Veelbelovend nieuws.


Inderdaad, toch maar ff afwachten of het werkelijk zo is.

20-11-2008, 12:40
Dat betekend niet dat je zomaar kan doen met jan en alleman omdat het mogelijk genezen kan worden. (Sowieso mag dat niet) Allahoe A3hlam.

20-11-2008, 16:45
Mocht dit wel zo zijn dat is dit een doorbraak naar mijn inzien.. De medicijnen die patienten moeten innemen hebben nare bijwerkingen maar geven hun wel de mogelijkheid om langer te leven.. Hoop dat dit leidt tot een uiteindelijk genezing..

20-11-2008, 16:49


Duur? DUUR? omg duur zegtie gewoon. HIV is toch niet zomaar een goedkoop probleempje.
Kan begrijpen dat ze niet heel afrika kunnen verlossen van aids voor die prijs maargoed dan tenminste de mensen die het zich wel kunnen permiteren.

21-11-2008, 09:41
DUUR: ???
Ik hoop dat die man ook HIV krijgt met zijn DUUR!

21-11-2008, 09:48

Citaat door David:
Wat lul je nou?

Het ís toch ook duur?


Volgens mij is het ook vrij ingewikkeld om het juiste beenmerg (match) te vinden.

21-11-2008, 09:48

Citaat door David:
Wat lul je nou?

Het ís toch ook duur?


Duurder dan een leven lang medicatie en behandelingen?

21-11-2008, 09:49

Citaat door angeldream:
Mocht dit wel zo zijn dat is dit een doorbraak naar mijn inzien.. De medicijnen die patienten moeten innemen hebben nare bijwerkingen maar geven hun wel de mogelijkheid om langer te leven.. Hoop dat dit leidt tot een uiteindelijk genezing..



Allah helpt de homo's.

21-11-2008, 09:50

Citaat door oeps:
Allah helpt de homo's.


Je bent in een jolige bui vandaag?

21-11-2008, 09:52

Citaat door David:
Vast niet, geen idee. Het is allemaal erg duur. Maar goed, ik neem aan dat hier wel verdere onderzoeken op volgen. Dit is heel goed, veelbelovend nieuws. En dat is het belangrijkste.


Wellicht dat ze weer extra info hebben door dit gebeuren wat ze weer verder helpt richting een goed medicijn of goed behandeling.

Ik moet elke keer weer huilen bij die film van Tom Hanks.

21-11-2008, 09:54

Citaat door lemster:
Je bent in een jolige bui vandaag?



Eigenlijk heel chagrijnig, maar ik overschreeuw het met zwarte humor.

21-11-2008, 09:56



Citaat door David:
Precies.


Ik niet, ik vind dat een hele stomme film.


Onwijs goeie film. Tom en Antonio zijn goede heumeau's

21-11-2008, 10:00

Citaat door David:
Mwa. Teveel gedoe met matrozenpakken, opera's en handje vasthouden. Maar de heteroadvocaat had wel seks.


Zat er een seks scene in met Denzel?

De wereld is nog niet toe aan Homo seks op telefiesie

21-11-2008, 10:04

Citaat door David:
Blijkbaar. Homo's mogen er wel ziek van worden op televisie, zolang ze het maar niet doen.



Pagina's : [1] 2